Jarkko Jokinen Oral Hammaslääkärit Oyj:n liiketoimintajohtajaksi ja varatoimitusjohtajaksi

Lehdistötiedote 20.2.2019. MBA Jarkko Jokinen on nimitetty Oral Hammaslääkärit Oyj:n (”Oral”) liiketoimintajohtajaksi ja johtoryhmän jäseneksi 2.4.2019 alkaen. Jokinen vastaa tehtävässään yhtiön hammaslääkäriasemien verkoston kasvusta ja tuloksesta sekä asiakas- ja henkilöstötyytyväisyydestä. Jokinen toimii myös yhtiön varatoimitusjohtajana ja raportoi tehtävässään Oralin toimitusjohtajalle.

Jarkon laaja johtajakokemus painottuu yksityisiin terveyspalveluihin ja lääketeollisuuteen. Jarkko siirtyy Oraliin GlaxoSmithKlinen Skandinavian ja Baltian kaupallisen johtajan tehtävästä. Hän on urallaan toiminut mm. Pihlajalinnassa Dextra Lapsettomuusklinikan toimitusjohtajana sekä yhtiön yksityisten terveyspalveluiden ja vakuutusliiketoiminnan johtajana. Jokisella on monipuolinen kokemus lääketeollisuuden palveluksesta liiketoiminnan, myynnin ja markkinoinnin johdossa. Jokisella on myös useita toimialan luottamustehtäviä hallitustyöskentelyn kautta.

”Oralin vahva brändi ja luotettava maine vaikuttivat ratkaisevasti mielenkiintooni lähteä rakentamaan yhtiön tulevaisuutta yhdessä Oralin osaavan tiimin kanssa. Yhtiön omistajan Colosseum Dental Groupin pitkäjänteinen sitoutuminen Euroopan johtavan suun terveydenhoidon ketjun rakentamiseen ja omistajayhtiön arvopohja sekä taustalla toimiva hyväntekeväisyyssäätiö luovat perustan, jolle on hyvä rakentaa ja johon henkilökohtaisesti on helppo sitoutua. Odotan innolla, että pääsen mukaan rakentamaan ja vahvistamaan yhtiön ylivertaista asiakaskokemusta ja tulevaisuuden kilpailukykyä”, kertoo Jokinen.

”Olen erittäin tyytyväinen voidessamme nimittää Jarkko Jokisen yhtiön tulevaisuuden kehityksen kannalta erittäin tärkeään avaintehtävään. Hänellä on vahva tausta ja laaja johtamiskokemus yksityisistä terveydenhuollon palveluista sekä tarmoa ottaa uudet haasteet vastaan”, kertoo Oralin toimitusjohtaja Jarno Huurinainen nimityksestä.

Jarno Huurinainen
puh: +358 (0)50 344 5232
sähköposti: etunimi.sukunimi@oral.fi

MBA Jarkko Jokinen Oralin liiketoiminta- ja varatoimitusjohtajaksi

Oral Hammaslääkärit Oyj (www.oral.fi) on valtakunnallisesti toimiva suun terveydenhoitopalveluita tuottava yhtiö, jossa työskentelee yli 1600 alan ammattilaista. Yhtiön liikevaihto vuonna 2018 oli 103 miljoonaa euroa. Oral toimii 75 toimipisteessä ympäri Suomea. Konserniin kuuluu myös Oral Hammaslaboratorio Oy.

Oral Hammaslääkärit Oyj:n omistaa Colosseum Dental Group. Sillä on yhteensä yli 300 hammaslääkäriasemaa Suomessa, Iso-Britanniassa, Italiassa, Norjassa, Ruotsissa, Saksassa, Sveitsissä ja Tanskassa. Colosseum Dental Groupin omistaa pääomasijoittajayhtiö Jacobs Holding AG. Sen ainoa edunsaaja on kansainvälinen Jacobs Foundation -hyväntekeväisyyssäätiö, joka tukee lasten ja nuorten kehittymistä.