Joukkoliikenne on järkevä kulkutapa koripallon EM-kisoihin

Hartwall Arenalla pelataan koripallon EM-kisojen alkulohkon otteluita 31.8.-6.9. Pelejä katsomaan kannattaa matkustaa joukkoliikenteellä, sillä otteluiden arvellaan saavan liikkeelle päivittäin jopa 6 000 katsojaa

Kaikki lähiliikenteen junat pysähtyvät Pasilassa, josta on lyhyt kävelymatka Hartwall Arenalle. Lähijunissa L, U, P, N ja I on lisärunkoja illan viimeisten otteluiden jälkeen.

Tietoa linjoista ja aikatauluista saa muun muassa HSL:n Reittioppasta osoitteesta www.reittiopas.fi.

Matkanteko sujuu parhaiten, kun lippu on ostettu etukäteen. Edullisinta on maksaa matkakortilla, johon on ladattu kautta tai arvoa. Mobiililipun voi ostaa, kun on ladannut kännykkäänsä HSL:n mobiililippusovelluksen. Lisätietoja saa osoitteesta www.hsl.fi/mobiililippu.

Varteenotettava vaihtoehto varsinkin HSL-alueen ulkopuolelta tulevilla kisakävijöille on vuorokausilippu. Sen hankkiminen kannattaa etenkin silloin, kun päivän aikana kertyy useita matkoja ja matkoja tehdään myös yötaksan aikana klo 2-4.30.
Vuorokausilippuja saa muun muassa HSL-alueen R-kioskeilta, lippuautomaateista ja HSL:n palvelupisteistä.

HSL:n infoteltta palvelee Kansalaistorilla

Mannerheimintien varteen Musiikkitalon ja Kiasman väliin kohoaa kilpailujen ajaksi Wolf Country, jossa myös HSL:llä on infoteltta 31.8.-6.9. Teltalta saa lippuneuvontaa ja myynnissä on myös pieni määrä Helsingin sisäisiä aikuisten ja lasten kertalippuja kisaturisteja varten.
HSL:n teltta palvelee Wolf Countryssa arkisin klo 15-22 ja viikonloppuna klo 11-22.

HSL on Suomen koripallojoukkueen Susijengin yhteistyökumppani.

Markkinointisuunnittelija Suvi Lahti, HSL, puh. 050 532 3079

HSL Helsingin seudun liikenne vastaa seudun joukkoliikenteen suunnittelusta ja tilaamisesta sekä Helsingin seudun liikennejärjestelmäsuunnitelman laatimisesta. Kuntayhtymässä on 360 työntekijää ja liikevaihto noin 700 milj. euroa vuodessa. HSL:n järjestämässä liikenteessä tehdään vuosittain noin 360 miljoonaa matkaa, mikä on 63 % kaikista Suomen joukkoliikennematkoista. Yhteystietoja medialle: www.hsl.fi/viestinta

HSL:n hallituksen päätöksiä 12.9.201712.9.2017 11:47Tiedote

Voit lukea kokouksen esityslistan täältä:http://hsl01.hosting.documenta.fi/cgi/DREQUEST.PHP?page=meeting&id=2017478 Bussiliikenteen tarjouskilpailun 41/2017 ratkaisu Hallitus ratkaisi Tuusulan bussilinjojen liikennöinnistä järjestetyn tarjouskilpailun. Kilpailutuksessa oli mukana 12 reittiä, joita alkavat ajaa Oy Pohjolan Liikenne Ab ja Bus Travel Oy Reissu Ruoti. Tuusulasta tulee vuoden 2018 alussa kuntayhtymän jäsen ja Tuusulan joukkoliikenteen järjestäminen ja suunnittelu siirtyvät HSL:n vastuulle. Asiasta tiedotetaan erillisellä tiedotteella. Linkki esitykseen: http://hsl01.hosting.documenta.fi/cgi/DREQUEST.PHP?page=meetingitem&id=2017478-3 HSL:n tietosuojapolitiikka Hallitus hyväksyi HSL:n tietosuojapolitiikan. Tietosuojapolitiikassa kuvataan henkilöön liittyvien tietojen käytön periaatteet, menetelmät ja vastuut HSL:n organisaatiossa. Sitä täydennetään myöhemmin tarkennuksilla ja ohjeilla. EU:n yleistä tietosuoja-asetusta (EU 2016/679) aletaan soveltaa siirtymäkauden jälk