Raisio-konserni

Joka kolmas syö viikoittain välipalakeksejä

Jaa

LEHDISTÖTIEDOTE Suomalaiset saavat lähes viidenneksen päivittäisestä energiastaan välipaloista. Helpot välipalakeksit ovat kuluttajatutkimuksen mukaan vakiinnuttaneet paikkansa kuluttajien arjessa.

Arkisilla välipalavalinnoilla on merkittävä rooli kokonaisruokavalion kannalta, sillä suomalaiset syövät useita välipaloja päivittäin. Terveellinen välipala auttaa ehkäisemään jatkuvaa napostelua ja nälän tunnetta pitämällä verensokerin tasaisena. Täysjyväviljaa sisältävä välipala täydentää päivän muita aterioita. Raision teettämän kuluttajatutkimuksen mukaan välipalan valinnassa tärkeimpiä kriteerejä ovat helppous, hyvä maku ja terveellisyys.

Elovena toi välipalakeksit ensimmäisenä Suomen markkinoille ja ne ovatkin nykyisin Suomen myydyimpiä keksejä. Raision teettämään kuluttajatutkimukseen vastanneista kolmasosa söi välipalakeksejä viikoittain.

Välipalakeksien suosio kasvaa jatkuvasti ja tarjontaa on runsaasti, mutta tuotteiden ravitsemuksellinen laatu vaihtelee. Ainesosiin kannattaakin tutustua huolellisesti. Maltillisesti sokeria sisältävät, täysjyväviljasta valmistetut välipalakeksit ovat hyvä valinta osaksi terveellistä välipalaa.

Helppo välipala on nyt 100 % kauraa

Raisio lanseeraa huhtikuussa uutuuden, joka tuo kaivatun lisän välipalakeksien valikoimaan. Uusi, ilman vehnää leivottu Elovena välipalakeksi sisältää 100 % kauraa ja maltillisesti sokeria. Uutuuskeksin makuvaihtoehtoina ovat mansikka-raparperi sekä appelsiini-suklaa. Palmuöljyttömät, rypsiöljyllä leivotut välipalakeksit ovat täysjyväisiä sekä runsaskuituisia ja niille on myönnetty Sydänmerkki.

Suomalaisella kauralla leivottu välipalakeksi sopii monenlaiseen ruokavalioon niin aikuisille kuin lapsillekin. Kaura sisältää paljon hyvää; proteiinia, pehmeää rasvaa sekä kuituja. Kaura sopiikin usein myös vatsavaivoista kärsiville sekä FODMAP-ruokavalioon.

Uutuustuote on saatavilla hyvin varustelluista päivittäistavarakaupoista kautta maan.
Arvioitu kuluttajahinta 3,20 € (10 kpl/pkt)

Avainsanat

Yhteyshenkilöt

Raisio-konserni, markkinointiviestintäpäällikkö Mervi Nieminen
p. 0400 641 976
mervi.nieminen@raisio.com

Kuvat

Linkit

Tietoja julkaisijasta

Raisio-konserni
Raisionkaari 55
21200 Raisio

02 443 2111http://www.raisio.com

Raisio Oyj

Raisio on kansainvälinen yhtiö, joka keskittyy terveelliseen ja vastuullisesti tuotettuun ruokaan. Tunnettuja brändejämme ovat mm. Benecol, Elovena, Nalle ja Sunnuntai. Raision tuotteissa korostuvat hyvinvointi, terveellisyys, maku ja kestävä kehitys. Vahva osaamisemme ja into kehittää uutta varmistavat kannattavan kasvun. Raision osakkeet noteerataan Nasdaq Helsinki Oy:ssä. Vuonna 2018 konsernin jatkuvien toimintojen liikevaihto oli 228 miljoonaa euroa ja vertailukelpoinen liiketulos 26 miljoonaa euroa. Meidän ruokamme tekee hyvää Terveydelle, Sydämelle ja Maalle. Lisätietoja Raisiosta löytyy osoitteesta www.raisio.com.

Tilaa tiedotteet sähköpostiisi

Haluatko tietää asioista ensimmäisten joukossa? Kun tilaat mediatiedotteemme, saat ne sähköpostiisi välittömästi julkaisuhetkellä. Tilauksen voit halutessasi perua milloin tahansa.

Lue lisää julkaisijalta Raisio-konserni

Uutishuoneessa voit lukea tiedotteitamme ja muuta julkaisemaamme materiaalia. Löydät sieltä niin yhteyshenkilöidemme tiedot kuin vapaasti julkaistavissa olevia kuvia ja videoita. Uutishuoneessa voit nähdä myös sosiaalisen median sisältöjä. Kaikki tiedotepalvelussa julkaistu materiaali on vapaasti median käytettävissä.

Tutustu uutishuoneeseemme