Julkistustilaisuus 12.2.: KASVATA VAIKUTUSVALTAASI – vahvan vaikuttamisen opas

Haluaisitko tietää, kuinka voit vaikuttaa ja saada ihmiset toimimaan sovitulla tavalla? Silloinkin, kun et voi asemavallan avulla määrätä muita. Vastaukset muun muassa näihin kysymyksiin löytyvät uutuuskirjasta Kasvata vaikutusvaltaasi.

Kolme viestinnän ja vuorovaikutuksen asiantuntijaa – Heikki Kankaanpää, Heikki Laakso ja Sini Vikkula – kertovat kirjassaan vaikuttamisen keinoista työelämässä.

Lukuisten alan tutkimusten ja pitkäaikaisen työkokemuksensa pohjalta he ovat kehittäneet Vahvan vaikuttamisen mallin, joka esitellään kirjassa monipuolisten ohjeiden ja esimerkkien tukemana.

Vaikuttaminen ja valta

Vaikuttaminen on vallankäyttöä, ja näitä taitoja me kaikki tarvitsemme. Nykyään töitä tehdään yhä useammin yhteistyössä ilman aseman tuomaa valtaa.

Yhteisten tavoitteiden saavuttaminen edellyttää kykyä vaikuttaa myönteisesti muihin ihmisiin. Parhaimmillaan vuorovaikutus on yhteistä ajattelua – yhteisen ymmärryksen rakentamista, joka parantaa päätösten laatua.

Kasvata vaikutusvaltaasi -kirja on läpivalaisu vaikuttamiseen yksilön, tiimin ja työyhteisön näkökulmasta. Se keskittyy tavoitteellisiin työelämän tilanteisiin, joissa ihmiset ovat vuorovaikutuksessa toistensa kanssa.

Teos tarjoaa hyviä esimerkkejä ja käytännön työkaluja ihmisille, joiden on työssään vaikutettava muihin.

Se auttaa johtajia, esimiehiä, tiimin- ja projektinvetäjiä sekä asiantuntijoita, jotka haluavat kehittyä vaikuttamisen taidoissa.

Kirjan kirjoittajat tekevät työtä työyhteisövalmentajina ja pohtivat päivittäin vaikuttamiseen liittyviä kysymyksiä. Heillä on pitkä kokemus työyhteisöviestinnän kehittämisestä erilaisissa organisaatioissa.

KUTSU

Julkistustilaisuus 12.2. klo 14.00–15.30

Tervetuloa seuraamaan striimattua Kasvata vaikutusvaltaasi -kirjan julkistamistilaisuutta pe 12.2. klo 14.00–15.30.

Ilmoittaudu mukaan striimattavaan tilaisuuteen täällä

Lisätiedot: kirjasta: https://www.kauppakamarikauppa.fi/kasvata-vaikutusvaltaasi-vahvan-vaikuttamisen-opas.html

Lisätietoa:

Taina Parviainen, tuottaja, Helsingin seudun kauppakamari
Puh.: 050 358 0846, taina.parviainen@chamber.fi

Katariina Suominen, myyntipäällikkö, Helsingin seudun kauppakamari
Puh.: 045 773 32978, katariina.suominen@chamber.fi

Kauppakamari on arvostettu ammattikirjallisuuden kustantaja, joka julkaisee vuosittain kymmeniä ajankohtaisia teoksia mm. juridiikan, johtamisen ja työsuhteen, taloushallinnon ja verotuksen aihealueilta. Muita suosittuja tuotteita ovat mm. www.kauppakamaritieto.fi, ammattilaisen ajantasainen verkkopalvelu, sekä säännöllisesti päivitettävät kansiot.

www.kauppakamarikauppa.fi.

Suhdannepulssi: Helsingin seudun yritysten näkymät yhä heikot – reilu kolmannes arvioi poliittisten lakkojen vähentävän mahdollisuuksiaan tarjota töitä3.4.2024 07:00:00 EEST | Tiedote

Yritykset Helsingin seudulla arvioivat seuraavan kolmen kuukauden suhdannenäkymät heikoiksi. Negatiivisiksi ne arvioivat myös yrityksensä liikevaihdon, kannattavuuden ja työvoimatarpeiden kehityksen seuraavan kolmen kuukauden aikana, käy ilmi Helsingin seudun kauppakamarin Suhdannepulssista. Vaimeat suhdannenäkymät eivät ole kohentuneet joulukuusta. Kyselyyn vastanneista alueen yrityksistä 39 prosenttia arvioi, että poliittisten lakkojen suma vähentää niiden mahdollisuuksia tarjota työpaikkoja vuonna 2024.

Uudellamaalla yhä liian vähän korkeakoulupaikkoja alueen tarpeeseen nähden – ”Uusimaalaiset nuoret selkeästi huonommassa asemassa kuin koko Suomessa keskimäärin”13.3.2024 00:10:00 EET | Tiedote

Suomessa on 0,93 korkeakoulun aloituspaikkaa yhtä toisen asteen tutkinnon suorittanutta kohti. Uudellamaalla suhdeluku on 0,76, selkeästi pienempi kuin suurissa tai keskisuurissa korkeakoulumaakunnissa, selvitti Helsingin seudun kauppakamari. Tilanne ei ole korjaantunut edellisestä selvityksestä vuonna 2022.

Helsingin seudun kauppakamari arvioi: Pääkaupunkiseudulla lopetti viime vuonna ennätysmäärä yrityksiä – ”Kaupan alan yritysten määrän väheneminen huolestuttavaa”21.2.2024 07:00:00 EET | Tiedote

Pääkaupunkiseudulla lopetti toimintansa 9 450 yritystä vuonna 2023, arvioi Helsingin seudun kauppakamari Tilastokeskuksen alkuvuoden lukuihin perustuen. Lopettaneita yrityksiä olisi arvion mukaan 17 prosenttia enemmän kuin edellisvuonna. Luvuissa ei ole huomioitu alkutuotantoa ja kiinteistöalan yrityksiä. Kaupan alalla lopettaneiden yritysten määrä on ollut suuri kahtena edellisvuonna. Lopettaneiden kaupan alan yritysten määrä pääkaupunkiseudulla oli suurempi kuin aloittaneiden tammikuusta 2022 syyskuuhun 2023.