Helsingin Pantti Oy

Jouluvilskettä panttilainaamoissa

Joulukuu on perinteisesti vilkas kuukausi panttilainaamoissa. Joululahjoihin sekä jouluruokiin kuluu helposti ylimääräisiä euroja, jolloin panttilaina on oivallinen tapa tasoittaa näitä kuluja useammalle kuukaudelle.

Jalometallien arvonnousu näkyy lainasummissa
Tyypillisin pantattava esine on kultakoru. Yhdessä pöytähopeiden kanssa niiden osuus lainakannastamme ylittää jo 80 %:n rajan, kertoo Helsingin Pantin myyntijohtaja Riku Järviö. Koska kullan ja hopean hinta tänä vuonna on noussut huippulukemiinsa saa lainanottaja samasta korustaan nyt jopa tuplasti enemmän lainaa verrattuna parin vuoden takaisiin lainasummiin ja monet nykyiset asiakkaat käyvät siksi ahkerasti korottamassa vanhojen lainojensa lainasummia näin joulun alla, Järviö jatkaa.

Joululahjat Vintagemyymälästä
Useimmissa Helsingin Pantin toimipisteissä, sekä internetissä (www.pantti.fi ), toimii nykyisin myös vintage -korujen myyntiin erikoistuneet myymälät joissa kävijämäärät ovat huipussaan juuri näin ennen joulua. Tarjolla on kaula- ja ranneketjuista mitä erilaisimpiin sormuksiin ja riipuksiin joiden joukosta voi tehdä todellisia joululahjalöytöjä, neuvoo Ralf Karlberg, Helsingin Pantin Helsinginkatu 1:n konttorijohtaja.

Helsingin Pantti_vintagemyymälä

Helsingin Pantti Oy
Helsinginkatu 1

Helsingin Pantti on vuonna 1882 perustettu panttilainaukseen erikoistunut yritys, jolla on konttoreita Helsingissä, Espoossa, Vantaalla, Tampereella, Turussa, Jyväskylässä ja Porissa. Helsingin Pantti on vanhin Suomessa yhtäjaksoisesti toiminut panttilainaamo, ja se työllistää 12 toimipisteessään 45 työntekijää.

Panttilainauksen lisäksi Helsingin Pantti ylläpitää viikoittaista online-panttihuutokauppaa, joka on samalla Suomen suurin koruhuutokauppa. Kolmas Helsingin Pantin liiketoiminnan osa-alue on käytettyjen korujen myynti. Koruja voi ostaa suoraan konttoreista tai verkkokaupan kautta.