JHL tukee PAUn lakkoa myös losseilla – Postin kuljetukset jätetään satamiin ma 18.11. alkaen

Finferriesin losseilla työskentelevät JHL:n jäsenet eivät ota Postin kuljetuksia kyytiin ensi maanantaista alkaen. Postin kuljetukset jätetään satamiin 18.11. klo 6.00 alkaen. Muutoin JHL:n lossikuljettajat suorittavat työnsä normaalisti.

JHL:n lossikuljettajat eivät kuljeta Finferriesin losseilla Postin kuljetuksia eikä Postin alihankkijoilta tilaamia kuljetuksia, joissa on Postin kuljetuksia. Tukitoimet jatkuvat niin kauan, kunnes Postin ja sen työntekijöitä edustavan Posti- ja logistiikka-alan unioni PAUn kesken saavutetaan ratkaisu, ellei myöhemmin toisin ilmoiteta.

Työtaistelulla tuetaan Posti- ja logistiikka-alan Unioni PAU:n meneillään olevaa työtaistelua työehtojen heikentämistä vastaan.

Aiemmin JHL on ilmoittanut työtaisteluista postinjakelun, -käsittelyn ja -kuljetuksen töitä tekevien JHL:n jäsenten osalta ajalle 11.–24.11. sekä tukilakoista tavaraliikenteen ratapihojen osalta 19.11. sekä junien kunnossapidon osalta 20.11.

Lisätietoja: sopimustoimitsija Jussi Päiviö, 040 578 5916

Julkisten ja hyvinvointialojen liiton JHL:n noin 200 000 jäsentä huolehtivat suomalaisten hyvinvoinnista, peruspalveluista ja turvallisuudesta monenlaisissa tehtävissä. Heidän alojaan ovat hoito, hoiva, kasvatus, sivistys, ruokahuolto, tekniikka ja infrastruktuuri, liikenne, puhtaus ja kunnossapito, hallinto, vapaa-aika, kulttuuri, turva ja pelastus. JHL:n jäsenet työskentelevät kunnissa, valtiolla, yrityksissä, järjestöissä ja seurakunnissa. Kunta-alalla JHL on suurin henkilöstöjärjestö.

Avaintesin allekirjoittajajärjestöt eivät hyväksy väitteitä sopimusshoppailusta: Avaintesin soveltaminen ei ole sopimusshoppailua17.6.2020 15:00:44 EESTTiedote

Avaintesin allekirjoittajajärjestöt JUKO, Jyty, JHL, OAJ ja KTN toteavat, että Avaintes ei ole niin sanottu shoppailusopimus. Allekirjoittajajärjestöt eivät hyväksy sopimusshoppailua ja pitävät tavoiteltavana sitä, että kunnat ja kuntayhtymät tuottavat palvelunsa ensisijaisesti itse. Kuntien yhtiöittäessä toimintojaan on Avaintes ensisijainen ja turvallinen vaihtoehto työehtosopimukseksi.

JHL:n kysely paljastaa: Kaikki ravitsemis- ja puhtausalan ammattilaiset eivät saa kehittää osaamistaan riittävästi15.6.2020 11:13:12 EESTTiedote

Yli neljännes Julkisten ja hyvinvointialojen liitto JHL:n kyselyyn vastanneista ravitsemis- ja puhtausalan ammattilaisista ilmoittaa, että osaamisen kehittämistä ei käsitellä kehityskeskusteluissa, tai että kehittämiskeskusteluja ei käydä ollenkaan. Viidennes vastaajista ilmoittaa, ettei heillä ole lainkaan mahdollisuuksia kehittää omaa ammatillista osaamistaan.