Jutta Koivisto utsedd till juridisk chef för Finlands Bank

Jur. kand. Jutta Koivisto har utsetts till juridisk chef för Finlands Bank. Hon tillträder tjänsten den 1 november 2020. Utnämningen gäller för en period på fem år.

Jutta Koivisto har varit anställd som jurist vid juridiska enheten på Finlands Bank sedan 2010. Hon är medlem av Europeiska centralbankens rättskommitté.

Juridiska enheten svarar centraliserat för juridiska frågor som gäller Finlands Bank och dess verksamhet samt för bankens compliancefunktion. Enheten medverkar i ECBS-arbetet inom sitt kompetensområde och deltar i beredningen av beslut som fattas av bankens direktion och inom Eurosystemet.

Finlands Bank är Finlands monetära myndighet och nationella centralbank. Banken är samtidigt en del av Eurosystemet, som svarar för euroländernas penningpolitik och övriga centralbanksuppgifter och administrerar världens näststörsta valuta, euron.

Bank of Finland hosts monetary policy webinar “New Challenges to Monetary Policy Strategies”17.11.2020 10:00:00 EETUutinen

Bank of Finland hosts monetary policy webinar “New Challenges to Monetary Policy Strategies” on Tuesday, 24 November 2020. The invited speakers will be James B. Bullard, President of the Federal Reserve Bank of St. Louis, Isabel Schnabel, Member of the Executive Board, European Central Bank and Eric Leeper, Professor at University of Virginia. Follow live as leading experts discuss for example how persistently low inflation and interest rate environment affect the European Central Bank’s as well as the Federal Reserve’s monetary policy strategies and what kind of impact the Covid-19 pandemic has to the economy at large and the ECB’s and Fed’s monetary policy. The webinar will start at 14.00 CET with introductory remarks by the Bank of Finland Governor Olli Rehn. Please see the event's web page for the whole program. #MonetaryPolicyChallenges

ECB announces independent review of payments system outage16.11.2020 16:25:00 EETUutinen

ECB press release 16 November 2020 Independent review to be launched on payments infrastructure TARGET2 incident on 23 October 2020 caused outage lasting almost 10 hours Findings of the review to be published by the second quarter of 2021 The European Central Bank (ECB) will launch an independent review of an incident that affected its real-time gross settlement system TARGET2 on 23 October 2020, causing an outage for almost 10 hours. An initial investigation determined that a software defect in a network device was the specific technical cause of the incident. The independent review will also take into account other incidents that affected TARGET Services during 2020, including those affecting directly and indirectly TARGET2 Securities (T2S), the securities settlement platform operated by the Eurosystem. The independent review will allow the Eurosystem to draw lessons from the incidents and address them. It will look into the robustness of the business continuity model, the adequacy o