Jäteastiat tyhjennetään pääsiäisen alla päivää aikaisemmin

Pääsiäinen aiheuttaa joitakin poikkeuksia jätekuljetusten aikatauluihin. Pääsiäistä edeltävällä viikolla HSY aikaistaa jätekuljetuksia yhdellä päivällä. Jätekuljetukset aloitetaan jo sunnuntaina 28.3.

Helsingin seudun ympäristöpalvelut HSY aloittaa pääsiäistä edeltävän viikon jätekuljetukset poikkeuksellisesti jo sunnuntaina 28.3. kello 7. Ne asiakkaat, joiden jäteastioiden tyhjennys on ajoitettu viikolle 13, saavat palvelun päivää normaalia aiemmin. Pitkäperjantaina 2.4. jätteitä ei kerätä.

Toisena pääsiäispäivänä, maanantaina 5.4., jätekuljetuksia jatketaan normaalin viikkorytmin mukaisesti. Osalla asiakkaista jäteastioiden tyhjennys saattaa siirtyä päivällä pyhäpäivien vaikutuksesta.

Kuljetusten aikaistuksella pyritään rauhoittamaan pitkäperjantai jäteastioiden tyhjennyksiltä.

HSY:n hallituksen päätökset 19.3.202119.3.2021 13:22:26 EET | Tiedote

Helsingin seudun ympäristöpalvelut -kuntayhtymän hallitus päätti muun muassa osaltaan hyväksyä tilikauden tuloksen ja tilinpäätöksen 2020. Hallitus päätti hyväksyä myös jätteenkäsittelytoiminnan hankkeiden yleissuunnitelman 2021 - 2025. Hallitus päätti hyväksyä seuraavat hankesuunnitelmat: - Herttoniemen vesihuollon hankesuunnitelma - Kasin katutöiden yhteydessä rakennettavan vesihuollon hankesuunnitelma - Toisen Savun säätöpaineen korotusaseman hankesuunnitelma. Hallitus päätti hyväksyä seuraavat sopimukset ja aiesopimukset: - sopimus KUVES:n meriviemärin varayhteyden rakentamisen ja kustannusten jaon periaatteista - sopimus Kirkkonummen Vesi -liikelaitoksen jätevesien johtamisesta HSY:n jätevedenpuhdistamolle ja niiden käsittelystä - aiesopimus Nurmijärven Vesi -liikelaitoksen jätevesien johtamisesta HSY:n jätevedenpuhdistamolle ja niiden käsittelystä - aiesopimus Vihdin kunnan jätevesien johtamisesta HSY:n jätevedenpuhdistamolle ja niiden käsittelystä. Hallitus sai tiedoksi vuoden 2