Jarkko Sipilän Takamäki-sarjan viimeinen osa valmistui postuumisti

Maaliskuussa äkilliseen sairauskohtaukseen kuolleen Jarkko Sipilän viimeiseksi jäänyt 22. Takamäki-dekkari Kahdesti tapettu julkaistaan kesäkuun taitteessa. Käsikirjoituksen viimeistelivät postuumisti Jarkon tytär Annika Sipilä, kustannustoimittaja Nina Gimishanova ja kirjailija Harri Nykänen.

Jarkko Sipilän kirja Kahdesti tapettu julkaistaan 31.5.2022.

Nyt julkaistavassa Kahdesti tapettu -teoksessa Helsingin rikospoliisin väkivaltatoimisto on jälleen oudon mysteerin äärellä. Helsingin Keskuspuistosta löytyy pahoinpidelty miehen ruumis, jollaista ei pitäisi enää olla olemassakaan, sillä vainaja on jo aikoja sitten kirjattu kuolleiden kirjoihin. Uhri oli kadonnut vuosia sitten ja ehditty jo julistaa kuolleeksi. Kaidalta polulta eksyneen katoamista oli aikoinaan epäilty jopa henkirikokseksi.

Entistä kummallisemmaksi tapaus muuttuu, kun poliiseille selviää, että tällä kertaa todistettavasti kuollut mies oli elänyt Helsingissä jo pidempään uuden henkilöllisyyden turvin. Tapaus vetää atarimies Suhosen ja Takamäen ryhmän jälleen kerran alamaailman syvyyksiin.

Pitkän linjan rikostoimittaja Jarkko Sipilä tunnettiin realistisista rikosromaaneistaan, joissa hän pohti työssään kohtaamia ajankohtaisia yhteiskunnallisia teemoja. Poliisiromaanin taitajan teoksia on julkaistu useilla kielillä. Hän raportoi rikoksista MTV:n uutisissa ja erikoisohjelmissa.

Jarkko Sipilä: Kahdesti tapettu (CrimeTime 2022), sidottu, 320 sivua.

Tiedotus@docendo.fi

Jarkko Sipilän kirja Kahdesti tapettu julkaistaan 31.5.2022.

Prätkäjengin rivimies kertoo, millaista on kuulua rikollisyhteisöön, kun ystäviä kuolee ympäriltä7.6.2022 02:00:00 EEST | Tiedote

Kirjailija Tapani Bagge kirjasi ylös prätkäjengin rivimiehen Jari Eklundin kokemukset rikollisesta elämästä kirjaan Prosenttimies – Bikerin tarina. Loppukesästä 2007 Eklund oli pahassa paikassa: prätkäjengissä eteneminen vaati karua tekoa, josta voisi seurata elinkautinen vankeusrangaistus tai kuolema. Oliko hän valmis siihen? Esiin nousee myös kipeä kysymys: oliko rakkaudella mitään sijaa siinä elämässä?