Jäsenmaksu ensi vuonna 25 €/kk – Rakennusliitto pudottaa reilusti jäsenmaksuaan

Rakennusliiton hallitus päätti pudottaa liiton jäsenmaksun 25 euroon kuukaudessa alkaen 1.1.2022. Nykyinen jäsenmaksu on 1,49 % palkasta. Jäsenmaksu sisältää myös työttömyyskassan jäsenmaksun. Ensi vuoden alusta alkaen Rakennusliitto vakuuttaa jäsenensä työttömyyden varalta Avoimessa työttömyyskassassa.

– Laskemalla jäsenmaksua ja vaihtamalla helposti maksettavaan euromääräiseen maksuun, Rakennusliitto haluaa varmistaa alan korkean järjestäytymisasteen ja liiton mahdollisuuden sopia alan työehdoista myös tulevaisuudessa, sanoo Rakennusliiton puheenjohtaja Matti Harjuniemi.

Rakennusliitto on viime vuosina kehittänyt voimakkaasti jäsenetuja ja -palveluja. Liiton urapalvelut tarjoavat järjestökoulutusten ohella ammatillista koulutusta, jäsenten käytössä on oma työnvälitys ja palkkapalvelu. Myös mm. jäsenten lomaetuja ja vakuutusturvaa on parannettu.

020 774 003 (puhelinvaihde)http://www.rakennusliitto.fi

Rakennusliitto on 70 000 rakentajan muodostama SAK:lainen ammattiliitto. Liitto pyrkii turvaamaan ja parantamaan jäsentensä työoloja ja palkkausta. Liitto solmii rakennusalojen yleissitovat työehtosopimukset.

Ivalon koulukeskuksen työmaalla väärinkäytöksiä ulkomaalaisen työvoiman suhteen – Joka neljäs lappilainen rakentaja työttömänä3.6.2021 14:28:29 EEST | Tiedote

Ivalon koulukeskuksen työmaalla on ilmennyt väärinkäytöksiä ulkomaalaisen työvoiman suhteen Pohjois-Suomen aluehallintoviraston tarkastuksessa. Kaikkia työmaan ulkomaalaisia työntekijöitä ei ole vaatimusten mukaisesti ilmoitettu TE-toimistolle. Osa työmaan aliurakoitsijoista ei ole pyynnöistä huolimatta toimittanut tarkastajille työaikakirjanpitoa, palkkalaskelmia tai selvitystä noudatettavista työehdoista.