Jari Paasikivi continues as Chairman of Varma’s Board of Directors

At its meeting on 14 December 2017, Varma’s Board of Directors decided that Jari Paasikivi, CEO of Oras Invest Oy, will continue as Chairman of the Board effective 1 January 2018.

The Board also decided that the current vice chairmen – Antti Palola, President of the Finnish Confederation of Salaried Employees (STTK), and Kai Telanne, CEO of Alma Media Oyj – will continue as vice chairmen as of 1 January 2018.

The current members of the Audit Committee and the Nomination and Compensation Committee will continue as members in 2018. The members of the Audit Committee are Ari Kaperi (Chairman), Jyri Luomakoski, Antti Palola and Kai Telanne. The Nomination and Compensation Committee is composed of Jari Paasikivi (Chairman), Antti Palola and Kai Telanne.

The members of Varma’s Board of Directors as of 1 January 2018 are:

• Jari Paasikivi, Chairman; CEO, Oras Invest Ltd
  • Antti Palola, Vice Chairman; President, Finnish Confederation of Salaried Employees (STTK)
  • Kai Telanne, Vice Chairman; CEO, Alma Media Corporation
  • Riku Aalto, President, Industrial Union
  • Johanna Ikäheimo, Chairman of the Board, Lappset Group Ltd
  • Rolf Jansson, President & CEO, VR Group
  • Ari Kaperi, Nordea Bank AB’s (publ) Chief Risk Officer and Country Senior Executive for Finland
  • Casimir Lindholm, CEO, Lemminkäinen Corporation
  • Jyri Luomakoski, CEO, Uponor Corporation
  • Petri Niemisvirta, CEO, Mandatum Life Insurance Company Ltd
  • Ilkka Oksala, Director, Confederation of Finnish Industries (EK)
  • Pekka Piispanen, Director, Akava ry

Deputy members:

• Eila Annala, Managing Director, PlusTerveys Oy
  • Eija Hietanen, Administrative Director, Central Organisation of Finnish Trade Unions (SAK)
  • Liisa Leino, Chairman of the Board and Managing Director of Leino Group Oy

Further information:

Katri Viippola, Senior Vice-President, HR, Communications and Corporate Social Responsibility, tel. +358 400 129 500

Varma Mutual Pension Insurance Company is a responsible and solvent investor. The company is responsible for the statutory earnings-related pension cover of some 878,000 people in the private sector. Premiums written totalled EUR 4.7 billion in 2016 and pension payments stood at EUR 5.3 billion. Varma’s investment portfolio amounted to EUR 45.4 billion at the end of September 2017.

Efficiency at record level, the last quarter pushed investment return into the negative15.2.2019 09:39:27Tiedote

The unstable performance of global equity markets in the final quarter of the year pushed Varma’s investment returns for the full year into negative territory. At year-end, the market value of Varma’s investments stood at EUR 44.0 (45.4) billion. Efficiency improved further to an all-time record high. Varma used 60% (67%) of the insurance contributions meant for operating expenses.

Effektiviteten på rekordnivå, svagt sista kvartal resulterade i negativ avkastning15.2.2019 09:31:12Tiedote

Osäkerheten på den globala aktiemarknaden under årets sista kvartal drog ned avkastningen på Varmas placeringar för hela året på minus. Marknadsvärdet på Varmas placeringar vid årets slut var 44,0 (45,4) miljarder euro. Effektiviteten förbättrades ytterligare och var bättre än någonsin. Varma använde 60 % (67 %) av de försäkringsavgifter som var avsedda för driftskostnader.

Varma valitsi Haahtelan vuoden 2019 rakentajakumppaniksi14.2.2019 15:48:10Tiedote

Varma palkitsi vuoden 2019 rakentajakumppanina Haahtela-yhtiöt. Haahtela palkittiin erityisesti Helsingin Kalasatamaan toteutettavan Kalasataman Kampuksen hyvin sujuneesta rakennusprojektista ja niin rakennuttajan kuin asiakkaankin välisen yhteistyön rakentamisesta. – Kalasataman Kampuksen toteutus on Haahtelan toimesta hoidettu sujuvasti ja laadukkaasti. Haahtelan käyttämä malli on sopinut hankkeeseen ja yhteistyö niin rakennuttajan, tulevan pääkäyttäjän kuin muidenkin osallisten kesken on ollut toimivaa, kertoo Varman kiinteistökehitysjohtaja Sari Raunio. – Yhteistyö on mahdollistanut tavoitteisiin pääsemisen myös suuressa ja paljon haasteita sisältävässä Kalasataman Kampus -hankkeessa. Hankkeen alusta lähtien yhteistyö Varman kanssa on tuntunut todelliselta kumppanuudelta, sanoo Haahtela-rakennuttaminen Oy:n toimitusjohtaja Eero Kiljunen. Kalasataman Kampus valmistuu kokonaisuudessaan 2019 lopussa Redin kauppakeskuksen ja Kalasataman metroaseman viereen. Kiinteistön vuokrattava pint