Johtajat jakavat työpäivänsä nuoren kanssa – jo yli 400 johtajaa mukana Tuhat Nuorta johtajaa hankkeessa

Yritysjohtajat tarttuvat haasteeseen tutustuttaa nuoria johtamistyöhön. Tuhat Nuorta Johtajaa -kampanja tuo päiväksi yhteen johtajan ja 17–24-vuotiaan johtamisesta kiinnostuneen nuoren. Nuori osallistuu johtajan todelliseen työpäivään ja pääsee seuraamaan johtajan arkea – tutkimaan, kokemaan ja oppimaan. Kampanjan järjestävät kauppakamarit, Nuorkauppakamarit ja Yes-verkosto.

Johanna Sipola / Kuva: Pasi Murto

Mukaan on lähtenyt jo yli 400 johtajaa yrityksistä ja julkisista organisaatioita kaikilta Suomen alueilta ja eri toiminta-aloilta. Kampanjaan osallistuu muun muassa Nordea, Kesko, UPM, Isku ja useita kunnanjohtajia.

Nordean yhteiskuntavastuujohtaja Pirjo K. Kuusela odottaa päivää avoimin mielin.

“Kampanja tukee vastuullisuushankkeidemme painopistettä eli nuorten talousosaamisen parantamista. Se on hyvin tärkeä asia sekä nuorten tulevaisuuden että myös koko Suomen kannalta”, Kuusela sanoo.

Kampanjan toteutusviikko osuu marraskuun puoliväliin. Nuoret ja johtajat voivat ilmoittautua mukaan Tuhat Nuorta Johtajaa -kampanjaan osoitteessa 1000nuortajohtajaa.fi. Ilmoittautumisia otetaan vastaan 15.10.2017 saakka.

”Kampanja tarjoaa opiskelijoille mahdollisuuden kokea, millaista johtajuutta ja taitoja työelämässä tarvitaan. Johtajille päivä on tilaisuus vaihtaa ajatuksia nuoren kanssa sekä lisätä nuorten kiinnostusta yritystä ja sen toimialaa kohtaan. Kutsumme kampanjaan mukaan kaikki johtajat ja johtajuutta työssään tarvitsevat osaajat, kuten päälliköt ja tiiminvetäjät”, Keskuskauppakamarin johtaja Johanna Sipola kannustaa.

Johanna Sipola / Kuva: Pasi Murto
Johanna Sipola / Kuva: Karl Vilhjálmsson

Vapaakaupan edistäminen Kauppakamarin EU-teesien kärjessä – Yritykset haluavat toimivat markkinat ja lisää kauppasopimuksia24.10.2017 01:00Tiedote

Talouskasvun ja työpaikkojen luominen vapaakaupan ja avoimen markkinatalouden avulla on palautettava Euroopan unionin kärkihankkeeksi. Kauppakamari on listannut yritysten kymmenen keskeisintä seikkaa EU:n kehittämiseksi. “Ideologisen integraation ja keskusjohtoisen suunnitelmatalouden aika näyttää Euroopassa olevan ohi”, arvioi Keskuskauppakamarin kansainvälisten asioiden johtaja Timo Vuori.

Suomen Carita Wallgren-Lindholm kansainväliseen ICC-huippupestiin10.10.2017 15:15Kutsu

Kansainvälinen kauppakamari ICC on nimittänyt 9.10.2017 Sydneyssä pitämässään kokouksessa suomalaisen Carita Wallgren-Lindholmin maailman johtavan kansainvälistä välimiesmenettelyä kehittävän valiokunnan, ICC Commission on Arbitration and ADR, puheenjohtajaksi. Ensimmäisenä naisena ja pohjoismaalaisena tehtävään valittu asianajaja Wallgren-Lindholm aloittaa tehtävässä 1.1.2018. Valinta on vahva tunnustus myös Suomelle työstä tällä alalla.

Keskuskauppamakamari järjestää mentorointiohjelman naisjohtajille neljättä kertaa29.9.2017 04:00Kutsu

Haku Keskuskauppakamarin suosittuun naisjohtajien mentorointiohjelmaan on avattu. Ohjelma käynnistetään nyt neljättä kertaa aiempien kierrosten positiivisten palautteiden kannustamana. Keskuskauppakamarin selvitysten mukaan naisten osuus pörssiyhtiöiden hallituspaikoista nousi keväällä ennätystasolle, 27 prosenttiin ja suurissa pörssiyhtiöissä 33 prosenttiin. Pörssiyhtiöiden johtoryhmistä 20 prosenttia on naisia, mutta liiketoimintoja johtavista vain 10 prosenttia. Naisten nousua yritysjohtoon Keskuskauppakamari tukee kansainvälisesti palkitulla naisjohtajaohjelmallaan.