Juustoportille Suomen tehokkain sähköautojen matkalatausasema

Juustoportille Jalasjärvelle rakentuu syyskuun aikana latauspaikka kymmenelle autolle kerrallaan. Latauspisteessä autoja kyetään lataamaan enimmillään jopa 120 kW teholla, joka mahdollistaa n 500 kilometrin toimintasäteen lataamisen tunnissa.

Kuva Juustoportin uudesta latausasemesta. Kuvaaja: Juustoportti.
Kuva vapaasti käytössä
Kuva Juustoportin uudesta latausasemesta. Kuvaaja: Juustoportti. Kuva vapaasti käytössä

Tesla rakentaa kahdeksanpaikkaisen Supercharger – aseman, joka täydentää olemassa olevaa verkostoa helpottaen sähköautojen lataamista Länsi-Suomessa. Teslan aseman lisäksi samaan sähköautojen latauspisteeseen tulee Fortumin pikalatauspiste, jolla on mahdollista ladata muitakin sähköautoja kuin Tesloja. Juustoportti rakentaa lisäksi omia helppokäyttöisiä latauspisteitä hybridi-autoille, joiden lataamisen Juustoportti tarjoaa alkuvaiheessa ilmaiseksi.

”Tämä on meille luonnollinen jatkumo, sillä saimme syyskuun puolessa välissä aurinkokennot tuottamaan sähköä kahvilaan. Juustoportti pyrkii kehittämään vastuullisuutta ja haluamme tarjota asiakkaillemme mahdollisuuden ladata sähköautoja.” kertoo Juustoportin toimitusjohtaja Timo Keski-Kasari.

Timo Keski-Kasari

Kuva Juustoportin uudesta latausasemesta. Kuvaaja: Juustoportti.
Kuva vapaasti käytössä

Juustoportti on jalasjärveläinen meijeri, joka on kasvanut viidessäkymmenessä vuodessa pienestä maatilajuustolasta noin 200 henkeä työllistäväksi yritykseksi. Juustoportilla on meijeri- ja juustolatoiminnan lisäksi kahvila-ravintolat Jalasjärvellä, Mäntsälässä ja Kärsämäellä, sekä ruokatuotteita valmistava Kasvis Galleria Kuopiossa. Juustoportti on tuotantotekniikaltaan Suomen moderneimpia meijereitä, ja se on maailmalla palkittu kypsytetyistä juustoistaan. Suomessa Juustoportti on saanut tunnustusta useasti esimerkiksi hyvänä työnantajana ja perinteisen meijerialan rajojen rikkojana. Juustoportti on jo parinkymmenen vuoden ajan luonut joka kuukausi yhden uuden, pysyvän työpaikan.