Johan Berg Inwido Finlandin toimitusjohtajaksi

TIEDOTE 27.1.2017. Inwido Finland Oy:n toimitusjohtajaksi on nimitetty Johan Berg, joka aloittaa uudessa tehtävässään huhtikuun alussa. Timo Luhtaniemi ilmoitti marraskuussa luopuvansa toimitusjohtajuudesta kymmenen vuoden tiiviin työrupeaman jälkeen ja keskittyvänsä toistaiseksi kasvuyhtiöiden hallitustehtäviin. Luhtaniemi jatkaa Inwidon toimitusjohtajana, kunnes Berg aloittaa tehtävässä.

KTM Johan Berg on tehnyt mittavan kansainvälisen uran kosmetiikka- ja kauneusalan yritys L’Oréalissa työskennellen parhaillaan Baltian yhtiöiden toimitusjohtajana. Aiemmin hän on vastannut L’Oréal Australia & New Zealandista sekä Suomen ja Norjan tytäryhtiöistä. Työhistoriaan ennen tätä sisältyvät myös Fazer Group ja Mölnlycke.

Inwido-konsernin toimitusjohtaja Håkan Jeppsson toteaa, että viimeksi kuluneen kymmenen vuoden aikana Inwido Finlandista on kehittynyt selkeä markkinajohtaja ja kannattavuudeltaan esimerkillinen yhtiö. Johan Bergin kansainvälinen kokemus ja johtajuus ovat hänen mukaansa erinomainen lähtökohta vahvistaa asemaa edelleen Suomen kuluttajavetoisella ja kilpaillulla ikkuna- ja ovimarkkinalla.

Timo Luhtaniemi, toimitusjohtaja, Inwido Finland Oy, puh. 0400 447464
etunimi.sukunimi(at)inwido.fi ja www.inwido.fi

Tukholmassa pörssilistattu konsernin Inwido-konserni on Euroopan suurin ikkunoiden ja ovien valmistaja. Sen liikevaihto vuonna 2015 oli 5,2 miljardia Ruotsin kruunua ja henkilöstön määrä on noin 3.400. Inwido Finland Oy vastaa Tiivi-, Pihla-, Eskopuu-, Lämpölux- ja Klas1-tuotemerkeistä. Tehtaat sijaitsevat Haapajärvellä, Kannuksessa, Kuusamossa ja Ruovedellä.

Johan Berg, Inwido Finland Oy

Inwido Finland on Suomen ikkunamarkkinoiden suurin toimija, joka valmistaa ikkunoita ja ovia Pihla-, PihlaPRO-, Tiivi-, Klas1- ja Lämpölux-tuotemerkeillä. Inwido Finlandin tuotantolaitokset sijaitsevat Keski-Pohjanmaalla Kannuksessa, Pirkanmaalla Ruovedellä, Pohjois-Pohjanmaalla Haapajärvellä sekä Kuusamossa. Inwido Finlandin liikevaihto vuonna 2017 oli 167 miljoonaa euroa. Suomessa Inwido työllistää runsaat 900 henkilöä.

Ikkuna- ja ovivalmistaja Inwido ostaa Profinin13.6.2018 12:30:00 EESTTiedote

TIEDOTE 13.6.2018. Euroopan suurin ikkunoiden valmistaja Inwido Finland Oy ja johtava lasiliukuseinien valmistaja Profin Oy:n omistajat ovat tänään allekirjoittaneet sopimuksen, jonka mukaan Inwido Finland Oy ostaa Profinin koko osakekannan. Kauppaan sisältyy myös Profinin tytäryhtiö Profin Sydänpuu ikkunat ja ovet Oy. Profinista tulee näin osa Inwidon tuoteperhettä, johon jo nyt kuuluvat ikkuna- ja ovibrändit Pihla, Tiivi, Klas1 ja Lämpölux.

Työttömät työnhakijat tervetulleita Ruovedelle - Tarjolla koulutus, työpaikka ja puoli-ilmainen asunto16.2.2017 09:19:09 EETTiedote