Jussi Parviaisen elämäkerta julkaistaan maaliskuussa

Kustannusosakeyhtiö Tammi julkaisee Maria Roihan kirjoittaman Jussi Parviaisen elämäkerran Jumalan rakastaja maaliskuussa 2018.

Marian Roihan kirjoittama Jussi Parviaisen elämäkerta Jussi Parviainen – Jumalan rakastaja julkaistaan 13. maaliskuuta 2018. Kiitetyn ja kiistellyn teatterimiehen tarinan piti alun perin ilmestyä syksyllä 2017, mutta kirjan julkaisua jouduttiin tuolloin lykkäämään.

Kotimaista draamaa uudistanut ja julkisuuden valokeilassa neljällä vuosikymmenellä paistatellut Jussi Parviainen on suomalaisista kulttuuripersoonista suurin ja ristiriitaisin. Miten kuhmolaisesta seurakuntanuoresta tuli suomalaisen teatterin supertähti? Mitä Jumalan teatteri -skandaali merkitsi Parviaiselle? Entä suomalaiselle teatterille?

Jussi Parviainen – Jumalan rakastaja esittelee Parviaisen laajan taiteellisen tuotannon ja dramaturgiakäsityksen sekä käy läpi suomalaisen teatterin lähihistoriaa ja kulissien takaisia käänteitä. Yksityiselämänsä käänteitä salaamatta Parviainen kertoo tarinansa juuri niin raakana ja koreana kuin on sen kokenut. Parviaisen lisäksi ääneen pääsevät myös lukuisat Parviaisen kollegat ja entiset oppilaat Teatterikorkeakoulusta.

Arvostelukappaleet:
tiedotus@tammi.fi

Lisätiedot ja haastattelupyynnöt:
Ari Elo | tiedottaja | Kustannusosakeyhtiö Tammi
040 54 60 235 | ari.elo@tammi.fi

J.K. Rowlingin Ihmeotukset – Grindelwaldin rikokset -elokuvakäsikirjoitus julkaistaan suomeksi 6.12.14.11.2018 11:00Tiedote

Tammi julkaisee J.K. Rowlingin Ihmeotukset – Grindelwaldin rikokset -elokuvakäsikirjoituksen Jaana Kapari-Jatan suomentamana 6. joulukuuta 2018. Rowlingin käsikirjoitukseen perustuva elokuva saa kansainvälisen ensi-iltansa 14. marraskuuta. Helsingin uudessa keskustakirjastossa Oodissa itsenäisyyspäivänä julkaistava kirja huipentaa Harry Potter 20 vuotta Suomessa -juhlavuoden.