JHL:n Oulun seudun aluetoimiston uusi aluepäällikkö on Tanja Tiainen

Tanja Tianen, 41, on valittu Julkisten ja hyvinvointialojen liitto JHL:n Oulun seudun aluetoimiston aluepäälliköksi. Hän aloittaa tehtävässä vuoden 2018 alusta.

Tiainen on työskennellyt Syömishäiriöliitto SYLI ry:n vt. toiminnanjohtajana viimeisen vuoden. Aiemmin hän työskenteli liiton aluepäällikkönä yhteensä viisi vuotta. Tiaisen tehtäviin Syömishäiriöliitossa kuului erityisesti esimies-, koulutus-, ja kehittämistehtäviä. Hän pystyy hyvin valvomaan JHL:n jäsenten etuja, koska hänellä on vahva järjestötausta ja laajat verkostot. Hänellä on myös vankka kokemus yhdistystoiminnan kehittämisestä ja yhteiskunnallisesta vaikuttamisesta. Koulutukseltaan Tianen on filosofian maisteri.

JHL:n jäsenet työskentelevät kunnissa, valtiolla ja yksityisissä hyvinvointipalveluissa. JHL neuvottelee yli 100 työ- ja virkaehtosopimusta ja tekee joka päivä työtä sen eteen, että suomalaisessa työelämässä työntekijöitä kohdellaan oikeudenmukaisesti ja kunnioittavasti. Aluetoimistojen tehtävänä omalla alueellaan on jäsenpalvelu ja yhdistysten toimijoiden tukeminen, neuvonta ja koulutus edunvalvonta- ja järjestötehtävissä.

Oulun seudun aluetoimiston vastuualueita ovat Pohjois-Pohjanmaa ja Kainuu. Aluetoimistolla on toimistot Oulussa ja Kajaanissa.

Aluepäällikkö Saila Pirnes, JHL Oulun seudun aluetoimisto ja Kajaanin toimisto
Puhelin: 010 7703 612 / 0400 287 432

Julkisten ja hyvinvointialojen liiton JHL:n 220 000 jäsentä huolehtivat suomalaisten hyvinvoinnista, peruspalveluista ja turvallisuudesta monenlaisissa tehtävissä. Heidän alojaan ovat hoito, hoiva, kasvatus, sivistys, ruokahuolto, tekniikka ja infrastruktuuri, liikenne, puhtaus ja kunnossapito, hallinto, vapaa-aika, kulttuuri, turva ja pelastus. JHL:n jäsenet työskentelevät kunnissa, valtiolla, yrityksissä, järjestöissä ja seurakunnissa. Kunta-alalla JHL on suurin henkilöstöjärjestö.