Jolla julkisti uuden yhteisöohjelman ja myi sen loppuun julkistuspäivänä

Sailfish OS -käyttöjärjestelmää ja mobiililaitteita kehittävä Jolla julkisti eilen torstaina Sailfish Community Device Program -yhteisöohjelman. Ohjelmistokehittäjille ja Sailfish OS -faneille suunnatun ohjelman osallistujat saavat myös uuden Jolla C -älypuhelimen. Yhteisöohjelma myytiin loppuun ensimmäisen päivän aikana muutamissa tunneissa.

Sailfish Community Device Program on Jollan uusi ohjelma, joka on suunniteltu erityisesti aktivoimaan maailmanlaajuisen Sailfish-yhteisön kehittäjiä ja faneja. Ohjelmaan otettiin alkuvaiheessa 1000 osallistujaa ja se varattiin loppuun julkistuspäivän aikana.

“Aktiivinen kehittäjä- ja faniyhteisö on aina ollut Jollan ja Sailfish OS:n ytimessä, ja haluammekin kiittää yhteisömme jäseniä jo vuosia jatkuneesta tuesta ja innokkuudesta”, kommentoi Sami Pienimäki, yksi Jollan perustajista. “Se, että ohjelma varattiin loppuun muutamien tuntien aikana osoittaa, että yhteisömme on kovalla palolla mukana muuttamassa maailmaa kanssamme. Sailfish OS -lisensointiliiketoiminnan laajentuessa yhteisön merkitys kasvaa entisestään. Suuren suosion vuoksi selvitämme nyt keinoja laajentaa ohjelmaa.”

Jolla C: uusi Jolla-älypuhelin yhteisön käyttöön

Osana nyt julkistettua yhteisöohjelmaa on ensimmäinen Sailfish OS -yhteisölaite Jolla C. Älypuhelinta tuotetaan 1000 kappaleen erä nimenomaan kehittäjille ja Sailfish OS -faneille. Jolla C:n tuotanto on nyt käynnissä ja toimitukset tehdään heinäkuun aikana ohjelmaan osallistuneille. Jolla C:n käyttäjät saavat viimeisimmät Sailfish OS -päivitykset ja he voivat päästä halutessaan testaamaan tulevia beta-ohjelmistoja.

Neliytiminen Snapdragon-prosessori, 2GB:n muisti, kirkas 5-tuuman näyttö ja tupla-SIM-ominaisuus tekevät Jolla C:stä erinomaisen laitteen Sailfish OS -käyttöjärjestelmälle.

Ainutkertaista kehittäjätukea sekä yhteisötapahtumia

Julkistettuun yhteisöohjelmaan liittyneet saavat mahdollisuuden osallistua Jollan asiantuntijoiden vetämiin erityisiin tukisessioihin. Osa osallistujista saa myös kutsun kesäkuussa järjestettävään International Sailfish Community Event -tapahtumaan Helsingissä. Ohjelmavuoden aikana on tarkoitus myös järjestää muita tapahtumia yhteisölle.

Ohjelma jatkuu vuoden ajan, Jolla C -toimitukset tehdään heinäkuussa

Sailfish Community Device Program -ohjelma kestää vuoden ja se on tarkoitettu pääasiassa yhteisön jäsenille, jotka haluavat auttaa joko kehittämällä alustaa tai tukemalla muilla keinoin. Sertifiointisyistä Jolla C -laitetta toimitetaan ainoastaan Euroopan alueelle (EU, Norja ja Sveitsi). Jolla C -laitteen kokoonpano on jo alkanut sen toimitukset tehdään heinäkuun aikana.

Lisätietoja Jolla blogista: https://blog.jolla.com/sailfish-community-device-program/

Jolla C -tuotesivu: http://jolla.com/jollac/

Jolla C -tuotekuvia sekä muuta lehdistömateriaalia: http://jolla.com/press/

Juhani Lassila, viestintäjohtaja, puh. +358 40 541 2365, press@jolla.com.

Jolla kehittää avointa Sailfish OS -käyttöjärjestelmää ja sitä hyödyntäviä mobiililaitteita. Jolla perustettiin vuonna 2011, ja ensimmäiset Sailfish OS -älypuhelimet Jolla-brändillä tulivat markkinoille Suomessa marraskuussa 2013. Marraskuussa 2014 Jolla julkisti Jolla Tablet -projektin. Jollan ensimmäinen merkittävä lisensointikumppani on Intex Technologies, Intian suurin älypuhelinvalmistaja.

Jollalla on toimipisteet Helsingissä, Tampereella ja Hongkongissa.
www.jolla.com

Juhani Lassila, viestintäjohtaja, 040 541 2365, press@jolla.com.

Tietoa Jollasta

Jolla Oy on suomalainen mobiiliyhtiö ja itsenäisen Sailfish OS -käyttöjärjestelmän kehittäjä. Sailfish OS on maailman ainoa paikallisiin ekosysteemihankkeisiin lisensoitava mobiilikäyttöjärjestelmä. Tällä hetkellä Jollan paikalliset kumppanit rakentavat sen pohjalle paikallisia toteutuksia Latinalaisessa Amerikassa, Venäjällä ja Kiinassa.

Sailfish OS toimii virallisesti jo yli tusinan mobiililaitteen käyttöjärjestelmänä - yhteisöprojektien kautta laitemäärä on vieläkin suurempi. Jollan viimeisin tuote, ladattava ja asennettava Sailfish X -ohjelmisto julkistettiin vuoden 2017 lokakuussa ensimmäisenä Sony Xperia X -laitteelle.

Jollan juuret ovat Nokiassa ja MeeGo-käyttöjärjestelmässä.

www.jolla.com

Jolla ja Zipper kehittävät älypuhelinratkaisua kryptovaluutoille ja lohkoketjusovelluksille Sony Xperia™ -laitteisiin30.11.2017 10:00:00 EET | Tiedote