Juha Torvinen avaa päiväkirjansa kaikkien nähtäville

Eppu Normaali -yhtyeen kitaristi Juha Torvinen on kirjannut ajatuksiaan ylös lähes vuoden pituisessa projektissaan. Nyt mietteet on koottu yksiin kansiin perkaamattomina ja sellaisina, kuin ne ovat olleet jo kirjoittaessa.

Juha Torvisen Vasenkätisen päiväkirja – Merkintöjä rokkielämästä julkaistaan 15.6.

Naureskelen roudareittemme kanssa niitä näitä ja ihastelen kattoon nostettua isoa peilipalloa. Se on estetiikaltaan järkyttävän kaukana Eppu Normaalista ja siksi siitä pidänkin. Ristiriita esityksessä sopivasti annosteltuna on poikaa. On hyvä yhdistelmä, kun yleisö välillä liikuttuu ja nauraa pian kainalopierulle.

Vasenkätisen päiväkirja käsittelee lähes vuoden pituisen ajanjakson, jonka aikana Torvinen on kirjannut ajatuksiaan ylös. Samalla se on kurkistus rokkarin arkeen sekä mielenmaisemaan. Tarinat kuljettavat vuosien takaisiin muistoihin, ja hetkiä on ikuistettu myös kuviksi. Kirja on Torvisen rehellinen kertomus siitä, millaista on olla muusikko.

Juha Torvinen on Rovaniemellä syntynyt vasenkätinen muusikko ja yksi Eppu Normaalin perustajajäsenistä. Koulutukseltaan hän on ylioppilas ja mielisairaanhoitaja, sotilasarvoltaan siviilipalvelusmies. Torvinen on muusikon toimen ohella toiminut tamperelaisen Poko Rekords -levy-yhtiön tuotantopäällikkönä ja Akun Tehtaalla sekalaisissa tehtävissä. Hän on kirjoittanut aiemmin yhdessä valokuvaaja Harri Hinkan kanssa kirjan Aika normaalia Tarinoita Eppu Normaalista.

Juha Torvinen: Vasenkätisen päiväkirja – Merkintöjä rokkielämästä, sidottu, 254 sivua.

Toimittaja, pyydä kirjasta mediavedos ennakkoon

Prätkäjengin rivimies kertoo, millaista on kuulua rikollisyhteisöön, kun ystäviä kuolee ympäriltä7.6.2022 02:00:00 EEST | Tiedote

Kirjailija Tapani Bagge kirjasi ylös prätkäjengin rivimiehen Jari Eklundin kokemukset rikollisesta elämästä kirjaan Prosenttimies – Bikerin tarina. Loppukesästä 2007 Eklund oli pahassa paikassa: prätkäjengissä eteneminen vaati karua tekoa, josta voisi seurata elinkautinen vankeusrangaistus tai kuolema. Oliko hän valmis siihen? Esiin nousee myös kipeä kysymys: oliko rakkaudella mitään sijaa siinä elämässä?