Jufo Peltomaa Avidlyn uudeksi luovaksi johtajaksi

Jufo Peltomaa aloittaa Avidlyn luovana johtajana ja johtoryhmän jäsenenä elokuun alussa. Jufo on ollut sarjayrittäjä ja viimeksi hän toimi teknologiajohtajana Innofactorissa. Jufossa yhdistyvät sekä luovuus että teknologian osaaminen saumattomasti yhteen.

Jufo Peltomaa aloittaa luovana johtajana Avidlylla

Jufo Peltomaa aloittaa Avidlyn luovana johtajana ja johtoryhmän jäsenenä elokuun alussa. Jufo sarjayrittäjänä ja viimeksi hän toimi teknologiajohtajana Innofactorissa. Jufossa yhdistyvät sekä luovuus että teknologian osaaminen saumattomasti yhteen.

– Yrittäjätausta antaa oivan pohjan lähteä kehittämään Avidlyn seuraavaa lukua. Jufon taustassa yhdistyvät luovuus ja teknologia saumattomasti liiketoimintaa luovaksi airueeksi, mikä on erittäin hyvin linjassa Avidlyn uudistuvan strategian kanssa. Uskon, että hän tuo meille mukanaan uutta osaamista, energiaa ja tuoreita ajatuksia. Jufo on myös osoittanut olevansa omistautunut erinomaisen asiakas- ja henkilöstökokemuksen tuottamiseen, mikä on linjassa toimintamme kanssa, kertoo Avidlyn toimitusjohtaja Jesse Maula.

Jufo Peltomaa kertoo pitävänsä tilanteista, joissa rutiinit, turvalliset organisaatiokaaviot ja totutut sisäiset prosessit eivät ole keskiössä vaan tilasta, jossa pitää kääriä hihat ja luoda uutta.

– On itsestään selvää, että tehtäväni on katalysoida luovuus vielä entistäkin holtittomammalle tasolle – eikä sitä ei voi tehdä ilman syvää luottamuksen ilmapiiriä. Minulla ei sinällään ole pakottavaa tarvetta uudistaa kaikkea, mutta hyvin usein näissä tilanteissa on pakko miettiä joitain osa-alueita ja ajattelun reseptejä uusiksi.

Jufo Peltomaanmukaan ehdottomasti pahin luovuuden ja ideoinnin tappajia ovat pelko ja luottamuksen puute.

– Epäonnistumisia pitää juhlia siinä missä onnistumisiakin. En kaipaa ympärilleni virheitä vältteleviä, täydellisiä uraohjuksia, vaan toisiaan tukevia persoonia, joiden kanssa on hauska sekä rentoilla että grindata. Kekseliäisyyden tappaa myös liian tiukka työrytmi. Rutistusten lomassa on oltava aikaa tuulettaa aivoja ja nivoutua yhteen samaan hiileen puhaltavaksi joukoksi.

Luovuus ja into löytyvät, kun ne vain osataan kanavoida esiin, uskoo Peltomaa.

– Liiketoiminta on ehdoton päätepiste kaikelle muulle, ilman sitä on turha pitää firmaa. Toki voi antautua luovuudelle luovuuden takiakin, ilman liiketoiminnan huomioonottamista, mutta se on sitten ihan eri ura. Toistaiseksi en muistaakseni ole saanut apurahaa.

Avidlyssa Jufo näkee piilotettua potentiaalia ja mahdollisuuden olla luomassa kansainvälinen menestystarina.

– En ole koskaan edes osannut ajatella pelkästään Suomi-keskeisesti.

Lisätietoja:

Jesse Maula, toimitusjohtaja