Juhannustorstaina on turha tuskastua: Näin selviät kaupan juhannusruuhkasta

Ajattelitko tehdä juhannusostokset torstaina matkalla mökille? Niin ajattelevat kaikki muutkin. Torstai on joka vuosi juhannusviikon kovin kauppapäivä. Toisinkin voi valita: Lähes kaikki S-ryhmän ruokakaupat ovat auki läpi juhannuksen ja ostokset voi myös noutaa valmiiksi pakattuna.

Kaikki S-ryhmän ruokakaupat ovat auki juhannusaattona.

Juhannustorstaina S-ryhmän kaupoissa on vilskettä. Päivän myynti oli viime vuonna yli kaksinkertainen edellisen viikon torstaihin verrattuna. Asiakkaita oli neljänneksen tavallista torstaita enemmän, mutta juhannuksena ostoskoriin tarttuu tavallista enemmän tavaraa.

– Joillakin mökkipaikkakunnilla juhannustorstain myynti saattaa olla paljon enemmänkin. Moni miettii optimaalista kellonaikaa juhannusostoksille, eikä tähän valitettavasti ole yleispätevää vastausta: myymälän sijainti vaikuttaa ruuhkahuippuihin huomattavasti, kertoo suunnittelupäällikkö Ville Verronen S-ryhmän vähittäiskaupasta.

Näin vältät juhannusruuhkan

Mikäli ruuhkilta haluaa välttyä, kannattaa ostosreissu suunnitella etukäteen.

1. Tee ostokset kahdessa erässä. Hanki pitkään säilyvät tuotteet etukäteen hyvissä ajoin ennen juhannusta ja hanki tuoretuotteet vasta ennen H-hetkeä. Varhain aamulla tai iltamyöhään saattaa olla hieman hiljaisempaa.
  2. Suunnittele kauppareissu paitsi ostoslistan, myös kaupassa kulkemisen osalta. Aikaa kuluu, kun kauppaa suhaa edestakaisin, joten lista kannattaa koota sen mukaan, missä järjestyksessä tuotteet sijaitsevat kaupassa. Foodie.fi:ssä voi tarkistaa S-ryhmän kaupan tuotteidensijainnit ja palvelu järjestää ostoslistan osastoittain.
  3. Käy kaupassa kotisohvalla. Voit myös välttää kaupassa kiertelyn kokonaan: ostokset voi tilata Foodie.fi:stä kotiin toimitettuna tai hakea noutopisteestä itse valittuna ajankohtana. Tarkista noutomahdollisuus täältä: https://www.foodie.fi/blog/page/toimitusalueet-ja-noutopisteet

Näin kaupat ovat auki

Kaikki S-ryhmän ruokakaupat ovat auki juhannusaattona. Osa myymälöistä saattaa sulkea ovensa normaaliperjantaita aikaisemmin. Myymälöistä vain noin 60 on suljettuna juhannuspäivänä eli kaikkina päivinä ostoksia voi tehdä lähes 1 000 toimipaikassa.

Kellon ympäri palvelee noin 60 myymälää ja ABC-asemaa. Lisäksi Prisma Kuopiossa, Prisma Mikkelissä ja Prisma Seppälässä Jyväskylässä on vilkkaimpina kauppapäivinä ennen juhannusta laajennettu aukiolot 24/7.

Oman juhannuskaupan aukiolon voi tarkistaa S-kanavalta: https://www.s-kanava.fi/asiakasomistaja/etu-ja-bonuspaikat

Ville Verronen, suunnittelupäällikkö, SOK Vähittäiskaupan ketjuohjaus, 010 768 0604, ville.verronen@sok.fi

Kaikki S-ryhmän ruokakaupat ovat auki juhannusaattona.

Ranskalaisbistro Frans & Amelien syyslistalla herkutellaan kurpitsakeitolla ja poronpaistilla – Maistelumenu kokoaa syksyn maut yhteen16.9.2019 08:00:00 EESTTiedote

Helsinkiläisen Frans & Amelien ja sen yhdeksän sisarravintolan syysmenu on lämpimien makujen juhlaa. Poronpaistin kanssa nautitaan herkkutattia ja lime-selleripyreetä, kananpojanrinnan kanssa punajuuricouscousia. Uuniomenapannukakku saa vierelleen kardemummasiirappia ja manteli-suklaamousse suolaista kinuskia. Uutena tarjoillaan listan maut yhteen kokoava, ystävän kanssa jaettava maistelumenu.

Peliala valtaa Prismat – ”Suositumpaa kuin jääkiekko”13.9.2019 08:00:00 EESTTiedote

Prisman käyttötavarakaupan syksyn suurin lanseeraus tuo upouudet Gaming-osastot myymälöihin. Yhdessä peliammattilaisten kanssa rakennettu pelikoneiden ja -tarvikkeiden valikoima on laajasti kaikkien saatavilla myymälöissä ja Prisma.fi-verkkokaupassa. Suomen tunnetuimpiin peliorganisaatioihin kuuluvan HAVU Gamingin ja Prisman yhteinen tavoite on kannustaa nuoria ympäri Suomen pelaamaan reilusti ja tyylillä.

Legendaarinen helsinkiläinen yökerho muuntui monipuoliseksi tapahtumatilaksi10.9.2019 08:00:00 EESTTiedote

Helsingin keskustassa sijaitsevassa Original Sokos Hotel Presidentissä avautuu syyskuussa uusi usean sadan hengen tapahtumatila Pressa Forum. Forum rakentui talossa vuodesta 1980 toimineen legendaarisen yökerhon tilalle. Yhdessä viereisen auditorion kanssa Pressa Forum tarjoaa nyt modernin ja monipuolisen näyttämön niin kokouksiin, seminaareihin, näyttelyihin, pikkujouluihin kuin juhlaillallisiin.

S-ryhmältä ensimmäisenä palvelu, joka kertoo ruokaostosten todellisen kotimaisuuden4.9.2019 07:00:00 EESTTiedote

Suomalaiset voivat seurata ensimmäistä kertaa yhdessä palvelussa ostamiensa ruokatuotteiden raaka-aineiden ja valmistuksen kotimaisuutta. S-ryhmän Omat ostot -palvelussa lokakuussa aukeava kotimaisuuslaskuri erottelee toisistaan raaka-aineiltaan ja valmistukseltaan kotimaiset tuotteet sekä Suomessa valmistetut tuotteet. Jatkossa kotimaisuudesta kertova Hyvää Suomesta -merkki löytyy myös kaikkien S-ruokakauppojen hyllynreunaetiketeistä.