Jarmo Kantonen johtavaksi ylilääkäriksi Attendon Terveyspalveluihin

Lääketieteen tohtori Jarmo Kantonen on nimitetty Attendon Terveyspalveluiden johtavaksi ylilääkäriksi 1.5.2018 alkaen. Ennen Attendolle tuloaan yleis- ja akuuttilääketieteen erikoislääkäri Kantonen toimi Ylioppilaiden terveydenhoitosäätiön johtajaylilääkärinä. Hän on toiminut niin yksityisellä, julkisella kuin kolmannella sektorilla vaativissa johtotehtävissä.

Kantosen tausta terveydenhuollossa on huomattavan laaja-alainen. Hän on toiminut niin yksityisellä, julkisella kuin kolmannella sektorilla vaativissa johtotehtävissä, kuten Vantaan kaupungin terveyspalveluiden johtajana. Kantonen on työskennellyt aiemmin myös Attendolla vuosina 2008–2015 päivystyspalveluiden johtajana.

”Attendolle tulo tuntuu kotiinpaluulta. Meidän tavoitteenamme ovat potilaankokoiset, asiakaslähtöiset ja laadukkaat terveyspalvelut. Laadun turvaa osaava henkilöstö, johon panostamme. Haluamme kuunnella herkällä korvalla potilaspalautteita ja tuoda palvelut lähelle ihmistä”, Kantonen kuvaa.

Attendon terveyspalveluiden johtaja Matias Pälve toivottaa Kantosen lämpimästi tervetulleeksi. ”Hienoa saada Jarmo takaisin joukkoomme! Hän on sekä rautainen ammattilainen että erittäin pidetty ja arvostettu lääkäri ja työtoveri. Terveydenhuollossa eletään murrosvaihetta, ja Jarmon poikkeuksellisen monipuolinen näkemys alalta onkin tärkeä lisä toimintamme kehittämisessä”, toteaa Pälve.

Matias Pälve
Johtaja, Attendo Terveyspalvelut
matias.palve@attendo.fi

Jarmo Kantonen
Johtava ylilääkäri, Attendo Terveyspalvelut
jarmo.kantonen@attendo.fi

Attendo on Pohjoismaiden johtava julkisten hoiva- ja terveyspalveluiden yksityinen palveluntuottaja. Yritys on perustettu vuonna 1985, ja olimme ensimmäinen julkisia hoivapalveluja ikäihmisille tarjonnut yksityinen yhtiö Ruotsissa.  Ikäihmisille suunnattujen palvelujen lisäksi Attendo tarjoaa hoivapalveluja kehitysvammaisille ja mielenterveyskuntoutujille, sekä apua tarvitseville ihmisille ja perheille. Suomessa tarjoamme myös terveys- ja hammaslääkäripalveluja. Meillä on yli 24 000 työntekijää noin 700 toimipisteessä yli 200 kunnassa Ruotsissa, Suomessa, Norjassa ja Tanskassa. www.attendo.fi

Tonnikaupalla kotimaisia tuotteita hoiva- ja palvelukoteihin5.9.2018 08:40Tiedote

Vuodessa kuluu miltei Suomen väkiluvun verran pesukintaita, 10 000 litraa käsihuuhdetta ja 5 000 litraa pesunesteitä, joten ei ole samantekevää, kuka moisen määrän ja minkälaista tavaraa Attendon hoiva- ja palvelukoteihin toimittaa. Attendo solmi kesän alussa mittavan yhteistyösopimuksen, jossa Pamark jälleenmyyjänä toimittaa suomalaisen Walki Medicalin tuotteita kaikkiin Attendon 357 hoiva- ja palvelukotiin ympäri Suomen.

Kalle Maijala Attendon lastensuojelun johtoon31.8.2018 12:43Tiedote

Attendo on nimittänyt OTM, KTM Kalle Maijalan (33) aluejohtajaksi, vastuualueenaan lastensuojelupalvelut. Maijala siirtyy toimeen Attendon lakimiehen tehtävästä ja hän on toiminut aiemmin lakimiehenä Castren & Snellmanilla. Maijala raportoi Attendo Suomen toimitusjohtaja Pertti Karjalaiselle. ”Attendo on Pohjoismaiden johtava hoivapalveluiden tarjoaja, mutta lastensuojelun puolella meillä on vielä paljon kirittävää. Nykyinen palvelutoiminta muodostaa erinomaisen perustan tulevalle kehitykselle ja kasvulle. Olen otettu, että saan ottaa tällaisen haasteen vastaan”, kertoo Maijala. Maijala aloittaa uudessa tehtävässään viimeistään 1.11.2018.

Villistä ideasta suurtapahtumaksi: palvelukodin festareille kokoontui yli 900 musiikinystävää22.8.2018 13:00Tiedote

Viime torstaina Simon kesätorilla oli tohinaa. Asfaltoidulle pihalle nousi muun muassa esiintymislava, telttoja muurikkalettujen paistoon ja myyntiin, kaksi soppatykkiä, kioski, bajamajoja ja onnenpyörä. Sisälle kesätorin kahvioon rakennettiin ensiapupiste. Rakennusporukka koostui Attendon kehitysvammaisten ja mielenterveyskuntoutujien Simon palvelukodin työntekijöistä ja heidän perheistään, työtoimintaan osallistuvista asukkaista ja Simon kunnan väestä. Pienellä porukalla tyhjä kenttä muutettiin festarialueeksi, joka toi seuraavana päivänä yhteen lähes tuhat kävijää eri puolilta Lappia. Rakentamisvaiheessa panostettiin esteettömyyteen, jotta festarielämys on kaikille yhdenvertaisesti saavutettavissa. ”Meille on alusta pitäen ollut itsestään selvää, että tapahtuman pitää olla esteetön. Koko juttu lähti viisi vuotta sitten siitä, että asukkaamme halusivat päästä keikalle. Mietimme porukalla, voisimmeko tuoda livemusiikin tänne sen sijaan, että lähdemme muualle konserttiin. Ajatus omista