Jouluiloa yli 10 000 vanhukselle – Ole joulupukkina seniorille -hyväntekeväisyyskampanja keräsi ennätysmäärän kukkalahjoituksia

“Hoivanantajamme sekä hoivakotien ja kotihoidon työntekijät ovat todistaneet viime päivinä liikutuksen kyyneleitä ja onnen hämmästelyjä. He ovat jakaneet lukuisten vanhusten kanssa ihmeen siitä, että joku jossakin on ajatellut juuri heitä. Tänä poikkeuksellisena vuonna joulukukka tuntemattomalta on monelle ikäihmisille vielä aiempaakin korostuneemmin ilonpilkahdus pimeydessä ja kallisarvoinen kontakti toiseen ihmiseen”, Kotona Asuen Seniorihoivan toimitusjohtaja Olli Houttu sanoo.

Kotona Asuen Seniorihoiva toteutti Ole joulupukkina seniorille -hyväntekeväisyyskampanjan ensimmäisen kerran vuonna 2010, jolloin lahjoituksia kerättiin vain muutamia kymmeniä. Tänä vuonna kampanja oli käynnissä 16.11. – 17.12.2020.

“Kampanjan tavoitteena on tuoda kokemus arvostuksesta ja välittämisestä. Olemme äärimmäisen iloisia, että pystymme tänä vuonna tuomaan tämän kaivatun kokemuksen ennätysmäärälle vanhuksia. Haluammekin esittää suuren kiitoksen kaikille lahjoittajille ja yhteistyökumppaneille”, Kotona Asuen Seniorihoivan toimitusjohtaja Olli Houttu jatkaa.

Hyväntekeväisyyskampanjaan osallistui kunnallisen kotihoidon ja hoivakotien yksiköitä, palvelutaloja, seniorikeskuksia sekä useita muita tahoja. Kampanjaan osallistuvien kaupunkien kotihoidot ja vanhuspalvelut valitsivat kukkalähetysten saajiksi alueidensa yksinäisiä vanhuksia. Kampanjaan pystyi osallistumaan kuka tahansa valitsemalla mieleisensä lahjoituskukan yhteistyöhön osallistuvasta kukkaliikkeestä tai sen verkkokaupasta.

Kukkalahjoitukset toimitetaan vastaanottajille pääosin joulunalusviikolla. Osassa kaupunkeja lahjoitusten jakelu on aloitettu jo kampanjan loppumetreillä. Lisätietoa kampanjasta Kotona Asuen Seniorihoivan verkkosivuilla: www.kotonaasuen.fi.

Olli Houttu, toimitusjohtaja

Kotona Asuen Seniorihoiva tarjoaa yksilöllisiä ei-sairaanhoidollisia hoivapalveluita senioreille. Visiomme on muuttaa ikääntymisen kasvot edistämällä ikäihmisten hyvinvointia ja tarjoamalla palveluita, jotka mahdollistavat ikääntyneen ihmisen turvallisen kotona asumisen mahdollisimman pitkään. Tarjoamme palveluita pääkaupunkiseudulla sekä Lahden, Tampereen, Kotkan ja Oulun alueilla. Työllistämme 150 henkilöä. KotonaAsuen.fi