Jari Paasikivi continues as Chairman of Varma’s Board of Directors

At its meeting on 14 December 2017, Varma’s Board of Directors decided that Jari Paasikivi, CEO of Oras Invest Oy, will continue as Chairman of the Board effective 1 January 2018.

The Board also decided that the current vice chairmen – Antti Palola, President of the Finnish Confederation of Salaried Employees (STTK), and Kai Telanne, CEO of Alma Media Oyj – will continue as vice chairmen as of 1 January 2018.

The current members of the Audit Committee and the Nomination and Compensation Committee will continue as members in 2018. The members of the Audit Committee are Ari Kaperi (Chairman), Jyri Luomakoski, Antti Palola and Kai Telanne. The Nomination and Compensation Committee is composed of Jari Paasikivi (Chairman), Antti Palola and Kai Telanne.

The members of Varma’s Board of Directors as of 1 January 2018 are:

• Jari Paasikivi, Chairman; CEO, Oras Invest Ltd
  • Antti Palola, Vice Chairman; President, Finnish Confederation of Salaried Employees (STTK)
  • Kai Telanne, Vice Chairman; CEO, Alma Media Corporation
  • Riku Aalto, President, Industrial Union
  • Johanna Ikäheimo, Chairman of the Board, Lappset Group Ltd
  • Rolf Jansson, President & CEO, VR Group
  • Ari Kaperi, Nordea Bank AB’s (publ) Chief Risk Officer and Country Senior Executive for Finland
  • Casimir Lindholm, CEO, Lemminkäinen Corporation
  • Jyri Luomakoski, CEO, Uponor Corporation
  • Petri Niemisvirta, CEO, Mandatum Life Insurance Company Ltd
  • Ilkka Oksala, Director, Confederation of Finnish Industries (EK)
  • Pekka Piispanen, Director, Akava ry

Deputy members:

• Eila Annala, Managing Director, PlusTerveys Oy
  • Eija Hietanen, Administrative Director, Central Organisation of Finnish Trade Unions (SAK)
  • Liisa Leino, Chairman of the Board and Managing Director of Leino Group Oy

Further information:

Katri Viippola, Senior Vice-President, HR, Communications and Corporate Social Responsibility, tel. +358 400 129 500

Varma Mutual Pension Insurance Company is a responsible and solvent investor. The company is responsible for the statutory earnings-related pension cover of some 878,000 people in the private sector. Premiums written totalled EUR 4.7 billion in 2016 and pension payments stood at EUR 5.3 billion. Varma’s investment portfolio amounted to EUR 45.4 billion at the end of September 2017.

Kutsu medialle: Varman Q1-tulosinfo pe 27.4. klo 9.0018.4.2018 10:05Kutsu

Tervetuloa Varman tammi‒maaliskuun tulosinfoon perjantaina 27.4.2018 klo 9.00 Helsingin Salmisaareen osoitteeseen Salmisaarenranta 11. Toimitusjohtaja Risto Murto käy läpi katsauskauden tuloksen ja ajankohtaisia talousaiheita. Varman sijoituksista ja markkinoiden näkymistä kertoo sijoituksista vastaava varatoimitusjohtaja Reima Rytsölä. Voit ilmoittautua tilaisuuteen Varman viestintään Katariina Sillanderille, puh. 040 7099836 tai katariina.sillander@varma.fi. Jos et itse pääse mukaan, voit välittää kutsun kollegallesi. Lämpimästi tervetuloa! VARMA Katariina Sillander Viestintä- ja yritysvastuupäällikkö