Jenni Haukion toimittamaa runoantologiaa painettu jo yli 60 000 kappaletta

Jenni Haukion toimittama runoantologia Katso pohjoista taivasta innostaa poikkeuksellisella tavalla suomalaisia lukemaan runoutta. Huhtikuussa julkaistu antologia on noussut myyntimenestykseksi, ja sitä on painettu joulukuun alkuun mennessä yli 60 000 kappaletta.

Katso pohjoista taivasta on saanut aikaan suoranaisen ’runousherätyksen’ suomalaisissa lukijoissa. Itsenäisyytemme juhlavuodesta on tullut myös runouden juhlavuosi. Antologian siivittämänä on järjestetty konsertteja, matineoita, runomaraton sekä lausunta- ja keskustelutilaisuuksia ympäri maata. Olemme suunnattoman kiitollisia Jenni Haukiolle hänen suurtyöstään antologian toimittajana ja runouden lähettiläänä”, kommentoi Otavan kustannusjohtaja Minna Castrén.

Haukio on valinnut teokseen runoutemme rakastetuimmat klassikot ja kiinnostavimmat uudet runot yhteensä 160 runoilijalta. Antologia on Haukion sanoin ”kunnian- ja rakkaudenosoitus suomalaiselle runoudelle” Aleksis Kivestä nykypäivään.

”Lopputulos on yksi parhaista suomalaisen runouden antologioista kautta aikojen ja ansaittu menestys – esimerkillisen kattava ja kaunis teos, jossa yksityinen ja yleinen ovat tasapainossa.” – Kiiltomato.net, Vesa Rantama

”Katso pohjoista taivasta on vahvalla näkökulmalla koottu, tulevaan suuntaava kokoelma Suomen itsenäisyyden ajan runoja.” – Aamulehti, Nina Lehtinen

Lisätiedot:

Minna Castrén

Kustannusjohtaja

minna.castren@otava.fi

p. 050-5286718

Kasvuyrittäjyydestä kertova tietokirja lahjoitetaan kaikille lukion kakkosluokkalaisille19.9.2018 08:50Tiedote

Kotimaista kasvuyrittäjyyttä ja startup-kenttää käsittelevä Kutsuvat sitä pöhinäksi – Tositarinoita kasvuyrittäjyydestä -tietokirja (Otava, 2018) lahjoitetaan syksyn 2018 aikana kaikille lukion toista luokkaa käyville oppilaille. Kirjan 35 000 kappaleen erikoispainokseen on kirjoittanut alkusanat tasavallan presidentti Sauli Niinistö. Ainutlaatuisen lahjoitushankkeen yhteydessä käynnistyy myös sarja yrittäjävierailuja Suomen lukioissa, mukana mm. Risto Siilasmaa ja Ilkka Paananen.