Jyrki Hollmén Metsäteollisuus ry:n työmarkkinajohtajaksi

OTK Jyrki Hollmén on nimitetty Metsäteollisuus ry:n työmarkkinajohtajaksi ja johtoryhmän jäseneksi. Hollmén siirtyy tehtävään Kemianteollisuus ry:n työmarkkinajohtajan paikalta. Aiemmin hän on toiminut johtaja- ja asiantuntijatehtävissä Elinkeinoelämän keskusliitossa sekä Teollisuuden ja Työnantajain Keskusliitossa.

”Jyrki Hollménilla on erittäin laaja-alainen ja pitkäaikainen kokemus työmarkkinoiden toiminnasta ja vaikuttamisesta työ- ja sosiaalilainsäädäntöön. Työmarkkinoilla on siirrytty vientivetoisiin alakohtaisiin neuvotteluihin, ja tässä tilanteessa Jyrki Hollménin vankka osaaminen vahvistaa metsäteollisuuden itsenäistä työmarkkinatoimintaa”, Metsäteollisuus ry:n toimitusjohtaja Timo Jaatinen sanoo.

”Suomalaisen metsäteollisuuden tulevaisuuden mahdollisuudet näyttävät poikkeuksellisen innostavilta. Moni globaali trendi tukee voimakkaasti alan kiinnostavuuden kasvua. Olen tehnyt pitkän uran Etelärannassa, nyt on aika tarttua uusiin haasteisiin”, Hollmén toteaa.

Hollmén ottaa uuden tehtävän vastaan myöhemmin ilmoitettavana ajankohtana. Siihen saakka Metsäteollisuus ry:n työmarkkinajohtajan tehtävää hoitaa työmarkkinapäällikkö Kimmo Kurki.

Timo Jaatinen, toimitusjohtaja, Metsäteollisuus ry, p. 09 132 6600

Mika Mäkinen, viestintäjohtaja, 050 555 3425

The forest industry directly and indirectly employs approximately 140,000 Finns. The industry's multiplier effects extend broadly into surrounding society.

Mika Mäkinen, Communications Director, mobile +358 50 555 3425

Hallitusohjelma heikentämässä metsäteollisuuden toimintaedellytyksiä Suomessa3.6.2019 12:33:20 EESTTiedote

Syntymässä oleva hallitus näyttää tänään julkistetulla ohjelmallaan kääntävän suomalaisen metsäteollisuuden kustannukset nousuun. Tämä heikentää teollisuuden kansainvälistä kilpailukykyä ja katkaisee kahden edellisen hallituksen päätösten toimintaympäristöä vahvistaneen kehityksen. Hallitusohjelman metsälinjaukset ovat maltillisia, mutta aikaistettu hiilineutraalisuustavoite voi uhata ilmastomyönteisiä tuotteita valmistavan metsäteollisuuden näkymää tulevaan.

Jatkuva oppiminen on elintärkeä asia yrityksille2.5.2019 15:06:40 EESTTiedote

Opetus- ja kulttuuriministeriö on tänään julkaissut jatkuvan oppimisen väliraportin. Neljän ministeriön yhteinen työryhmä ehdottaa kansallisen jatkuvan oppimisen uudistusta. Uudistuksen toteuttamiseksi ja toimenpiteiden täsmentämiseksi ehdotetaan laadittavaksi vuoteen 2030 ulottuva kansallinen jatkuvan oppimisen strategia. Työryhmä ei tee ehdotusta jatkuvan oppimisen rahoitusmallista, mutta se tarkastelee väliraportissaan erilaisia rahoituksen kehittämisen lähestymistapoja. Työryhmän väliraportti ei ole yksimielinen.