MessukeskusMessukeskus

Jimm’s PC-Store ja GameXpo-pelitapahtuma järjestävät Suomen ensimmäisen tuhannen pelaajan PUBG-liveturnauksen

Jaa

GameXpo-pelitapahtumassa 2.–4.11. voi kuka tahansa yli 16-vuotias kokeilla, miltä tuntuu olla e-urheilija. Se onnistuu osallistumalla PlayerUnknown´s Battlegrounds -liveturnaukseen, jonka yhdessä pelissä voi olla kerrallaan 80 pelaajaa. Pelikierrosten voittajat pääsevät taistelemaan turnausvoitosta ja peräti 5 000 euron palkintopotista sunnuntaina 4.11.2018.

Suomen johtava tietokonepelaajien verkkokauppa Jimm’s PC-Store ja Helsingin Messukeskuksen järjestämä GameXpo-pelitapahtuma tarjoavat ensimmäistä kertaa Suomen suurimman yksittäisen pelialueen PUBG-liveturnaukseen. Mukaan pelikierrokselle mahtuu kerrallaan 80 pelaajaa ja kierroksia järjestetään yhteensä arviolta parikymmentä. Järjestettävä liveturnaus on Suomen suurin, sillä jopa tuhannella pelaajalla on mahdollisuus taistella voitosta ja kokeilla, miltä tuntuu olla e-urheilija.

Turnaukseen ei tarvitse ilmoittautua ennalta, vaan turnaus järjestetään niin sanotulla hot seat -mallilla. Mukaan pääsee saapumalla GameXpo-tapahtumaan ja jonottamalla paikkansa seuraavalle pelikierrokselle. Pelikierrokselle jonottaminenkaan ei ole tylsää, sillä jonoa viihdyttävät Rockstar Energy Drinks, sekä esports-seurat HAVU ja HREDS.

Yhden pelikierroksen kolme parasta pelaajaa pääsevät sunnuntaina järjestettävään finaaliin. Finaaliturnauksen palkintopottina on 5 000 euroa. Tarkemmat turnaussäännöt ja palkintopotin jako julkaistaan pian osoitteessa https://gamexpo.messukeskus.com/esports/.

Turnauksen pelikoneet ja oheislaitteet tarjoaa Jimm´s PC-Store. Muita yhteistyökumppaneita ovat Rockstar Energy Drinks, Logitech, Elisa Viihde, ASUS, BenQ, HREDS ja HAVU.

”Lähdimme rakentamaan tätä tapahtumaa nimenomaan ajatuksella, että kaikki ovat tervetulleita pelaamaan”, kommentoi Jimm’s PC-Storen toimitusjohtaja Antti Järvinen. ”Meidän roolimme on toimia turnauksen mahdollistajana. Olen iloinen, että olemme saaneet GameXpon ja näin kattavan joukon yhteistyökumppaneitamme mukaan tuhannen pelaajan turnauksen järjestämiseksi.”

”Olemme ylpeitä pystyessämme tarjoamaan Suomessa aivan uudenlaisen pelielämyksen”, toteaa myyntipäällikkö Antti Hassinen Messukeskuksesta. ”Nyt kuka tahansa yli 16-vuotias messukävijä voi aistia miltä kiihkeä turnauspelaaminen tuntuu ja millaista on olla oman elämänsä e-urheilija. Näin massiiviseen live-turnaukseen pääsee harvoin mukaan.”

Katso lisää aiheesta: https://gamexpo.messukeskus.com/esports/

Lisätiedot: myyntipäällikkö Antti Hassinen, Messukeskus, puh. 050 4366 966, antti.hassinen@messukeskus.com

PlayerUnknown´s Battlegrounds
PlayerUnknown´s Battlegrounds tai lyhyemmin PUBG on massiivinen monen pelaajan verkkopeli, jossa enintään sata pelaajaa hyppää laskuvarjolla pelialueelle tarkoituksenaan kerätä aseita ja muita esineitä päihittääkseen muut pelaajat selviytymistaistelussa. Käytettävissä oleva alue pienenee koko ottelun ajan ja ohjaa pelaajat lähemmäksi toisiaan. Viimeinen jäljellä oleva pelaaja tai joukkue voittaa kierroksen. Pelistä tuli valtava hitti, koska se soveltuu erinomaisesti myös kilpapelaamiseen (esports). Lisätietoja osoitteessa https://store.steampowered.com/app/578080/PLAYERUNKNOWNS_BATTLEGROUNDS/.

