Jari Paasikivi continues as Chairman of Varma’s Board of Directors

At its meeting on 14 December 2017, Varma’s Board of Directors decided that Jari Paasikivi, CEO of Oras Invest Oy, will continue as Chairman of the Board effective 1 January 2018.

The Board also decided that the current vice chairmen – Antti Palola, President of the Finnish Confederation of Salaried Employees (STTK), and Kai Telanne, CEO of Alma Media Oyj – will continue as vice chairmen as of 1 January 2018.

The current members of the Audit Committee and the Nomination and Compensation Committee will continue as members in 2018. The members of the Audit Committee are Ari Kaperi (Chairman), Jyri Luomakoski, Antti Palola and Kai Telanne. The Nomination and Compensation Committee is composed of Jari Paasikivi (Chairman), Antti Palola and Kai Telanne.

The members of Varma’s Board of Directors as of 1 January 2018 are:

• Jari Paasikivi, Chairman; CEO, Oras Invest Ltd
  • Antti Palola, Vice Chairman; President, Finnish Confederation of Salaried Employees (STTK)
  • Kai Telanne, Vice Chairman; CEO, Alma Media Corporation
  • Riku Aalto, President, Industrial Union
  • Johanna Ikäheimo, Chairman of the Board, Lappset Group Ltd
  • Rolf Jansson, President & CEO, VR Group
  • Ari Kaperi, Nordea Bank AB’s (publ) Chief Risk Officer and Country Senior Executive for Finland
  • Casimir Lindholm, CEO, Lemminkäinen Corporation
  • Jyri Luomakoski, CEO, Uponor Corporation
  • Petri Niemisvirta, CEO, Mandatum Life Insurance Company Ltd
  • Ilkka Oksala, Director, Confederation of Finnish Industries (EK)
  • Pekka Piispanen, Director, Akava ry

Deputy members:

• Eila Annala, Managing Director, PlusTerveys Oy
  • Eija Hietanen, Administrative Director, Central Organisation of Finnish Trade Unions (SAK)
  • Liisa Leino, Chairman of the Board and Managing Director of Leino Group Oy

Further information:

Katri Viippola, Senior Vice-President, HR, Communications and Corporate Social Responsibility, tel. +358 400 129 500

Varma Mutual Pension Insurance Company is a responsible and solvent investor. The company is responsible for the statutory earnings-related pension cover of some 878,000 people in the private sector. Premiums written totalled EUR 4.7 billion in 2016 and pension payments stood at EUR 5.3 billion. Varma’s investment portfolio amounted to EUR 45.4 billion at the end of September 2017.

Muistutuskutsu medialle: talouden uhkakuvat, sijoitusnäkymät ja Varman Q2-tulos pe 17.8. klo 915.8.2018 08:39Kutsu

Varman Q2-tulosinfossa toimitusjohtaja Risto Murto esittelee osavuosituloksen ja käsittelee kauppasodan uhan ja Turkin tilanteen vaikutuksia talouteen. Sijoituksista vastaava varatoimitusjohtaja Reima Rytsölä käy läpi Varman sijoituksia ja kertoo sijoitusnäkymistä. Varma julkistaa osavuosiraportin 1.4.–30.6.2018 perjantaina 17.8.2018 klo 9. Samalla järjestämme tiedotustilaisuuden median edustajille osoitteessa Salmisaarenranta 11, Helsinki. Voit ilmoittautua tilaisuuteen viestintä- ja yritysvastuupäällikkö Katariina Sillanderille, joka antaa myös lisätietoja tilaisuudesta (puh. 040 7099836 tai katariina.sillander@varma.fi). Lämpimästi tervetuloa!

Kutsu medialle: Varman Q2-tulosinfo pe 17.8. klo 99.8.2018 08:32Kutsu

Tervetuloa Varman Q2-tulosinfoon perjantaina 17.8.2018 klo 9 Helsingin Salmisaareen osoitteeseen Salmisaarenranta 11. Toimitusjohtaja Risto Murto käy läpi katsauskauden tuloksen ja ajankohtaisia talousaiheita. Varman sijoituksista ja markkinoiden näkymistä kertoo sijoituksista vastaava varatoimitusjohtaja Reima Rytsölä. Voit ilmoittautua tilaisuuteen Varman viestintään Katariina Sillanderille, puh. 040 7099836 tai katariina.sillander@varma.fi. Jos et itse pääse mukaan, voit välittää kutsun kollegallesi. Lämpimästi tervetuloa!