Veikkaus Oy

Jokerista kahden miljoonan euron voitto Tampereelle – Loton potti nousee 6,5 miljoonaan euroon

Lottoarvonnassa ei löytynyt lauantaina (kierros 42/2017) yhtään täysosumaa, joten Loton potti nousee 6,5 miljoonaan euroon. Lauantai-Jokerista sen sijaan löytyi yksi täysosuma, joka voitettiin tuplattuna. Voittosumma tuplaantui siis miljoonasta eurosta kahteen miljoonaan euroon.

Kahden miljoonan euron voiton tuonut jokeripeli oli pelattu Kalevan Prismassa Tampereella. Voittaja oli käyttänyt pelatessaan Veikkaus-korttia, joten hän saa voittonsa suoraan tililleen.

Kyseessä oli kuudes Jokerin päävoitto tänä vuonna.  Jokerissa on ollut tänä vuonna erinomainen tuplaustuuri, sillä päävoitoista viisi on voitettu tuplattuna. Helmi–maaliskuussa Jokerista voitettiin kahden miljoonan euron voitot Lappeenrantaan, Varkauteen ja Nivalaan. Elokuussa kahden miljoonan euron päävoitto matkasi Joensuuhun. Lisäksi Jokerista meni helmikuussa tuplaamaton miljoonan euron päävoitto Valtimolle.

Lauantai-Jokerista löytyi kierroksella 42/2017 myös neljä kappaletta 6 oikein -tuloksia, joilla voitti 20 000 euroa ja tuplattuna 40 000 euroa.

Lotosta löytyi löytyi kolme kappaletta 6+1-tuloksia, joilla voitti noin 74 000 euroa. Yksi voitoista oli pelattu Kärkkäinen-tavaratalossa Lahdessa ja toinen voitoista meni nettipelaajalle Vantaalle. Kolmas voittaja oli niin ikään vantaalainen nettipelaaja, joka sai voittonsa tuplattuna, eli hän voitti noin 149 000 euroa.

Nettipelaajat saavat voittonsa suoraan tileilleen. Lahdessa pelannut lottovoittaja voi lunastaa voittonsa Danske Bankista tai tietyistä Veikkauksen pelisaleista.

Loton oikea rivi (kierros 42/2017) on 12, 13, 17, 26, 27, 29, 32 ja lisänumero 35. Tuplausnumeroksi arvottiin 27.

Lauantai-Jokerin voittorivi on 0 7 9 1 8 6 7.

Lomatonnin voittorivi on Hampuri 6. Tuhannen euron päävoittoja voitettiin 19 kappaletta.

Lottokoneen käynnisti Hengitysliiton toiminnanjohtaja Markku Hyttinen. Hengitysliiton liikuntatoiminta täyttää tänä vuonna 30 vuotta. Juhlavuoden kampanja "Suomi liikkuu 100 lasissa" on kannustanut suomalaisia liikkumaan enemmän arjessaan. Toimintaa tuetaan Veikkauksen tuotolla.

Veikkaus Oy

Lue lisää julkaisijalta Veikkaus Oy