Kustannusosakeyhtiö Tammi

Jussi Parviaisen elämäkerta julkaistaan maaliskuussa

Kustannusosakeyhtiö Tammi julkaisee Maria Roihan kirjoittaman Jussi Parviaisen elämäkerran Jumalan rakastaja maaliskuussa 2018.

Marian Roihan kirjoittama Jussi Parviaisen elämäkerta Jussi Parviainen – Jumalan rakastaja julkaistaan 13. maaliskuuta 2018. Kiitetyn ja kiistellyn teatterimiehen tarinan piti alun perin ilmestyä syksyllä 2017, mutta kirjan julkaisua jouduttiin tuolloin lykkäämään.

Kotimaista draamaa uudistanut ja julkisuuden valokeilassa neljällä vuosikymmenellä paistatellut Jussi Parviainen on suomalaisista kulttuuripersoonista suurin ja ristiriitaisin. Miten kuhmolaisesta seurakuntanuoresta tuli suomalaisen teatterin supertähti? Mitä Jumalan teatteri -skandaali merkitsi Parviaiselle? Entä suomalaiselle teatterille?

Jussi Parviainen – Jumalan rakastaja esittelee Parviaisen laajan taiteellisen tuotannon ja dramaturgiakäsityksen sekä käy läpi suomalaisen teatterin lähihistoriaa ja kulissien takaisia käänteitä. Yksityiselämänsä käänteitä salaamatta Parviainen kertoo tarinansa juuri niin raakana ja koreana kuin on sen kokenut. Parviaisen lisäksi ääneen pääsevät myös lukuisat Parviaisen kollegat ja entiset oppilaat Teatterikorkeakoulusta.

Arvostelukappaleet:
tiedotus@tammi.fi

Lisätiedot ja haastattelupyynnöt:
Ari Elo | tiedottaja | Kustannusosakeyhtiö Tammi
040 54 60 235 | ari.elo@tammi.fi

Kustannusosakeyhtiö Tammi

Lue lisää julkaisijalta Kustannusosakeyhtiö Tammi

Kaunokirjallisuuden suuret naiset keskiössä Tammen 75-vuotisjuhlaseminaarissa28.3.2018 14:27Tiedote

Kustannusosakeyhtiö Tammi juhlii 75-vuotista taivaltaan juhlaseminaarilla. Tammen perustamispäivänä 6. toukokuuta järjestettävässä kaikille avoimessa seminaarissa lavalle nousevat Tammen suuret naiskirjailijat, muun muassa Kaari Utrio, Märta Tikkanen ja Saara Turunen. Juhlavuoden aikana luvassa on myös ulkomaisia kirjailijavieraita, joista keväällä Suomeen saapuvat Marian Keyes ja Kim Leine.

Leena Lehtolaisen Maria Kallio -sarja täyttää 25 vuotta – ”Maria Kallion vuoksi maailma on menettänyt minussa räyhäkkään anarkistin”1.3.2018 09:22Tiedote

Suomalaisten rakastaman Maria Kallio -sarjan ensimmäinen osa, Ensimmäinen murhani, julkaistiin tasan 25 vuotta sitten. Aina kirjan julkaisuun saakka jo nuorena tyttönä esikoisensa julkaissut Leena Lehtolainen oli lähinnä vain elätellyt toivetta ammattikirjailijan urasta. Kiitos Maria Kallion, toive kävi toteen. Ensimmäinen murhani -kirjan julkaisusta käynnistyi Lehtolaisen huima ura kirjailijana. Nyt 25 vuotta myöhemmin Maria Kallio -sarjassa on julkaistu kaikkiaan 14 osaa.