Jo yli 100 000 aloittanut rahastosäästämisen S-Pankissa

Jo yli 100 000 suomalaista on aloittanut rahastosäästämisen S-Pankissa. S-Säästörahastoissa säästäjäksi voi ryhtyä jo 10 eurolla – tai vaikka siirtämällä S-Etukortilla kertyvän Bonuksen säästöön. Viime vuoden lopussa asiakasomistajat siirsivät Bonus rahastoon -palvelun avulla säästöön keskimäärin 25 euroa kuukaudessa.

S-Pankki on tuonut rahastosäästämisen ja helpon tavan sijoittaa kaikkien suomalaisten ulottuville. Askel asiakasomistajasta sijoittajaksi on matala: Bonus rahastoon -palvelulla asiakas voi ohjata Bonuksensa rahastosijoittamiseen tarkoitetulle etujen maksutilille. Bonus kertyy S-Etukortilla koko perheen ostoksista – sitä suuremmalla bonusprosentilla, mitä enemmän ostoksia on tehty. Bonus maksetaan pääjäsenen tilille kuukausittain. Aina kun tilillä on vähintään minimisijoituksen verran eli kymmenen euroa, summa siirretään asiakkaan valitsemaan S-Säästörahastoon automaattisesti.

”Tämä on ikään kuin mikrosäästämistä, jossa pienistä puroista voi kertyä huomaamatta yllättävän iso summa”, kuvailee säästämisestä ja sijoittamisesta vastaava kehityspäällikkö Annika Pohtila S-Pankista. ”Monet ajattelevat, että rahaa ei riitä sijoitettavaksi, mutta Bonuksia hyödyntämällä säästäminen on mahdollista kaikille”, Pohtila jatkaa.

Varainhoitaja FIMin asiantuntemus S-Pankin asiakkaiden käytettävissä

S-Pankin S-Säästörahastossa säästäjä hyötyy FIMin varainhoidon näkemyksellisestä otteesta, sillä rahastot ovat S-Pankki-konserniin kuuluvan varainhoitaja FIMin hallinnoimia.

”Rahastosäästäminen on järkevä vaihtoehto kaikille, jotka eivät halua käyttää aikaansa markkinoiden aktiiviseen seuraamiseen tai eri sijoitusmuotojen tutkimiseen. Rahastosäästäjä hyötyy pienellä vaivalla ammattilaisten osaamisesta, mielestämme tämä on reilu diili asiakkaalle”, Pohtila sanoo.

Pohtilan mukaan Bonus rahastoon -palvelua vastaavaa rahastosäästämisen muotoa ei tarjoa mikään muu toimija Suomessa.

Vuonna 2013 markkinoille tuoduista S-Säästörahastoista asiakas voi valita itselleen sopivimman kolmesta vaihtoehdosta: S-Säästörahastojen nimet Varovainen, Kohtuullinen ja Rohkea kuvaavat kunkin rahaston riskiä ja tuotto-odotusta.

”S-Säästörahastot ovat jo muuttaneet rahastosäästämiseen liittyviä mielikuvia. Myöhemmin tänä vuonna tulemme tekemään rahan kerryttämisestä tulevaisuuden varalle entistä helpompaa.”

Lisätiedot:
Annika Pohtila, Säästämisen ja sijoittamisen kehityspäällikkö, S-Pankki
050 330 9428, annika.pohtila@s-pankki.fi

+358 10 767 9300https://www.s-pankki.fi

S-Pankki on suomalainen pankki, jonka tavoitteena on tuottaa ylivoimaisen helppoja ja hyödyllisiä pankkipalveluita. Se tarjoaa 2,9 miljoonalle asiakkaalleen kattavat palvelut päivittäisten raha-asioiden hoitamiseen, säästämiseen, sijoittamiseen ja hankintojen rahoittamiseen. S-Pankki panostaa vahvasti digitaalisuuteen ja asiakkaidensa arjen helpottamiseen. Niinpä se palvelee asiakkaitaan kattavasti verkkopankissa, S-mobiilissa, puhelinpalvelussa, sosiaalisessa mediassa sekä yli 700:ssa S-ryhmän toimipaikassa kautta maan. S-Pankin välittämät rahastot ja varainhoidon palvelut tuottaa sen tytäryhtiö FIM. S-Pankin omistavat SOK-yhtymä (37,5 %), S-ryhmään kuuluvat alueosuuskaupat (37,5  %) ja LähiTapiola-ryhmä (23,5 %) ja Elo (1,5 %) ja sen palvelut on ensisijaisesti suunnattu S-ryhmän asiakasomistajille. S-Pankille on myönnetty kotimaisuudesta kertova Avainlippu-tunnus. www.s-pankki.fi

S-Pankin uusi rahasto sijoittaa vähähiilisempään tulevaisuuteen8.11.2023 09:00:00 EET | Tiedote

S-Pankki Ilmastotavoite Maailma Osake -rahasto sijoittaa maailmanlaajuisesti painottaen yhtiöitä, jotka tuottavat ratkaisuja yhteiskuntien siirtymässä kohti vähähiilisempää tulevaisuutta. Rahasto sijoittaa myös yhtiöihin, joilla nähdään olevan keskimääräistä paremmat valmiudet vastata yhteiskuntien vähähiilisyystavoitteiden asettamiin haasteisiin sekä hyödyntää niiden mukanaan tuomat mahdollisuudet. Rahastoa hallinnoi S-Pankki-konserniin kuuluva S-Pankki Rahastoyhtiö Oy.