Joulukalenterivideot ampaisivat suosioon keikkojen ollessa tauolla – Mukana Elastinen, Teemu Roivainen, Laura Voutilainen ja Costello Hautamäki

Keikkoja ja konsertteja kaipaavat suomalaiset pääsevät nauttimaan Riku Niemi Orchestran ja huippusolistien tähdittämästä joulukalenterista joulukuun ajan. Tampere-talon YouTubessa ja Facebookissa päivittäin julkaistavat videot ovat nousseet kovaan suosioon elävää musiikkia rakastavan yleisön keskuudessa. Juhlamusiikkia kalenteriluukuissa koko Suomelle ovat jo esittäneet mm. Elastinen, joka tulkitsee uudella sovituksella hittikappaleensa Epäröimättä hetkeekään, sekä Costello Hautamäki, Kyösti Mäkimattila, Teemu Roivainen, Laura Voutilainen, Annika Eklund ja Sami Saari. Luukusta paljastuu päivittäin yllätysartisti ja -kappale aattoon asti. Esitykset on taltioitu marraskuussa Tampere-talon Isossa salissa.

Riku Niemi Orchestra ja Tampere-talo löivät aiemmin syksyllä hynttyyt yhteen ja päättivät toteuttaa huippusolistien tähdittämän joulukalenterin koko Suomelle. Videoilta paljastuu 24 päivän ajan yllätysartisti ja hänen tulkitsemansa juhlava kappale. Samalla RNO julistaa Suomeen ”joulukalenterirauhaa”.

- Poikkeuksellisen vuoden jälkeen halusimme tuoda ystäviä yhteen ja kutsua koko Suomen mukaan joulukalenterirauhaamme. RNO on kiertänyt ja konsertoinut jo vuosia joulun aikaan ympäri Suomen. Nyt se ei ole mahdollista, mutta tarve kokea musiikkia ja elämyksiä yhdessä on entistä suurempi. Yhdessä hyvän ystävämme ja vakiokonserttipaikkamme Tampere-talon sekä solistien kanssa me haluamme viestittää yleisöllemme ja faneillemme, että olette edelleen meille tärkeitä. Katsomme luottavaisesti tulevaan ja teemme päivittäin työtä sen eteen, että elävä musiikki soi jatkossakin, Riku Niemi kertoo.

- Vuosi on ollut poikkeuksellinen kulttuuri- ja tapahtuma-alalla, myös Tampere-talossa. Yleisömme eivät ole päässeet konsertteihin ja keikoille kuten ennen. Täysin ilman elämyksiä emme tietenkään halua yleisöjämme jättää. Siksi olemme todella iloisia RNO:n kanssa toteuttamastamme joulukalenterista ja sen saamasta suosiosta, Tampere-talon ohjelmapäällikkö Samppa Rinne kertoo.

Tampere-talo on ohjelmistoltaan, tapahtumiltaan ja kävijämäärältään Suomen suurin ja monipuolisin kulttuuri- ja kongressikeskus ja tapahtumayhtiö. Tampere Live -yhtiömme promotoi tapahtumia talon ulkopuolella ja Events Tampere -tapahtumatoimistomme tuottaa yritystapahtumia ja kongressi- ja kokouspalveluita.

Tampere-talo Oy on perustettu 1987 ja ovet avattiin yleisölle 1990. Se on Tampereen kaupungin omistama osakeyhtiö. Talossa on vieraillut jo lähes 10 miljoonaa kävijää. Yhtiön toimitusjohtaja on Paulina Ahokas ja työntekijöitä on 80. Hallituksen puheenjohtaja on Martti Silvennoinen.

Talossa toimivat lisäksi täysimittainen sinfoniaorkesteri Tampere Filharmonia, à la carte ravintola Tuhto ja maailman ainoa Muumimuseo. Talon yhteydessä palvelee Suomen ensimmäinen Courtyard by Marriott -hotelli.

Joulukuun yleisötapahtumat siirtyvät, Tampere-talo palvelee yritystapahtumien järjestäjiä ja pitää ovet auki asiakkaille ja lipunostajille arkisin4.12.2020 08:00:00 EETTiedote

Tampere-talo on joutunut siirtämään tai perumaan joulukuun tapahtumat Pirkanmaalle annettujen kokoontumisrajoitusten takia. Tampere-talon ovet ovat joulukuussa kuitenkin auki arkisin kello 10-17, ja lipunmyynti ja Tampere-talo Shop palvelevat kävijöitä ja joululahjaostoksille tulevia. Yritys- ja kokousasiakkaita palvellaan tulevien tapahtumien järjestämisessä. Joulukuussa Tampere-talo ilahduttaa yleisöjään tähtiartistien juhlamusiikkia tarjoavalla joulukalenterilla sosiaalisen median kanavissa sekä pian käynnistyvällä äänestyksellä Talon kauneimmasta joulukuusesta. Tampere-talon julkisivu valaistaan asiakkaiden toiveesta päivittäin eri sävyillä loppiaiseen saakka.

Tampere-talosta Ruotsin kunniakonsulaatti, toimitusjohtaja Paulina Ahokkaasta kunniakonsuli24.11.2020 10:00:00 EETTiedote

Ruotsi on nimittänyt Tampere-talon toimitusjohtajan Paulina Ahokkaan uudeksi kunniakonsuliksi Tampereelle. Hän ottaa tehtävän vastaan 24.11.2020. Ahokas pitää yllä taloudellis-kaupallisia ja kulttuurisuhteita Pirkanmaan ja sen elinkeinoelämän ja Ruotsin välillä sekä edistää Ruotsin ja ruotsalaisten etua. Kunniakonsulaatin toimitilat sijaitsevat Tampere-talossa. Tehtävä on suuri kunnia ja luottamuksen osoitus tapahtumayhtiölle ja sen johtajalle. Lisäksi tehtävä on luonteva, sillä Ruotsilla ja ruotsalaisuudella on vahvat yhteydet Tampere-taloon.

Tampere-talo panostaa henkilöstöön, yhdenvertaisuuden edistämiseen ja digitalisaatioon - Heidi Tapaninaho-Pitkänen henkilöstö- ja kehityspäälliköksi8.10.2020 10:00:00 EESTTiedote

Tampere-talo elää poikkeuksellista aikaa yhtiön 30-vuotisjuhlavuoden, kaikkien talotoimijoiden yhteisen suuren juhlavuoden sekä koronakriisin keskellä. Tapahtumayhtiö on toimialallaan hyvin poikkeuksellisella tavalla onnistunut koronatilanteesta huolimatta palvelemaan jo yli 40 000 asiakasta turvallisesti ja vastuullisesti kesäkuusta lähtien, rakentamaan turvallisen tapahtuman konseptin, toteuttamaan uudistusremontteja sekä hankkimaan uutta osaamista mm. hybriditapahtumien tuotannossa. Tänä aikana Tampere-talo näkee tärkeänä panostaa yhä enemmän myös strategiseen osaamisen kehittämiseen, työntekijäkokemukseen ja uusien digitaalisten palveluiden konseptointiin ja rakentamiseen. Tapahtumayhtiö on nyt palkannut kokeneen ammattilaisen vastaamaan näistä kokonaisuuksista, kun Heidi Tapaninaho-Pitkänen aloitti yhtiön henkilöstö- ja kehityspäällikkönä.