SOK – Suomen Osuuskauppojen Keskuskunta

Jouluostokset villitsivät sadat tuhannet – Hihna247 on ilmiö

Jo neljännen kerran toteutettu Hihna247 tavoitti Prisman Facebookissa perjantaina satoja tuhansia katsojia seuraamaan ja kommentoimaan suomalaisten jouluostoksia. Katsojien kommentteja livelähetykseen satoi yli 20 000.

Jouluhihnaksi nimetty erikoislähetys tavoitti noin 400 000 suomalaista. Suorassa netti-tv-lähetyksessä kuvattiin Helsingin Prisma Kaaren kassahihnaa 8 tunnin ajan kello 16–24.

– Hihna247 toteutettiin nyt ensimmäisen kerran jouluna. Hitti tästäkin tuli. Iltapäivän ruuhkatunneista huolimatta lähetyksellä oli nopeasti jo 120 000 yksittäistä katselijaa, ja määrä jatkoi kasvuaan illan kuluessa, S-ryhmän vähittäiskaupan kaupallinen johtaja Ilkka Alarotu analysoi.

Hihnan katselijoista on kehittynyt poikkeuksellisen sitoutunut ja yhteisöllinen hihnaheimo. Tyypillinen hihnaheimolainen on 20–34-vuotias pääkaupunkiseudulla asuva nainen.

– Tällä kertaa Hihna sai myös lempinimen: Yksittäinen kommentoija ehdotti nimitystä ”hihnis” ja uusi käsite breikkasi isosti ryhmässä, Hihnan tuottaja Juha-Matti Levo S-ryhmän vähittäiskaupasta kertoo.

Jouluhihna näkyi ja tuntui myös Prisma Kaaressa. Hihnan kassa 26:lle kertyi parhaimmillaan kymmenien metrien jono.

– Jonottaminen sujui oikein hyvissä tunnelmissa. Ilmapiiri oli rentoutuneen leppoisa, Prisma Kaaren johtaja Ilkka Riiali kertoo.

Joulupukki, hiivamies ja tonnin seteli

Jouluhihnan kamerassa vilahti illan aikana pariinkin otteeseen myös Joulupukki, joka oli ilmeisesti tekemässä viime hetken hankintoja.

– Joulupukki nosti Hihna-kameran eteen myös pienen koiranpennun, joka oli monelle katsojalle illan yksittäinen huippuhetki, Juha-Matti Levo kertoo.

Ja kuten aikaisemmissakin lähetyksissä, myös tänä vuonna Hihna houkutteli asiakkaita loihtimaan kassahihnalle pieniä performansseja. Somekansa riehaantui muun muassa satoja hiivapaketteja ostaneesta ”hiivamiehestä” ja Hihnalla näkyneestä 1 000 markan setelistä.

– Keskustelijat ideoivat Hihnalle myös hieman erilaisia uusia formaatteja kuten Temptation Hihna, Hihnasota, Onnenhihna, Hihnaperunat, Rakas, sinusta on tullut hihnis sekä Sokkotreffit Hihnalla, Levo kuvaa.

Suosion ja kommenttien myötä on selvää, että katsojat haluavat jatkoa. Sitä on luvassa.

– Hihnakansan mielipiteellä on painoarvoa, joten jatkamme ehdottomasti Hihnan parissa, Ilkka Alarotu lupaa.

Jouluhihna lähetykset voi katsoa Prisman Facebookista: https://www.facebook.com/prisma.fi/

Lisätiedot medialle:
Ilkka Alarotu, kaupallinen johtaja, S-ryhmän vähittäiskauppa, p. 010 768 0634
Juha-Matti Levo, Hihnan tuottaja/Community Manager, S-ryhmän vähittäiskauppa, p. 010 768 0650
Ilkka Riiali, Prisma Kaaren johtaja, HOK-Elanto, p. 010 766 8004

SOK – Suomen Osuuskauppojen Keskuskunta

S-ryhmä on osuustoiminnallinen yritysryhmä, joka muodostuu 20 alueosuuskaupasta, Suomen Osuuskauppojen Keskuskunnasta (SOK) sekä niiden tytäryhtiöistä. Osuuskauppojen jäsenet eli asiakasomistajat omistavat osuuskaupat, jotka puolestaan omistavat keskusliike SOK:n.

Lue lisää julkaisijalta SOK – Suomen Osuuskauppojen Keskuskunta

Kansainvälinen matkailualan tunnustus Radisson Blu Seaside Hotelille9.6.2019 09:00:00 EESTTiedote

Kansainvälinen World Travel Awards on jakanut vuoden 2019 matkailualan palkinnot. Radisson Blu Seaside Hotelin Seaside Suite palkittiin Suomen johtavana hotellisviittinä. Tunnustus on Seaside Hotelille jo kolmas – johtavan hotellisviitin tunnustuksen Seaside sai myös viime vuonna, ja aiemmin hotelli on palkittu myös Suomen parhaana hotellina. Palkinnot luovutettiin myöhään lauantai-iltana Madeiran saarella Portugalissa pidetyssä juhlagaalassa.