Juha Kirstilä Akavaan johtavaksi asiantuntijaksi

Akava vahvistaa vaikuttamisen toimintoaan. Valtiotieteiden maisteri Juha Kirstilä aloittaa Akavassa johtavana asiantuntijana 15. syyskuuta 2020. Hänen tehtäviinsä kuuluvat muun muassa sidosryhmäyhteydet, vaikuttajaviestintä sekä puheenjohtajan ja tiedontuotannon avustaminen.

– On hienoa tulla Akavaan tekemään työtä koulutuksen, tutkimuksen ja osaamisen hyväksi. Olen iloinen päästessäni uudessa tehtävässä hyödyntämään pitkää kokemustani vaikuttamistyöstä ja työskentelemään Akavan tavoitteiden edistämiseksi. Uskon, että osaamisen vahvistamisella ja uuden luomisella Suomen on mahdollista nousta koronakriisin aiheuttamista vaikeuksista. Akavalla on tässä työssä tärkeä merkitys ja vastuu, sanoo Juha Kirstilä.

– Juha Kirstilällä on monipuolinen kokemus yhteiskunnallisesta vaikuttamisesta ja laajat verkostot. Hän on avustanut kuutta eri ministeriä neljässä eri hallituksessa. Hänellä on työkokemusta myös eduskunnasta. Olen iloinen, että saamme hänen osaamisensa vaikuttamisen toimintoomme, sanoo johtaja Pekka Piispanen.

Johtava asiantuntija Juha Kirstilä, puh. 040 552 8200

Johtaja Pekka Piispanen, puh. 040 544 0302

Akava: Työelämän yhdenvertaisuuden parantamiseksi tarvitaan uutta lainsäädäntöä ja vapaaehtoisuuteen perustuvia keinoja25.11.2020 10:08:48 EETTiedote

Tuoreen yhdenvertaisuuslain arvioinnin mukaan yhdenvertaisuuden edistämistä pidetään työpaikoilla tärkeänä tavoitteena, mutta sen toimeenpano on yhä kesken. Tutkimustiedon perusteella Suomessa tarvitaan uusiatoimenpiteitä yhdenvertaisuustilanteen parantamiseksi. Akava painottaa henkilöstön osallisuutta yhdenvertaisuussuunnittelussa.

Akava: Kevään kehysriihestä kaivataan päätöksiä – kuntien elinvoima kuntavaalien keskiöön24.11.2020 13:52:04 EETTiedote

Akavan puheenjohtaja Sture Fjäder painotti liittokokouspuheessaan, että hallituksen puolivälitarkastelussa eli kevään kehysriihessä pitää tehdä lukuisia uusia päätöksiä työllisyyden ja kasvun turvaamiseksi. Hallitusohjelmaa pitää täydentää. Kevään kuntavaalien yhteydessä Akava nostaa esille kuntien elinvoimaisuuden. Akava toivoo, että kuntien elinvoimaisuuden tavoite on keskustelun ytimessä. Akavan liittokokous on koolla 24. marraskuuta.