Veikkaus Oy

Jokerin 20 000 euron voiton lunastusaika päättyy pian – pelattu Loimaan Shellillä

Viime vuoden kesäkuussa kierroksella 24/2021 Keskiviikko-Jokerista osui 20 000 euron voitto peliin, joka oli pelattu Loimaan Shellillä. Voitto on kuitenkin yhä lunastamatta. Voitonlunastuksella alkaa olla kiire, sillä sääntöjen mukaan voitto tulee lunastaa vuoden kuluessa.

Kierroksella 24/2021 Keskiviikko-Jokerista löytyi yksi 6 oikein -tulos, jolla voitti 20 000 euroa. Voittopeli oli pelattu Loimaan Shellillä ilman Veikkaus-korttia, joten voitto pitää lunastaa vuoden kuluessa Danske Bankista tai jostakin Veikkauksen omasta pelisalista. Voiton viimeinen lunastuspäivä on 16.6.2022.

– Voittaja ei ollut tunnistautunut pelatessaan Veikkaus-kortilla, joten Veikkauksella ei ole tietoa siitä, kuka voittaja on. Voiton voi lunastaa vain esittämällä voittopelin tositteen. Nyt Loimaan Shellillä viime kesänä pelanneiden kannattaakin käydä mahdolliset vanhat pelitositteensa lävitse, josko joukosta löytyisi 20 000 euron arvoinen paperi, viestintäpäällikkö Pipsa Öhman Veikkaukselta kehottaa.

Mikäli voittoa ei lunasteta vuoden kuluessa, voittosumma siirtyy jakamattomiin varoihin, josta se palautuu tulevilla kierroksilla pelien voitonjakoihin erikoispotteina, korotettuina voitonjakoina tai arpojen lisäarvontojen muodossa. Vuoden määräaika voitonlunastukseen on määritelty arpajaislaissa ja Veikkauksen säännöissä.

Voittoja jäi viime vuonna lunastamatta 4,2 miljoonan euron edestä

Pelivoittoja jää lunastamatta vuosittain usean miljoonan euron edestä. Viime vuonna lunastamattomia voittoja kertyi yhteensä noin 4,2 miljoonaa euroa. Summa koostuu suurimmaksi osaksi pienistä, noin muutaman euron voitoista.

– Taustalla on usein se, että voittokupongit menevät hukkaan tai niiden tarkistaminen vain unohtuu. Lisäksi asiakkaat saattavat myös kokea, että voitto on niin pieni ettei sitä viitsitä käydä lunastamassa, Öhman sanoo.

Voittoja jää lunastamatta koko ajan vähemmän, sillä jo 76 prosenttia Veikkauksen pelien pelaamisesta on tunnistautunutta. Jos myyntipaikassa tunnistautuneena pelattuun peliin osuu alle 2000 euron voitto, se maksetaan automaattisesti asiakkaalle. Mikäli voittosumma on 2000 euroa tai enemmän, voittajan pitää todentaa henkilöllisyytensä veikkaus.fi:ssä tai jossakin Veikkauksen omassa pelisalissa, jonka jälkeen voitto maksetaan voittajan pankkitilille. Nettipelaajat saavat voittonsa automaattisesti suoraan tililleen.

Veikkauksen tavoitteena on, että vuoden 2023 loppuun mennessä kaikki Veikkaus-pelaaminen edellyttää pelaajalta tunnistautumista.

– Sen jälkeen kaikki voittajat ovat aina Veikkauksen tiedossa, eikä esimerkiksi voittotositteiden katoaminen estä voitonmaksua, Öhman sanoo.

Suurin lunastamatta jäänyt lottovoitto on vuodelta 1995, jolloin noin 14 miljoonan markan (noin 2,4 milj. euroa) Vantaalla pelattu voitto jäi lunastamatta. Voittajaa etsittiin mediassakin, mutta potin voittanutta ei koskaan löytynyt. Toiseksi suurin lunastamatta jäänyt voitto on kierrokselta 40/2000, jolloin Helsinkiin osunut 1,7 miljoonan euron voitto Lauantai-Jokerista jäi lunastamatta.

Veikkauksen mediapalvelu, puh. 09 4370 7000
ma-to: klo 8-21
pe: klo 8-24
la: klo 9-12 ja klo 20-22
su: klo 10-15

www.veikkaus.fi/yritys

Veikkaus Oy

Me Veikkauksessa tuotamme peleillä iloa ja suojelemme sitä. Haluamme, että suomalaisten pelaaminen pysyy ilon puolella. Tässä työssä vastuullisuus ohjaa kaikkea toimintaamme. Haluamme olla pelialan edelläkävijä ja vastuullisen pelaajakokemuksen suunnannäyttäjä.

Hyvinvointi on meille sydämen asia. On tärkeää, että töihin on mukava tulla joka päivä. Meillä on monipuoliset ja laajat työsuhde-edut. Tarjoamme vaikuttavia työtehtäviä kehittyvässä työyhteisössä, jossa on iloinen tekemisen meininki.

Rakennamme yhdessä parempaa pelikenttää, ja tarjoamme kiinnostavia urapolkuja mm. tech-alan osaajille. Tutustu meihin veikkaus.fi/tyopaikat.

Tehdään työtä ‒ yhdessä ilon puolella.

VEIKKAUS
Aika vaikuttava pelifirma