Joulun yllätyshitti: Donald Trumpin kauneimmat runot

Donald Trumpin tweeteistä koottu satiirirunokokoelma on ollut joululahjojen yllätyshitti.

Donald Trumpin runoista koottu satiirirunokokoelma Donald Trumpin kauneimmat runot on joulun myyntihitti. Runot käsittelevät Trumpin suurenmoisuutta, poliittisia konflikteja ja mielipiteitä elämästä.

Forumissa ja Kämp-galleriassa sijaitsevan pop up -myymälän Xmas Garagen perustaja Pauliina Louhiluoto kertoo, että runokirja on heidän kysytyimpiä tuotteitaan ja ehdottomasti myydyin kirjansa.
– Yksi syy on varmasti kansikuvassa. Se on todella hyvä ja huomiota herättävä.

Kansikuvassa Donald Trumpin pää on photoshopattu brittiläistyyliseen tweed-asuun pukeutuneen runoilijan vartaloon. Kuvassa näkyvä käsi on poikkeuksellisen pieni, ja kädet mainitaan ainakin kahdessa runossa, kuten runossa "Minä olen paras":
Minä ennustin Applen kurssilaskun
Minä rakennan suuren, suuren muurin
Minä rakennan rakennuksia, joissa on 94 kerrosta
Minun käteni eivät ole – ovatko ne pienet?

Aula & Co:n toimitusjohtaja ja kustantaja Niko Aula arvelee, että Trumpin saama poikkeuksellinen huomio mediassa on syy sille, miksi kirjaa menee juuri nyt.
– Meidän on hyvä nauraa Trumpille, ja tämä kirja auttaa siinä. Ehkä ihmiset ostavat sitä lahjaksi terapiatarkoituksessa.
Aula arvelee kirjan yltävän vuoden myydyimpien runokirjojen listoille.

Donald Trumpin kauneimmista runoista on ilmestynyt myös tällä viikolla julkaistu äänikirja, jonka lukee Vesa Vierikko. Kirjan toimittaja on Rob Sears. Haastava suomennos on Pekka Tuomiston

Nora VarjamaMarkkinointi- ja viestintäpäällikkö

Lisätiedot, materiaalit, haastattelupyynnöt Pelkät arvostelukappalepyynnöt: info@aulakustannus.fi

050 547 6868nora.varjama@gmail.com

Aula & Co on kasvava kirjankustantamo, jonka hittejä ovat vuoden myydyimpiin kuuluva romaani Auschwitzin tatuoija, tunnetun tähtitieteilijän Neil deGrasse Tysonin tähtitiedekirjat sekä Lucia Berliinin Siivoojan käsikirja.

Xmas Garage My o Myn operoima ja kuratoima jouluinen kimppakauppa Forumissa ja Kämp-galleriassa. https://www.facebook.com/garagehelsinki

Ruotsin hipfilosofi Åsa Wikforss taistelee valeuutisia vastaan kirjallaan Vaihtoehtoiset faktat – Abban Björn lahjoitti 110 000 kirjaa kouluihin21.10.2020 11:39:04 EESTTiedote

Åsa Wikforss on tunnettu ruotsalainen filosofi sekä tuore Ruotsin akatemian jäsen, joka seurasi tehtävässään Sara Daniusta. Hänen tuore kirjansa Vaihtoehtoiset faktat esittää selkeästi, mitä tieto on ja mitä se ei ole. Kirjan kirjoittamisen motiivina on valeuutisten leviämisen estäminen. Kirjan kustantaja, Abbasta tuttu liikemies Björn Ulvaeus lahjoitti viime joulukuussa 110 000 kappaletta ruotsalaisille lukiolaiselle "vastustamaan salaliittoteorioiden ja tyhmyyden lumivyöryä", kuten Ulvaeus esitti Dagens Nyheterille. Wikforss keskustelee faktoista kirjansa pohjalta Helsingin kirjamessuilla sunnuntaina 25.10. klo 13.30. Hän vierailee myös Tieteen päivillä Helsingissä tammikuussa 2021.

Amerikan alkuperäisväestöön kuuluva esikoiskirjailija Tommy Orange kirjamessuille, Sofi Oksanen haastattelee16.10.2020 10:43:41 EESTTiedote

Tommy Orange on osittain arapaho, osittain cheyenne, mutta hän kutsuu itseään intiaaniksi. Cityintiaaneiksi hän kutsuu myös palkitun ja kiitetyn esikoisromaaninsa Ei enää mitään päähenkilöitä, sillä he ovat kadottaneet identiteettinsä. Tommy Orange vierailee Helsingin virtuaalisilla kirjamessuilla torstaina 22.10. klo 18.30. Hän keskustelee Sofi Oksasen kanssa identiteetistä ja kaunokirjallisuudesta romaaninsa Ei enää mitään pohjalta. Keskustelu on livemuotoinen.

Painosten kirjailijakuningatar Heather Morris Helsingin kirjamessuille12.10.2020 12:45:11 EESTTiedote

Auschwitzin tatuoija on yksi 2000-luvun myydyimpiä kirjoja. Se nosti kuusikymppisen Heather Morrisin maailmanmaineeseen. Romaani ja sen jatko-osa Cilkan tarina ovat koskettaneet lähes sataatuhatta lukijaa ja äänikirjan kuuntelijaa myös Suomessa. Heather Morris vierailee Helsingin virtuaalisilla kirjamessuilla lauantaina 24.10. kello 13. Haastattelu on livemuotoinen ja se käydään englanniksi.