SOK – Suomen Osuuskauppojen Keskuskunta

Jouluostokset villitsivät sadat tuhannet – Hihna247 on ilmiö

Jo neljännen kerran toteutettu Hihna247 tavoitti Prisman Facebookissa perjantaina satoja tuhansia katsojia seuraamaan ja kommentoimaan suomalaisten jouluostoksia. Katsojien kommentteja livelähetykseen satoi yli 20 000.

Jouluhihnaksi nimetty erikoislähetys tavoitti noin 400 000 suomalaista. Suorassa netti-tv-lähetyksessä kuvattiin Helsingin Prisma Kaaren kassahihnaa 8 tunnin ajan kello 16–24.

– Hihna247 toteutettiin nyt ensimmäisen kerran jouluna. Hitti tästäkin tuli. Iltapäivän ruuhkatunneista huolimatta lähetyksellä oli nopeasti jo 120 000 yksittäistä katselijaa, ja määrä jatkoi kasvuaan illan kuluessa, S-ryhmän vähittäiskaupan kaupallinen johtaja Ilkka Alarotu analysoi.

Hihnan katselijoista on kehittynyt poikkeuksellisen sitoutunut ja yhteisöllinen hihnaheimo. Tyypillinen hihnaheimolainen on 20–34-vuotias pääkaupunkiseudulla asuva nainen.

– Tällä kertaa Hihna sai myös lempinimen: Yksittäinen kommentoija ehdotti nimitystä ”hihnis” ja uusi käsite breikkasi isosti ryhmässä, Hihnan tuottaja Juha-Matti Levo S-ryhmän vähittäiskaupasta kertoo.

Jouluhihna näkyi ja tuntui myös Prisma Kaaressa. Hihnan kassa 26:lle kertyi parhaimmillaan kymmenien metrien jono.

– Jonottaminen sujui oikein hyvissä tunnelmissa. Ilmapiiri oli rentoutuneen leppoisa, Prisma Kaaren johtaja Ilkka Riiali kertoo.

Joulupukki, hiivamies ja tonnin seteli

Jouluhihnan kamerassa vilahti illan aikana pariinkin otteeseen myös Joulupukki, joka oli ilmeisesti tekemässä viime hetken hankintoja.

– Joulupukki nosti Hihna-kameran eteen myös pienen koiranpennun, joka oli monelle katsojalle illan yksittäinen huippuhetki, Juha-Matti Levo kertoo.

Ja kuten aikaisemmissakin lähetyksissä, myös tänä vuonna Hihna houkutteli asiakkaita loihtimaan kassahihnalle pieniä performansseja. Somekansa riehaantui muun muassa satoja hiivapaketteja ostaneesta ”hiivamiehestä” ja Hihnalla näkyneestä 1 000 markan setelistä.

– Keskustelijat ideoivat Hihnalle myös hieman erilaisia uusia formaatteja kuten Temptation Hihna, Hihnasota, Onnenhihna, Hihnaperunat, Rakas, sinusta on tullut hihnis sekä Sokkotreffit Hihnalla, Levo kuvaa.

Suosion ja kommenttien myötä on selvää, että katsojat haluavat jatkoa. Sitä on luvassa.

– Hihnakansan mielipiteellä on painoarvoa, joten jatkamme ehdottomasti Hihnan parissa, Ilkka Alarotu lupaa.

Jouluhihna lähetykset voi katsoa Prisman Facebookista: https://www.facebook.com/prisma.fi/

Lisätiedot medialle:
Ilkka Alarotu, kaupallinen johtaja, S-ryhmän vähittäiskauppa, p. 010 768 0634
Juha-Matti Levo, Hihnan tuottaja/Community Manager, S-ryhmän vähittäiskauppa, p. 010 768 0650
Ilkka Riiali, Prisma Kaaren johtaja, HOK-Elanto, p. 010 766 8004

SOK – Suomen Osuuskauppojen Keskuskunta

S-ryhmä on osuustoiminnallinen yritysryhmä, joka muodostuu 20 alueosuuskaupasta, Suomen Osuuskauppojen Keskuskunnasta (SOK) sekä niiden tytäryhtiöistä. Osuuskauppojen jäsenet eli asiakasomistajat omistavat osuuskaupat, jotka puolestaan omistavat keskusliike SOK:n.

Lue lisää julkaisijalta SOK – Suomen Osuuskauppojen Keskuskunta

Nyt kiinnostavat kestohevipussit – Muovikassin vaihtoehdot kasvattavat suosiotaan15.3.2019 09:00:42 EETTiedote

Noin vuosi sitten S-ruokakauppojen hedelmä- ja vihannesosastoille tuotiin asiakkaille pikkupussien ja biohevipussien rinnalle vaihtoehdoksi uudelleenkäytettävät kestohevipussit. Ne ovat edesauttaneet pienten muovipussien käytön vähenemistä. Totuttelemista uudelleenkäytettäviin pusseihin tarvitaan kuitenkin lisää. Myös varsinaisissa kauppakasseissa muovin vaihtoehdot osuvat asiakkaan käteen yhä useammin. Omia kassivalintojaan voi itse seurata Omat ostot -palvelussa.

Kutsu ystävät italialaiseen illallispöytään8.3.2019 07:50:00 EETTiedote

Rosson La Serata Romana tarjoaa monipuolisen makumatkan. Hurmaa ystäväsi italialaisella illallisella. Kutsu ystävät naistenpäivänä pizzan äärelle, kaverit pienille syntymäpäiville tai kokoa koko perhe yhteisen pöydän ääreen. Rosso-ravintoloiden La Serata Romana tarkoittaa iloista puheensorinaa sekä antipastoja ja roomalaista pizzaa niin paljon kuin seurue jaksaa syödä. Illallisen hinta on 25 euroa per henkilö.

Kevään kiinnostavin YouTube-sarja nähdään Janni Hussin kanavalla - Sarjassa hypätään Vällyihin ajankohtaisten vieraiden kanssa6.3.2019 08:00:00 EETTiedote

Uusi YouTube-sarja Vällyissä haluaa nostaa yksilön ja yhteiskunnan hyvinvoinnin puheenai-heeksi positiivisella ja hauskalla tavalla sekä kertoa ajankohtaisista vieraista jotain, mitä ku-kaan ei ole aikaisemmin tiennyt. Sarjan tilaaja on Radisson Blu -hotelliketju, joka haluaa vies-tiä omasta työstään hyvinvoinnin edistäjänä ja näyttää samalla kiinnostavaa esimerkkiä tavas-ta tehdä arvopohjaista vaikuttajamarkkinointia.