Jussi Karjula Laptin toimitusjohtajaksi – Timo Pekkarinen siirtyy yhtiön hallitukseen

Lapti Group Oy:n uudeksi toimitusjohtajaksi on nimitetty Jussi Karjula 1.1.2023 alkaen. Siihen saakka toimitusjohtajana toimii yrityksen perustaja ja nykyinen toimitusjohtaja Timo Pekkarinen. Jatkossa Pekkarinen keskittyy työskentelemään Laptin hallituksessa sekä muiden rakentamisen toimialan sijoitusten parissa ja hallituksissa.

Jussi Karjula on toiminut aiemmin Hoivatilat Oyj:ssä toimitusjohtajana vuosina 2010–2021. Sinä aikana Hoivatilat kasvoi yhden henkilön ja alkuvaiheen yhtiöstä yli miljardin euron kiinteistöportfolion omistavaksi yhtiöksi. Lisäksi Karjula on toiminut useiden eri yhtiöiden neuvonantajana ja hallituksissa.

”Olen innostunut tästä mahdollisuudesta ja tehtävästä. Tunnen Laptin laadukkaana ja vastuullisena rakennusliikkeenä ja kasvuyhtiönä. Lähden motivoituneena jatkamaan työtä paremman asumisen ja yhteiskunnan puolesta – yhdessä muiden laptilaisten ja laajan kumppaniverkoston kanssa”, kertoo Laptin tuleva toimitusjohtaja Jussi Karjula.

Timo Pekkarinen on toiminut perustamansa Lapti-konsernin toimitusjohtajana vuodesta 2000. Kahden vuosikymmenen aikana Pekkarisen perustama yritys on kasvanut 600 henkilöä työllistäväksi sekä Suomen 9. suurimmaksi ja yhdeksi kannattavimmista rakennusliikkeistä.

”Haluan keskittyä jatkossa työskentelemään Laptin hallituksessa sekä muiden rakentamisen toimialan sijoitusten parissa ja hallituksissa. Jätän tyytyväisenä seuraajalleni vakavaraisen ja hyvässä kunnossa olevan yhtiön, jonka tulevaisuuden näkymät ovat positiiviset vallitsevasta markkinatilanteesta huolimatta”, kertoo Laptin väistyvä toimitusjohtaja Timo Pekkarinen.

”Lapti on kasvanut Timo Pekkarisen aikana merkittäväksi suomalaiseksi rakennusalan yritykseksi. Haluan kiittää Timoa erittäin ansiokkaasta työstä Laptin menestystarinassa, ja tulemme hyödyntämään hänen ammattitaitoaan seuraavaksi Laptin hallituksen jäsenenä. Lapti tavoittelee jatkossakin merkittävää kasvua sekä kannattavaa liiketoimintaa ja keskitymme vahvoille strategiamme mukaisille liiketoiminta-alueille. Jussi Karjula on oikea henkilö osaamiseltaan ja kokemukseltaan jatkamaan Laptin menestystä myös tulevaisuudessa”, kertoo Lapti Groupin hallituksen puheenjohtaja Jussi Aine.

Jussi Aine, hallituksen puheenjohtaja, Lapti Group Oy, p. 0440 595 528, jussi.aine@puustelli.com
Timo Pekkarinen, toimitusjohtaja, Lapti Group Oy, p. 040 544 9245, timo.pekkarinen@lapti.fi

Lapti on vakavarainen rakentaja, joka keskittyy toiminnassaan kohtuuhintaisten asuntojen uudisrakentamiseen Suomen suurimmissa kasvukeskuksissa. Laptin palveluvalikoimaan kuuluu lisäksi laadukkaiden liike- ja toimitilojen, koulujen ja terveydenhuoltokiinteistöjen sekä päivähoito- ja hoivakiinteistöjen rakentaminen maanlaajuisesti. Rakennusliike Lapti -konsernin palveluksessa oli tilikauden päättyessä noin 600 henkilöä. www.lapti.fi

Rakennamme huolella hyvän elämän puitteet.

Entisen Rautatalon tontille nousee kaivattuja uusia kerrostaloasuntoja Raahen keskustassa – Lapti aloittaa asuntojen ennakkomarkkinoinnin8.12.2022 08:30:00 EET | Tiedote

Raahen keskustaan vuosia tyhjänä olleelle Rautatalon tontille nousee uusi asuinkerrostalo, jonka asuntojen ennakkomarkkinoinnin Rakennusliike Lapti Oy aloittaa. Asunto Oy Raahen Rautatorni täydentää ja tiivistää keskustaa ja tuo odotettuja uusia kerrostaloasuntoja alueelle. Rautatornin rakentaminen on tarkoitus aloittaa keväällä 2023, jolloin asunnot ovat muuttovalmiita kesällä 2024.

Huipputason urheilukeskus nousi harjakorkeuteen Turussa – täysin hiilineutraalissa keskuksessa pelataan Finnish Padel Tourin finaali 202321.11.2022 09:00:00 EET | Tiedote

Huipputason urheilukeskus on noussut harjakorkeuteen Turun Vähäheikkilässä. Urheilukeskuksen suunnittelusta ja rakentamisesta vastaa Rakennusliike Lapti Oy, ja tulevana operaattorina toimii Padel Group, joka tulee toimimaan nimellä BOOST. Urheilukeskus on merkittävä yksityinen liikuntainvestointi alueella ja käytön aikana täysin hiilineutraali. Keskuksen rakentaminen käynnistyi keväällä 2022, ja se avautuu toukokuussa 2023.

Hämeenlinnan yhteiskoulun tuleva uudisrakennus ja liikuntahalli palvelevat monikäyttöisinä sekä oppilaita että lähialueen asukkaita15.11.2022 09:00:00 EET | Tiedote

Hämeenlinnan yhteiskoulun alue muuttuu tulevina vuosina alueen asukkaat yhteen kokoavaksi monitoimikeskukseksi, kun pihalle nousee Tuomelan koulun kylkeen uusi koulurakennus kirjastoineen ja nuorisotiloineen sekä aktiivisuuteen kannustava piha-alue ja liikuntahalli. Uuden koulurakennuksen ja liikuntahallin suunnittelusta ja rakentamisesta vastaa Rakennusliike Lapti Oy, joka valittiin urakan toteuttajaksi kilpailullisen neuvottelumenettelyn kautta.