Jimm’s PC-Store
Jimm’s PC-Store Oy on sekä Suomen johtava räätälöityjen tietokoneiden valmistaja että asiantunteva tietotekniikan, komponenttien ja viihde-elektroniikan verkkokauppa, jolla on uutuudet ensimmäisenä. Vuoden 2017 liikevaihto oli 43,4 miljoonaa euroa ja henkilökuntaa on 42 henkilöä. Toimipaikka sijaitsee Turussa. Lisätietoja osoitteessa www.jimms.fi.

GameXpo
GameXpo on tapahtuma pelaajille. Se esittelee pelaamista monipuolisesti lautapeleistä, PC-, konsoli- ja mobiilipelaamiseen. Tapahtuma järjestetään samaan aikaan talviurheilutapahtuma Goexpo Winterin kanssa. Lisätietoja osoitteessa www.gamexpo.fi.

Tietoja julkaisijasta

Messukeskus
Messukeskus
Messuaukio 1
00520 HELSINKI

+358 40 450 3250http://www.messukeskus.com

Messukeskus edistää suomalaista elinkeinoelämää mahdollistamalla tuloksellisia kasvokkain kohtaamisia messuilla, kokouksissa, kongresseissa ja muissa tapahtumissa. Messukeskuksessa järjestetään vuosittain noin sata messutapahtumaa sekä 2000 kokousta ja kongressia, joihin osallistuu yli miljoona vierasta. Messukeskuksen omistajayritys Suomen Messut Osuuskunta täyttää 100 vuotta vuonna 2019. | Messukeskus – sata vuotta tapahtumien keskipisteessä 

Messukeskus Helsinki, Expo and Convention Centre, promotes Finnish welfare by enabling effective face to face encounters at exhibitions, meetings, conferences and other events. Annually, a hundred exhibitions and 2000 meetings and congresses are held at MessukeskusOver one million visitors take part in the events. The Finnish Fair Corporation, the company that owns Messukeskus Helsinki, celebrates its 100th anniversary in 2019. | Messukeskus – A century in the centre of events 

 

Tilaa tiedotteet sähköpostiisi

Haluatko tietää asioista ensimmäisten joukossa? Kun tilaat mediatiedotteemme, saat ne sähköpostiisi välittömästi julkaisuhetkellä. Tilauksen voit halutessasi perua milloin tahansa.

Lue lisää julkaisijalta Messukeskus

Musiikkia, vanhemmuusvinkkejä ja maaseudun eläimiä – Lapsimessut kokoaa perheet Messukeskukseen huhtikuussa15.2.2019 09:53:26Tiedote

Perheen pienimmille, vanhemmille ja perheen perustamista suunnitteleville on luvassa tietoa, hauskaa tekemistä ja paljon ohjelmaa Lapsimessuilla 12.–14.4. Helsingin Messukeskuksessa. Mukana kokonaisuudessa on tänä vuonna ensimmäistä kertaa myös maaseudun eläimiä ja kädentaitoja esittelevä ELMA. Lapsimessujen ensimmäiset ohjelmanumerot ovat vahvistuneet, ja ohjelma kokonaisuudessaan julkaistaan maaliskuun alussa.

Uutishuoneessa voit lukea tiedotteitamme ja muuta julkaisemaamme materiaalia. Löydät sieltä niin yhteyshenkilöidemme tiedot kuin vapaasti julkaistavissa olevia kuvia ja videoita. Uutishuoneessa voit nähdä myös sosiaalisen median sisältöjä. Kaikki STT Infossa julkaistu materiaali on vapaasti median käytettävissä.

Tutustu uutishuoneeseemme