Jännitystä elämään –ilta kerää jännityskirjallisuuden tähdet Katajanokan vankilaan

Otava ja Like järjestävät ikimuistoisen illan jännityskirjallisuuden ystäville Katajanokan entisessä vankilassa keskiviikkona 8.11. Jännitystä elämään –illassa esiintyvät Jens Lapidus, Katarina Wennstam, Mats Strandberg, Outi Pakkanen, Reijo Mäki, Virpi Hämeen-Anttila, Eppu Nuotio, Antti Tuomainen, Tiina Raevaara, JP Koskinen, Tuomas Nyholm sekä Jari Salonen.

Illan aikana kuullaan keskusteluja jännityskirjallisuuden eri näkökulmista: miten hyvä dekkari rakentuu, mitkä yhteiskunnalliset aiheet kirjailijoita kiinnostavat, mikä jännityskirjallisuuden luojia itse pelottaa? Lisäksi yleisöllä on mahdollisuus ostaa esiintyvien kirjailijoiden kirjoja ja saada niihin omistuskirjoitus.

Illan ohjelma:

Jännityskirjailija maailman valtiaana. Kuka kuolee, kenestä tehdään syntipukki, mitä kirjailija tietää henkilöistään kun tarina alkaa? Keskustelemassa Outi Pakkanen, Eppu Nuotio ja Virpi Hämeen-Anttila. Keskustelun vetää Stig-Björn Nyberg.

Jännitys, miksi kaipaamme sitä? Mitä jännityskirjailija itse pelkää, miten jännite rakennetaan, mitä teemoja kirjailijat haluavat nostaa jännityksen ohessa? Keskustelemassa Antti Tuomainen, Tiina Raevaara ja JP Koskinen. Keskustelun vetää kustannustoimittaja Jaakko Launimaa.

Päähenkilö jännityksen keskellä. Miten rakennetaan uskottava päähenkilö jännitysromaaniin, miten hahmot syntyvät, millaisia tulevaisuuden näkymiä kirjailijoiden päähenkilöillä on? Keskustelemassa Reijo Mäki, Jari Salonen ja Tuomas Nyholm. Keskustelun vetää kustannustoimittaja Aleksi Pöyry.

Jännityskirjallisuus ja yhteiskunta. Mitkä yhteiskunnan epäkohdat kalvavat kirjailijoita eniten, miksi useimmat yhteiskunnalliset ongelmat nousevat ensin esiin jännityskirjallisuudessa, mistä kirjailijat ammentavat aiheensa? Keskustelemassa Jens Lapidus, Katarina Wennstam sekä Mats Strandberg. Keskustelun vetää Kaisu-Maria Toiskallio.

Jännitystä elämään -ilta Hotelli Katajanokka Keskiviikkona 8.11.2017 klo 17.00 (ohjelma alkaa klo 17.30) Ohjelman kesto on noin 3,5 tuntia väliaikoineen.

Liput: lippu 10 € (sis. palvelumaksu)

www.tiketti.fi

Lisätiedot ja kirjailijoiden haastattelupyynnöt:

Kaisu-Maria Toiskallio 050 310 30 24 | kaisu-maria.toiskallio@otava.fi

Kaisu-Maria Toiskallio 050 310 30 24 | kaisu-maria.toiskallio@otava.fi

Maiju ”Mansikkka” Voutilaisen Itke minulle taivas on hengästyttävä ja lohdullinen runoteos kipeistä asioista.15.11.2017 13:20Tiedote

Miten selviytyä, kun on niin rikki että jo hengittäminen sattuu? Miltä tuntuu, kun on elettävä pelkällä murheella ja kaaoksella? Kun alakulo valtaa mielen ja hajoaminen on jo lähellä. Maiju Voutilainen eli Mansikkka (s. 1996) on tunnettu tubettaja, jonka Mielenterveyden keskusliitto nimesi vuoden 2017 Hyvän mielen lähettilääksi tunnustuksena rohkeudesta puhua julkisesti mielenterveysongelmista. Itke minulle taivas on hänen esikoisteoksensa.