Juustoportti avaa liikenneaseman Kuopioon

Liikenneasema avaa ovensa ensi vuoden alkupuolella ja etsii nyt lähiruokakumppaneita sekä työntekijöitä.
Kuva kiinteistöstä, johon uusi Juustoportti avataan. Kuva: Juustoportti.

Juustoportti avaa viidennen liikenneasemansa Kuopion Matkukseen vuoden 2019 alkupuolella. Kuopion Juustoportille tulee kahvila-ravintola, juustokauppa sekä Pentikin tehtaanmyymälä. Liikenneasemalle rekrytoidaan noin 20 henkilöä. Polttoaineen jakelusta vastaa Neste ja liikenneasemalle rakennetaan latauspisteet sähköautoille, sekä pesukatu.

Muutostyöt kiinteistössä aloitetaan heti ja samalla kartoitetaan kumppaneita liikenneasemalle. ”Aloitamme henkilökunnan rekrytoinnin ja liikenneasema pyritään avaamaan ensi vuoden alkupuolella” kertoo Juustoportin toimitusjohtaja Timo Keski-Kasari. Rekrytointi avataan yrityksen nettisivuilla syksyllä. Keski-Kasarin mukaan kiinteistöön mahtuu uusia yhteistyökumppaneita saman katon alle. ”Meillä on vapaata tilaa vielä yhdelle tai kahdelle kumppanille. Käymme parhaillaan asiasta neuvotteluita ja toivomme, että löytäisimme hyvän juoma- tai elintarvikepuolen toimijan tähän ja mahdollisesti myös muihin toimipisteisiimme” Keski-Kasari jatkaa. Mahdollisilta kiinnostuneilta yrityksiltä Juustoportti toivoo pikaisia yhteydenottoja.

”Kuopio kokoaa hyvin yhteen Itä-Suomessa liikkuvia, joille pystymme tarjoamaan uudenlaisen taukopaikan. Ruokatuotteita valmistava kuopiolainen Kasvis Galleria Oy on ollut osana Juustoportin konsernia pian kymmenen vuotta, joten alue on meille tuttua” toteaa Juustoportin markkinoinnista ja viestinnästä vastaava Niklas Keski-Kasari.

Pentikin myymälä siirtyy uusiin tiloihin Juustoportin yhteyteen Matkuksen Kauppakeskuksesta. Uusi elämyksellinen Pentik myymälä saa normaalivalikoiman rinnalle outlet-valikoiman, sekä mausteisia pienhuonekaluja.

Juustoportin Matkuksen liikenneasemalle avataan uudelleen syyskuun aikana myös Nesteen mittarikenttä kevyelle liikenteelle. Raskaan ammattiliikenteen Neste Truck -asema jatkaa vanhalla paikallaan.

”Kiitämme Juustoporttia yhteistyön laajentumisesta. Olemme erittäin iloisia, että liikenneaseman monipuoliset palvelut palaavat Matkukseen palvelemaan kaikkia valtatie 5:llä liikkuvia autoilijoita ja paikallisia asiakkaita. Yhdessä Nesteen korkealaatuisten polttonesteiden kanssa liikenneaseman palvelut muodostavat erinomaisen palvelukokonaisuuden. Aiomme myös laajentaa kuluttajapuolen mittarikentän tuotevalikoimaa entisestään loppuvuoden aikana” kertoo Nesteen Marketing & Services -liiketoiminta-alueen Suomen johtaja Sam Holmberg.

Uusi liikenneasema sijaitsee valtatie viiden välittömässä läheisyydessä. Ennen avajaisia liikenneasemalle ja sen yhteyteen tehdään muutostöitä, jolla tila saadaan Juustoportin ja yhteistyökumppaneiden tarpeille sopivaksi. Yhtiö toteaa investoinnin olevan yli miljoona euroa.

Juustoportti:
Timo Keski-Kasari, toimitusjohtaja (0400 567 366)
Niklas Keski-Kasari, markkinointi ja viestintä (0400 509 098)

Pentik:
Pasi Pentikäinen, toimitusjohtaja (040 576 4491)
Salla Ahonen, markkinointijohtaja (040 747 9622)

Neste:
Sam Holmberg, Marketing & Services -liiketoiminta-alueen
Suomen johtaja (050 458 4078)

Kuva kiinteistöstä, johon uusi Juustoportti avataan. Kuva: Juustoportti.

Juustoportti on jalasjärveläinen elintarvikealan konserni, joka on kasvanut viidessäkymmenessä vuodessa pienestä maatilajuustolasta yli 250 henkilöä työllistäväksi perheyritykseksi. Juustoportilla on meijeri- ja juustolatoiminnan lisäksi kahvila-ravintolat Jalasjärvellä, Mäntsälässä, Kärsämäellä ja Ylöjärvellä, sekä ruokatuotteita valmistava Kasvis Galleria Kuopiossa. Juustoportti on tuotantotekniikaltaan Suomen moderneimpia meijereitä, ja se on maailmalla palkittu kypsytetyistä juustoistaan. Suomessa Juustoportti on saanut tunnustusta esimerkiksi hyvänä työnantajana ja perinteisen toimialan rajojen rikkojana. Juustoportti on jo yli parinkymmenen vuoden ajan luonut joka kuukausi yhden uuden, pysyvän työpaikan.