JHL:n Oulun seudun aluetoimiston uusi aluepäällikkö on Tanja Tiainen

Tanja Tianen, 41, on valittu Julkisten ja hyvinvointialojen liitto JHL:n Oulun seudun aluetoimiston aluepäälliköksi. Hän aloittaa tehtävässä vuoden 2018 alusta.

Tiainen on työskennellyt Syömishäiriöliitto SYLI ry:n vt. toiminnanjohtajana viimeisen vuoden. Aiemmin hän työskenteli liiton aluepäällikkönä yhteensä viisi vuotta. Tiaisen tehtäviin Syömishäiriöliitossa kuului erityisesti esimies-, koulutus-, ja kehittämistehtäviä. Hän pystyy hyvin valvomaan JHL:n jäsenten etuja, koska hänellä on vahva järjestötausta ja laajat verkostot. Hänellä on myös vankka kokemus yhdistystoiminnan kehittämisestä ja yhteiskunnallisesta vaikuttamisesta. Koulutukseltaan Tianen on filosofian maisteri.

JHL:n jäsenet työskentelevät kunnissa, valtiolla ja yksityisissä hyvinvointipalveluissa. JHL neuvottelee yli 100 työ- ja virkaehtosopimusta ja tekee joka päivä työtä sen eteen, että suomalaisessa työelämässä työntekijöitä kohdellaan oikeudenmukaisesti ja kunnioittavasti. Aluetoimistojen tehtävänä omalla alueellaan on jäsenpalvelu ja yhdistysten toimijoiden tukeminen, neuvonta ja koulutus edunvalvonta- ja järjestötehtävissä.

Oulun seudun aluetoimiston vastuualueita ovat Pohjois-Pohjanmaa ja Kainuu. Aluetoimistolla on toimistot Oulussa ja Kajaanissa.

Aluepäällikkö Saila Pirnes, JHL Oulun seudun aluetoimisto ja Kajaanin toimisto
Puhelin: 010 7703 612 / 0400 287 432

Julkisten ja hyvinvointialojen liiton JHL:n 220 000 jäsentä huolehtivat suomalaisten hyvinvoinnista, peruspalveluista ja turvallisuudesta monenlaisissa tehtävissä. Heidän alojaan ovat hoito, hoiva, kasvatus, sivistys, ruokahuolto, tekniikka ja infrastruktuuri, liikenne, puhtaus ja kunnossapito, hallinto, vapaa-aika, kulttuuri, turva ja pelastus. JHL:n jäsenet työskentelevät kunnissa, valtiolla, yrityksissä, järjestöissä ja seurakunnissa. Kunta-alalla JHL on suurin henkilöstöjärjestö.

JHL: Lagen om småbarnspedagogik går inte in på de verkliga problemen inom sektorn – nästa regering måste ta upp lagen på nytt11.7.2018 10:30Tiedote

Riksdagen godkände den nya lagen om småbarnspedagogik i slutet av juni. I motsats till vad lagstiftarna påstår blev inte barnets intresse det centrala i lagen. Den rättar inte till en enda sak som är viktig med tanke på barnen. JHL står fast vid åsikten att nästa regering måste ta upp den godkända lagen på nytt och forma om den för barnens bästa. Förbundet kräver också en snabb utbyggnad av fortbildningsvägar för barnskötare och socionomer för att deras sysselsättningsläge inte ska försämras.

JHL: Varhaiskasvatuslaki ei puutu alan todellisiin ongelmiin, seuraavan hallituksen avattava laki uudelleen11.7.2018 10:30Tiedote

Eduskunta hyväksyi kesäkuun lopulla uuden varhaiskasvatuslain. Toisin kuin lainlaatijat väittävät, lapsen etu ei noussut laissa keskeiseksi. Laki ei korjaa ainuttakaan lapsen edun kannalta olennaista asiaa. JHL on vahvasti sitä mieltä, että seuraavan hallituksen on avattava nyt hyväksytty laki ja muokattava se todella lapsen parhaaksi. Liitto vaatii myös pikaista jatkokoulutuspolkujen rakentamista lastenhoitajille ja sosionomeille, jotta heidän työllisyystilanteensa ei heikkenisi.