Kustannusosakeyhtiö Tammi

Jussi Parviaisen elämäkerta julkaistaan maaliskuussa

Kustannusosakeyhtiö Tammi julkaisee Maria Roihan kirjoittaman Jussi Parviaisen elämäkerran Jumalan rakastaja maaliskuussa 2018.

Marian Roihan kirjoittama Jussi Parviaisen elämäkerta Jussi Parviainen – Jumalan rakastaja julkaistaan 13. maaliskuuta 2018. Kiitetyn ja kiistellyn teatterimiehen tarinan piti alun perin ilmestyä syksyllä 2017, mutta kirjan julkaisua jouduttiin tuolloin lykkäämään.

Kotimaista draamaa uudistanut ja julkisuuden valokeilassa neljällä vuosikymmenellä paistatellut Jussi Parviainen on suomalaisista kulttuuripersoonista suurin ja ristiriitaisin. Miten kuhmolaisesta seurakuntanuoresta tuli suomalaisen teatterin supertähti? Mitä Jumalan teatteri -skandaali merkitsi Parviaiselle? Entä suomalaiselle teatterille?

Jussi Parviainen – Jumalan rakastaja esittelee Parviaisen laajan taiteellisen tuotannon ja dramaturgiakäsityksen sekä käy läpi suomalaisen teatterin lähihistoriaa ja kulissien takaisia käänteitä. Yksityiselämänsä käänteitä salaamatta Parviainen kertoo tarinansa juuri niin raakana ja koreana kuin on sen kokenut. Parviaisen lisäksi ääneen pääsevät myös lukuisat Parviaisen kollegat ja entiset oppilaat Teatterikorkeakoulusta.

Arvostelukappaleet:
tiedotus@tammi.fi

Lisätiedot ja haastattelupyynnöt:
Ari Elo | tiedottaja | Kustannusosakeyhtiö Tammi
040 54 60 235 | ari.elo@tammi.fi

Kustannusosakeyhtiö Tammi

Lue lisää julkaisijalta Kustannusosakeyhtiö Tammi

Neljännen Dekkarifestivaalin ohjelma on julkistettu14.8.2018 10:00Tiedote

Syyskuun 22. järjestettävän neljännen Dekkarifestivaalin lavaohjelma on julkistettu. Festivaalin keskusteluissa esiin nousevat muun muassa suosittujen dekkarihahmojen elämä ja teot ja eri maiden järjestäytynyt rikollisuus kirjoissa. Kotimaisen rikoskirjallisuuden kovimpien nimien lisäksi festivaalilla esiintyy neljä kansainvälistä tähtivierasta: ruotsalaiset Jonas Bonnier, Arne Dahl ja Martin Österdahl sekä tanskalainen Jens Henrik Jensen. Dekkarifestivaali järjestetään lauantaina 22.9.2018 Helsingin Pörssitalolla. Festivaalilauantaina järjestetään myös ensimmäinen Lasten dekkarifestivaali yhteistyössä Kallion kirjaston kanssa.

Hel-YA! kokoaa maamme kiinnostavimmat young adult -kirjailijat ja nuoret lukijat Gloriaan31.5.2018 09:30Tiedote

Suomen ensimmäinen ja ainoa nuorten aikuisten kirjallisuuteen keskittyvä tapahtuma Hel-YA! järjestetään toisen kerran 29.9.2018 Gloriassa. Esiintyjinä nähdään muun muassa Salla Simukka, Elina Rouhiainen, Aleksi Delikouras, Magdalena Hai, Erika Vik sekä Karri ”Paleface” Miettinen ja Kaisa Happonen. Trilleristi Max Seeck kirjoittaa tapahtuman aikana yleisön avustuksella somessa julkaistavan live-romaanin.

Neljännen Dekkarifestivaalin kansainvälisinä tähtivieraina Jonas Bonnier, Jens Henrik Jensen, Arne Dahl ja Martin Österdahl29.5.2018 14:00Tiedote

Dekkarifanit ja kiinnostavimmat rikoskirjailijat yhteen kokoava Dekkarifestivaali järjestetään tulevana syksynä jo neljännen kerran. Mukana on jopa neljä kansainvälistä tähtivierasta, kun kotimaisen rikoskirjallisuuden kovimpien nimien lisäksi festivaalin vieraaksi saapuvat ruotsalaiset Jonas Bonnier, Arne Dahl ja Martin Österdahl sekä tanskalainen Jens Henrik Jensen. Tänä vuonna festivaalilauantaina järjestetään myös ensimmäinen Lasten dekkarifestivaali yhteistyössä Kallion kirjaston kanssa.