Joensuulaisnainen kertoo onnenpotkustaan – omalle ja 14 vieraan ihmisen tilille kilahtaa 100 000 euroa

Kun torstainen Kenon ilta-arvonta elokuun toiseksi viimeisellä viikolla ei tuonut voittoa, joensuulainen nainen päätti uusia saman rivin perjantain arvontaan.

Nainen pilkkoi vielä 15 euron arvoisen pelin 15:een osaan ja laati siitä SuperTäyskenon nettikimpan kunkkukertoimilla höystettynä.

Osuudet kelpasivat myös muille Kenon pelaajille. Joensuulaisnaiselle vieraat ihmiset ostivat euron osuuksia eri puolelta Suomea. Se kannatti. Kun perjantain tulokset ilmoitettiin, jokainen pelaaja oli joensuulaisnaisen ansiosta 100 000 euroa rikkaampi!

Muut pelaajat ovat kotoisin Joensuusta, Lohjalta, Rantasalmelta, Vantaalta, Vimpelistä, Eurajoelta, Kuopiosta, Jyväskylästä, Mikkelistä, Suomussalmelta, Keravalta, Raumalta ja Hyvinkäältä.

- Välillä teen kimppoja itse ja välillä ostelen muiden laatimia. Nyt laadin itse rivin numeroilla, joita olen kesästä saakka pelannut.

- Aika pian arvonnan jälkeen katselin Veikkauksen pelitililtäni tulokset ja ihmettelin, miten siellä on numeroissa niin paljon keltaisia palloja ja joukossa yksi punainenkin, nainen kertoo Veikkaukselle.

Hämmentyneenä hän näytti puhelimeltaan näkymää miehelleen, joka oli ensin epäillyt naisen hourineen omiaan.

- Todeksi se päävoitto sitten yhdessä todettiin. On todella hienoa, että samalla rivillä voitti ison summan niin moni muukin. Siitä olen erityisen iloinen.

- Tuo 100 000 euroa ei mullista elämää, mutta helpottaa mukavasti arkea.

Osa rahoista menee lainanlyhennyksiin ja osalla on tarkoitus matkustella.

- Pari kertaa vuodessa pyritään reissaamaan. Nyt sitten voi vähän vapaammin kohteita katsella. Myös auto on ostoslistalla.

Toistaiseksi naisen voitosta tietää hänen lisäkseen vain miehensä.

- Jossain vaiheessa kyllä lähipiirille asiasta kerrotaan, kun nyt saadaan tätä itse ensin sulateltua.

Kenon 1,5 miljoonan euron voitto on kolmanneksi suurin voitto kautta Kenon historian. Tätä ennen Kenossa on voitettu kahdesti 2 miljoonaa euroa: vuonna 2008 Helsingissä ja vuonna 2011 Turussa.

Kenossa on käynnissä vielä reilun viikon ajan Keno-festarit, joiden aikana kenotasojen 5-10 päävoitot maksetaan puolitoistakertaisina. Pelaaja osallistuu Keno-festareiden erikoistarjoukseen automaattisesti, jos hän pelaa Kenoa aikavälin 27.8.-9.9. arvonnoissa.