Patmos LähetyssäätiöPatmos Lähetyssäätiö

Jipun matka rakkauden reunalle

8.11.2017. Rakkauden reunalla on dokumentti inhimillisen kärsimyksen keskellä löytyvästä ilosta, toivosta ja rakkaudesta. Dokumentissa seurataan Jipun matkaa Romanian köyhiin kyliin jakamaan suomalaisten valmistamia joululahjoja Operaatio Joulun Lapsi -keräyksen kautta. Rakkauden reunalla -dokumenttielokuva julkaistaan keskiviikkona 8.11.2017.

Jippu tapasi köyhiä perheitä, joille suomalaisten lahjat toivat joulun. - kuvaaja Lauri Laukkanen.

”En koskaan uskonut, että taivas voisi löytyä sieltä, missä on mutaa, likaa, vainoa, sairautta, kuolemaa”, Jippu sanoo kuvaillen ihmisyyden paradokseja ja kokemuksiaan matkalta. Jippu näkee ilon ja kiitollisuuden lasten saadessa joululahjat, ja sen kautta oman itsekkyytensä. Joskus hyvinvointi sokaisee silmät näkemästä pienten asioiden suuren merkityksen.

Rakkauden reunalla esittelee Romanian karuudessaan ja kauneudessaan. Dokumentti on visuaalinen ja kaunis kokonaisuus, joka koskettaa, puhuttelee ja saa toimimaan. Erityisesti dokumentti tutustuttaa katsojan Euroopan köyhimmän kansanryhmän, romanien, elämään ja todellisuuteen.

Operaatio Joulun Lapsi on maailmanlaajuinen kristillinen hyväntekeväisyysprojekti, jota johtaa amerikkalainen Samaritan’s Purse -järjestö. Patmos Lähetyssäätiö on toiminut keräyksen virallisena edustajana Suomessa jo vuodesta 1995 lähtien. Suomalaisten joululahjoja on viety jo yli 300 000 lapselle Romanissa ja Moldovassa. Lahjat jaetaan yhteistyössä paikallisten seurakuntien ja järjestöjen kanssa, ja jokainen lapsi kuulee lahjan saamisen yhteydessä evankeliumin Jeesuksesta.

Jipun matka rakkauden reunalla -dokumentti julkaistaan keskiviikkona 8.11.2017 Operaatio Joulun Lapsen verkkosivulla www.joulunlapsi.fi  Sivustolta löytyvät myös osallistumisohjeet keräykseen.

Lisätietoja:

Ilkka Kujala
projektikoordinaattori
Operaatio Joulun Lapsi
ilkka.kujala@patmos.fi

Kuvat

RADIO PATMOS sai pysyvän toimiluvan - Lähes neljän miljoonan suomalaisen ulottuvilla28.9.2016 11:35Tiedote

Radio Patmos aloittaa uuden tuotantokauden lauantaina FM-taajuuksilla 1.10.2016 klo 8. Väliaikaisilla toimiluvilla aiempina vuosina toiminut kristillinen radiokanava on saanut pysyvän toimiluvan 10 kuuluvuusalueelle vuoden 2019 loppuun ja väliaikaisen luvan 14 paikkakunnalla vuoden 2016 taitteeseen. Ohjelmaa lähetetään viikon jokaisena päivänä ympäri vuorokauden. Radio Patmoksen kuuluvuusalueella elää 3,9 miljoonaa suomalaista. Ohjelmia voi kuunnella myös netin välityksellä kaikkialla patmos.studio24.fi.