Juuan keskustaan nousee ikäihmisten hoivakoti

Attendo rakentaa Juukaan 30-paikkaisen hoivakodin, joka tarjoaa tehostettua palveluasumista ikäihmisille. Kokkokalliontien ja Riihipolun kulmassa olevalla tontilla aloitetaan rakennustyöt vuoden 2019 alussa.

Hoivakoti valmistuu vuoden 2019 loppuun mennessä, jolloin ensimmäiset asukkaat pääsevät muuttamaan sisään.

”Näemme, että Juuassa on tarvetta nykyaikaisille asumispalvelutiloille. Rakentuva yksikkö on paitsi esteetön ja turvallinen, myös viihtyisä ja kodinomainen. Se soveltuu erinomaisesti esimerkiksi ikäihmisille, joilla on muistisairaus”, kuvaa Attendon aluejohtaja Anne Flink.

Asukkaaksi hoivakotiin pääsee joko Siun Soten myöntämällä palvelusetelillä tai Siun Soten sijoittamana.

Anne Flink
Aluejohtaja, Attendo
anne.flink@attendo.fi

Alex Gullichsen
Myyntipäällikkö, Attendo
alex.gullichsen@attendo.fi

Attendo on Pohjoismaiden johtava julkisten hoiva- ja terveyspalveluiden yksityinen palveluntuottaja. Yritys on perustettu vuonna 1985, ja olimme ensimmäinen julkisia hoivapalveluja ikäihmisille tarjonnut yksityinen yhtiö Ruotsissa.  Ikäihmisille suunnattujen palvelujen lisäksi Attendo tarjoaa hoivapalveluja kehitysvammaisille ja mielenterveyskuntoutujille, sekä apua tarvitseville ihmisille ja perheille. Suomessa tarjoamme myös terveys- ja hammaslääkäripalveluja. Meillä on yli 24 000 työntekijää yli 700 toimipisteessä yli 200 kunnassa Ruotsissa, Suomessa, Norjassa ja Tanskassa. www.attendo.fi

Attendo: Tulosennuste vuoden 2019 toiselle vuosineljännekselle ja kattava toimintaohjelma sisältäen Suomen johtoryhmän vahvistamisen18.6.2019 23:20:24 EESTTiedote

Attendo käynnistää toimintaohjelman luodakseen paremman tasapainon uusien hoiva- ja palvelukotien avaamisen ja käytössä olevien yksiköiden käyttöasteen ylläpitämisen välillä. Yhtiö odottaa markkinoiden odotuksia heikompaa tulosta johtuen pääasiassa uusien asukaspaikkojen myynnin alhaisemmasta kasvusta Suomessa. Attendo arvioi koko konsernin liikevoiton (EBITA*) olevan noin 120 miljoonaa Ruotsin kruunua vuoden 2019 toisella vuosineljänneksellä. Toisen vuosineljänneksen ennuste heijastaa jatkuvaa tulostasoa (run-rate) eikä sisällä kertaluonteisia eriä. Attendo ryhtyy myös toimiin vahvistaakseen Suomen organisaation johtoa uudella liiketoiminta-alueen johtajalla. Lisäksi yhtiö jatkaa uusien hoiva- ja palvelukotien määrän vähentämistä.