Jyrki Lehtola kirjoittaa Tunteista

Nykyajan suuri keksintö on se, että jokainen tunne on yhtä arvokas, ja siksi kaikki tunteet on tuotava esiin, jotta itsekin kasvaisi arvoa niiden avulla. Tuloksena on tunnepuheen runtelema maailma, jossa ei elä muita kuin äänekkäästi tunteva minä. – Esseetrilogiansa toisessa osassa Jyrki Lehtola luovii tunteiden aallokossa.

Kirjan graafinen suunnittelu Joel Melasniemi

"Kauheaa, hauskaa ja kauhean hauskaa luettavaa", arvioitiin Helsingin Sanomissa Jyrki Lehtolan edellistä esseekirjaa Tesla metsässä.

Esseetrilogiansa toisessa osassa Tunteista Lehtola luovii tunteiden aallokossa kirjoituksissa, jotka käsittelevät muun muassa koronavirusta, työelämää, ilmastonmuutosta, autofiktiota, sosiaalista mediaa ja journalismia.

Jyrki Lehtola (s. 1963) on helsinkiläinen kirjoittaja, jolta on aiemmin ilmestynyt noin yhdeksän teosta. Kirjojen lisäksi hän kirjoittaa kolumneja muun muassa Ilta-Sanomiin. Hän on myös käsikirjoittanut television viihdeohjelmia.

Kirjan graafinen suunnittelu Joel Melasniemi

Uusi kauneus – Suomalaista taidetta Tangen-kokoelmasta6.5.2021 09:15:00 EEST | Tiedote

Taidekriitikko Timo Valjakan toimittama UUSI KAUNEUS -kirja esittelee valikoiman suomalaista modernismia. Teokset kuuluvat norjalaisen keräilijän Nicolai Tangenin laajaan pohjoismaisen taiteen kokoelmaan. Kokoelma käsittää runsaat 4500 teosta. – Kokoelman helmiä nähdään nyt ensimmäistä kertaa Suomessa, Hämeenlinnan taidemuseossa. Uusi kauneus -näyttely on avoinna koronarajoituksin yleisölle 13.5.–17.10.

Taina Kuuskorpi porautuu kirjassaan ihmisen pahuuden ytimeen23.3.2021 09:35:24 EET | Tiedote

Jo pitkään on tiedetty, että pahimpien väkivaltarikollisten persoonallisuus on vakavasti häiriintynyt. Psykologian tohtorin ja tietokirjailijan Taina Kuuskorven teos PAHAT MIELESSÄ – TIETEEN NÄKÖKULMIA PAHUUTEEN käy läpi persoonallisuuden vakavimmat häiriöt ja tunne-elämän vauriot. Narsistien kostorikokset, psykopaattien sarjamurhat, antisosiaalisten raivokohtaukset ja machiavellistien petokset on mahdollista selittää nykytietämyksen mukaan yhä tarkemmin.