Jane Goodall on tunnettu luonnontutkija ja ympäristöaktivisti, jonka simpansseja käsittelevät dokumentit ovat maailmanlaajuisesti tunnettuja – nyt hän kertoo, kuinka säilytämme toivon uhatussa maailmassa

Paheneva ilmastokriisi, maailmanlaajuinen pandemia, biodiversiteetin hupeneminen, poliittiset mullistukset; näiden musertavien uhkien edessä meidän voi olla vaikeaa asennoitua optimistisesti. Kirja toivosta on lupaus tulevaisuudesta ja siitä, että ihmiskunta pystyy kääntämään kaaoksen yhdessä luonnon kanssa elämiseen.

Kirja toivosta julkaistaan 28.9.

Yksi koko maailman vaikuttavimmista ja tärkeimmistä suunnannäyttäjistä. Hänen viestinsä kuuluu: Meidän on suojeltava jokaisen elollisen olennon oikeuksia, tarjottava toivoa tuleville sukupolville ja vastustettava kaikkien aikojen suurinta uhkaa – ilmastonmuutosta.” – Leonardo Di Caprio

Ajankohtaisessa teoksessaan maailman tunnetuin elossa oleva luonnontutkija Jane Goodall ja kansainvälisesti menestynyt kirjailija Douglas Abrams pohdiskelevat ihmisluonnon kaivattua ja heikoimmin ymmärrettyä osaa – toivoa.

Kirja toivosta on myös kuvaus erityislaatuisen naisen tunteista ja ajatuksista – naisen, joka on mullistanut tapamme tarkastella maailmaa, ja joka on omistanut elämänsä taistelulle tulevaisuutemme puolesta.

Jane Goodall & Douglas Abrams: Kirja toivosta – Selviytymisopas uhatulle planeetalle (Docendo 2022), sidottu, 294 sivua.

Kirja toivosta julkaistaan 28.9.

Suomalaisten siirtolaisnaisten kohtalot olivat kovia – ihmiskauppaa, päihteitä ja lapsenmurhia avataan Jenni Stammeierin historiateoksessa19.10.2022 02:00:00 EEST | Tiedote

Jenni Stammeierin teos pureutuu Anna Jokisen mysteerin kautta myös muihin suomalaisnaisten koskettaviin kohtaloihin. Rapakon takana suomalaiset naiset päätyivät salakapakan pitäjiksi, prostituoiduiksi ja ihmiskaupan uhreiksi. Päihteet ja sosiaaliset ongelmat olivat myös läsnä. Köyhästä Suomesta unelmiensa maahan lähteneet yksinäiset siirtolaisnaiset olivat uuden maan suurkaupungeissa hyvin haavoittuvaisessa asemassa.