Joanna Ahola Demarinuorten viestintäsuunnittelijaksi

Demarinuoret on valinnut uudeksi viestintäsuunnittelijaksi Joanna Aholan, joka aloittaa tehtävässään 1.2.2022.

Kuva: Essi Jurvanen

Ahola on 21-vuotias politiikan ja viestinnän tutkimuksen opiskelija ja hän on työskennellyt aiemmin Nuorisoalan kattojärjestö Allianssin vaalisomettajana. Lisäksi Ahola toimii Helsingin Demarinuorten ja Opiskelijoiden sosialidemokraattisen yhdistyksen OSY ry:n puheenjohtajana sekä Valtio-opin opiskelijat ry:n Policy-lehden päätoimituksessa.

– Minulle on aina ollut tärkeää tehdä asioita, joissa saan olla itselleni merkityksellisten arvojen äärellä, ja olen todella iloinen päästessäni antamaan työpanostani sosialidemokraattiselle liikkeelle. Unelmahommissa on itse viestinnän ohella paljon sellaista, jonka pariin hyppään innolla – nuoret, yhteiskunnallinen keskustelu sekä muuttuva maailma, iloitsee Ahola.

Viestintäsuunnittelijana Ahola koordinoi Demarinuorten sisäistä ja ulkoista viestintää sekä vastaa liiton vaali- ja kampanjaviestinnän suunnittelusta. Vaali- ja kampanjakokemusta Ahola on kerryttänyt kuntavaaleissa muun muassa Hussein al-Taeen, Pilvi Torstin ja Elisa Gebhardin kampanjoissa.

– On upeaa saada Joannan näkemys ja kokemus osaksi Demarinuorten keskustoimiston tiimiä. Viestinnän merkitys poliittisen nuorisojärjestön toiminnassa kasvaa ja muuttuu jatkuvasti. Uskon, että Joannan luotsauksella pystymme viemään myös Demarinuorten viestintää uusien trendien aallonharjalle, kommentoi Demarinuorten pääsihteeri Sofia Nevalainen

Lisäksi Demarinuorten koulutussuunnittelijana on aloittanut tammikuussa Mirva Wiik, joka on palannut hoitovapaalta. Wiik toimii myös Uudenmaan Demarinuorten järjestösihteerinä.

1.2.2022 alkaen
Joanna Ahola
Demarinuorten viestintäsuunnittelija
joanna.ahola@demarinuoret.fi

Kuva: Essi Jurvanen

Demarinuoret - Sosialidemokraattiset Nuoret ry on poliittinen nuorisojärjestö, joka on perustettu vuonna 1906. Demarinuoret toimii kansallisesti ja kansainvälisesti.

Poliittiset nuorisojärjestöt seisovat yhdessä Ukrainan tukena – We Stand with Ukraine –mielenosoitus lauantaina23.2.2022 15:17:19 EET | Tiedote

Eduskuntapuolueiden nuorisojärjestöt järjestävät yhdessä mielenosoituksen We Stand with Ukraine lauantaina 26.2.2022 Helsingissä. Mielenosoituksen tarkoituksena on osoittaa suomalaisen nuorison tuki Ukrainalle ja sen kansalaisille sekä vaatia Venäjän hallintoa palauttamaan rauha Eurooppaan. Tapahtuman järjestäjinä ovat Demarinuoret, Keskustanuoret, Kokoomusnuoret, Kristillisdemokraattiset Nuoret, Liike Nyt Nuoret, Perussuomalainen nuoriso, RKP-nuoret, Vasemmistonuoret sekä Vihreät nuoret. Rauhanmielenosoitus alkaa lauantaina kello 12 Esplanadin puistosta, josta siirrytään kello 13 Tehtaankadulle Venäjän suurlähetystön läheisyyteen.

Demarinuorten Perholehto: Huumeiden käyttäjien kuolemilta suljetaan silmät - käyttöhuoneiden pilotointiin annettava lupa31.1.2022 13:17:43 EET | Tiedote

Terveyden ja hyvinvoinnin laitos THL julkaisi 31.1. uuden huumekuolemien vähentämiseen tähtäävän mallin. THL:n mukaan huumekuolemien ehkäisyyn tulisi suhtautua yhtä painokkaasti kuin liikennekuolemiin, sillä huumeisiin kuolee vuosittain enemmän ihmisiä kuin tieliikenteessä. Demarinuorten puheenjohtaja Pinja Perholehto pitää THL:n suosituksia vakavana viestinä, jonka tulisi johtaa Suomessa välittömiin toimiin päihdepolitiikan uudistamiseksi.