Jokerien Antti Pihlström ja Marko Anttila mukana Vermon Toto SM -karsinnassa

Jo yhdeksän ottelun voittoputkessa oleva Jokerien miehistö on edustettuna keskiviikkona Vermossa, kun Toto SM -kisan karsinnat käynnistyvät. Hyökkääjät Antti Pihlström ja Marko Anttila ovat kaukalon lisäksi molemmat tuttuja hahmoja ravikatsomoissa.

Vermo ja ravit on tuttu ympäristö Antti Pihlströmille. Kuva: Pekka Salonen

Etenkin Pihlström tunnetaan innokkaana ravimiehenä ja hevosenomistajana. Ohjastamistakin hän on kokeillut, ensimmäistä kertaa omistamansa Southwind Tequilan rattailla.

Useita vuosia hevosia omistaneella Pihlströmillä on tällä hetkellä reilut puolen tusinaa hevosta ja muutama kimppa, joten tietoa, kokemusta ja aktiivisuutta löytyy. Hevosista kilpailee kaksi, muut ovat varsoja tai siitostammoja.

- Tulevaisuudessa sekä valmentaminen että ohjastaminen kiinnostavat.

Pihlström ja Anttila ovat luvanneet luovuttaa puolet mahdollisesta voitostaan kummijärjestöilleen. Jokerit ja sen pääyhteistyökumppani Veikkaus aloittivat tällä kaudelle yhteistyön viiden lapsi- ja perhetyötä tekevän järjestön kanssa. Pihlströmin ja Anttilan kummijärjestö on Helsingin Ensikoti.

Muut yhteistyössä mukana ovat järjestöt ovat Mannerheimin Lastensuojeluliito, Punainen Risti, Aseman Lapset ry ja Hope ry. Jokaisella järjestöllä on joukkueessa viisi kummipelaajaa, ja järjestöjen logot näkyvät kummipelaajien pelipaidoissa vierasotteluissa. Kotiotteluissa Jokereiden vieraana on järjestöjen kohderyhmiä ja toiminnassa mukana olevia vapaaehtoisia kannustamassa ja tutustumassa lajiin.

Jatkuuko Jokerien voittoputki tänään?

Pihlström ja Anttila kohtaavat vielä tänä iltana Hartwall Arenalla Torpedo Nizhni Novgorodin ja voivat venyttää Jokerien voittoputken jo kymmeneen. Keskiviikkona jää aikaa kisata Toto SM -karsinnassa Vermossa ennen kuin joukkue suuntaa loppuviikosta vieraspelikiertueelle.

Kustakin Toto SM -karsinnasta selviää kaksi parasta 11.11. järjestettävään finaaliin, ja ainakin Jokerien otteluohjelman perusteella miehet ehtivät mukaan, jos taidot riittävät keskiviikkona Vermossa.

Lisää Toto SM -kisasta

Vermo ja ravit on tuttu ympäristö Antti Pihlströmille. Kuva: Pekka Salonen