Janne-Olli Järvenpää Hyvinvointialan liiton hallituksen puheenjohtajaksi

Hyvinvointialan liiton liittokokous valitsi 26.10. hallituksen uudeksi puheenjohtajaksi Mehiläinen Oy:n toimitusjohtaja Janne-Olli Järvenpään. Varapuheenjohtajiksi valittiin Vanhus- ja lähimmäispalvelun liitto ry:n toiminnanjohtaja Virpi Dufva ja Suomen Terveystalo Oyj:n toimitusjohtaja Yrjö Närhinen.

Muiksi hallituksen jäseniksi valittiin Esperi Care Oy:n toimitusjohtaja Marja Aarnio-Isohanni, Pihlajalinna Oyj:n toimitusjohtaja Aarne Aktan, Oral Hammaslääkärit Oyj:n toimitusjohtaja Martin Forss, Helsingin Diakonissalaitoksen säätiön toimitusjohtaja Olli Holmström, Touhula varhaiskasvatus Oy:n toimitusjohtaja Virpi Holmqvist, Invalidiliitto ry:n pääjohtaja Petri Pohjonen, Attendo Oy:n terveyspalvelujohtaja Matias Pälve, Med Group Oy:n toimitusjohtaja Kari Virta ja Neuroliiton toiminnanjohtaja Helena Ylikylä-Leiva.

– Liiton tavoitteena on, että korkealaatuiset hyvinvointipalvelut ovat saatavilla kaikille suomalaisille elämäntilanteesta ja varallisuudesta riippumatta. Tavoitteeseen päästään parhaiten luomalla yhdenvertaiset kilpailuolosuhteet hyvinvointipalveluiden tuottamiselle ja takaamalla tasapuoliset kilpailuedellytykset niin yksityiselle kuin julkiselle hyvinvointipalveluiden elinkeinotoiminnalle. Vahvojen yhteiskunnallisten muutosten myötä yritysten, yhteisöjen ja toimialojen oma toiminta tulee yhä näkyvämmäksi, sanoo Janne-Olli Järvenpää.

Hyvinvointialan liitto edistää yksityisten sosiaali- ja terveysalan palveluja tuottavien yritysten ja järjestöjen toimintaedellytyksiä ja neuvottelee alan yleissitovat työehtosopimukset. Liitto valvoo jäseniensä yhteisiä etuja. Se myös neuvoo jäseniään työoikeudellisissa ja elinkeinopolitiikan kysymyksissä. Liiton 1500 jäsentä työllistää 80 000 sosiaali- ja terveydenhuollon ammattilaista.

Liiton jäsenet tuottavat mm. vanhuspalveluita, lasten ja nuorten palveluita, lääkäripalveluita, kuntoutusta, suun terveydenhuoltoa, päihde- ja mielenterveyspalveluita sekä toimivat alan järjestötyössä. Hyvinvointialan liitto on Elinkeinoelämän keskusliitto ry:n jäsen. www.hyvinvointiala.fi

Janne-Olli Järvenpää, soittopyynnöt assistentti Tamilla Tiikasen kautta, p. 040 531 0690
Virpi Dufva, p.  050 365 4664
Yrjö Närhinen, p. 030 633 1601

Hyvinvointialan liitto: Kuntoutuspalveluissa palveluketjujen toimivuus taattava9.11.2017 15:52Tiedote

Hyvinvointialan liitto pitää tärkeänä, että kuntoutusta tarkastellaan kokonaisuutena hetkessä, jolloin koko sosiaali- ja terveydenhuollon palvelujärjestelmän perusrakenteita uudistetaan. Sosiaali- ja terveysministeriön asettaman kuntoutuksen uudistamiskomitean tänään julkaistu raportti tuo hyvin esiin kuntoutuspalvelujen erityispiirteet ja moninaisuuden osana hyvinvointipalvelujärjestelmää.