Jäteastiat tyhjennetään pääsiäisviikolla päivää aikaisemmin

Jätekuljetuksia aikaistetaan pääsiäisviikolla päivällä. Pääsiäisviikon jätekuljetukset aloitetaan jo sunnuntaina 14.4.

HSY järjestää asuinkiinteistöjen ja julkishallinnon jätehuollon pääkaupunkiseudulla ja Kirkkonummell​a.​

Pääsiäinen aiheuttaa joitakin poikkeuksia Helsingin seudun ympäristöpalveluiden jätekuljetusten aikatauluihin. Pääsiäisviikon jätekuljetukset aloitetaan poikkeuksellisesti jo sunnuntaina 14.4. kello 7. Ne asiakkaat, joiden jäteastioiden tyhjennys on ajoitettu viikolle 16, saavat palvelun päivää normaalia aiemmin. Perjantaina 19.4. ei kerätä jätteitä. Toisena pääsiäispäivänä, maanantaina 22.4. jätekuljetuksia jatketaan normaalin viikkorytmin mukaisesti.

Kuljetusten aikaistuksella pyritään rauhoittamaan pitkäperjantai jäteastioiden tyhjennyksiltä.

Logistiikkapäällikkö Juho Nuutinen, puh. 045 657 9310, juho.nuutinen(at)hsy.fi

HSY:n hallituksen päätökset 12.4.201912.4.2019 11:15:45 EESTTiedote

Helsingin seudun ympäristöpalvelut -kuntayhtymän hallitus päätti muun muassa hyväksyä Blominmäen projektinjohtourakan sopimusmuutoksen ja puhdistetun jäteveden lämpöenergian hyödyntämistä koskevan sopimuksen Helen Oy:n kanssa. Hallitus hyväksyi myös jätteiden keräysvälineiden huoltohalli -hankesuunnitelman. Hallitus päätti seuraavista hankinnoista: - muovikaivot tilataan Ahlsell Oy:ltä ja Onninen Oy:ltä - Espoon sako- ja umpikaivojen tyhjennykset ja lietteen kuljetus tilataan Lassila & Tikanoja Oyj:ltä. Hallitus saa tiedoksi Blominmäen jätevedenpuhdistamohankkeen tilannekatsauksen. HSY tiedottaa erillisellä tiedotteella Blominmäen jätevedenpuhdistamohankkeen tilanteesta. Kokouksen pöytäkirja, jossa on lisää edellisistä sekä muut päätetyt asiat: http://hsy01.oncloudos.com/cgi/DREQUEST.PHP?page=meeting_frames Ystävällisin terveisin Helsingin seudun ympäristöpalvelut -kuntayhtymä viestintäjohtaja Riitta-Liisa Hahtala puh. 040 593 6346 www.hsy.fi

Ennakkotiedote HSY:n hallituksen kokouksesta 12.4.201910.4.2019 08:03:14 EESTTiedote