Jyrki Peisa nimitetty Metsäteollisuus ry:n johtajaksi ja johtoryhmän jäseneksi

OTM Jyrki Peisa (38) on nimitetty Metsäteollisuus ry:n johtajaksi ja johtoryhmän jäseneksi 1.11.2017 alkaen. Tehtävässään hän vastaa energia- ja ilmastopolitiikkaan, tehdasympäristökysymyksiin ja tuotelogistiikkaan liittyvästä edunvalvonnasta.

Peisa siirtyy Metsäteollisuus ry:n palvelukseen asunto-, energia- ja ympäristöministeri Kimmo Tiilikaisen erityisavustajan tehtävästä. Sitä ennen Peisa toimi Bioenergia ry:n toimitusjohtajana.

Lisätietoja antavat:
Timo Jaatinen, toimitusjohtaja, Metsäteollisuus ry, puh. 09-132 6600
Jyrki Peisa, johtaja, Metsäteollisuus ry, (1.11.2017 alkaen), puh. 050 364 0836

Metsäteollisuus työllistää suoraan ja välillisesti noin 150 000 suomalaista. Alan kerrannaisvaikutukset ulottuvat laajasti ympäröivään yhteiskuntaan. Suomella on ainutlaatuiset mahdollisuudet nousta biotalouden suunnannäyttäjäksi runsaiden metsävarojensa, kestävän metsätalouden ja koko metsäklusterin eturivin osaamisen ansiosta.

Anne Pirilä, viestintäjohtaja puh. 09 132 6645 tai 050 550 9480

The forest industry directly and indirectly employs approximately 150,000 Finns. The industry's multiplier effects extend broadly into surrounding society.

Anne Pirilä, Communications Director, tel. +358 9 132 6645 or mobile +358 50 550 9480

Metsäteollisuudella kasvua ja kilpailukykyä tukevat tavoitteet tulevalle vaalikaudelle28.1.2019 11:48:17Tiedote

Metsäteollisuus toivoo seuraavan hallituksen huolehtivan vastuullisen talouspolitiikan jatkuvuudesta, tekevän kaiken voitavansa kansainvälisen kaupan pelisääntöjen vahvistamiseksi ja jatkavan työelämän uudistamista. Lisäksi metsäteollisuus toivoo puuraaka-aineen saatavuuden turvaamista ja metsien käytön arvostuksen lisäämistä sekä kilpailukykyistä energia- ja liikennepolitiikkaa ja kestävää ympäristöpolitiikkaa.

Jyrki Hollmén Metsäteollisuus ry:n työmarkkinajohtajaksi20.12.2018 11:30:21Tiedote

OTK Jyrki Hollmén on nimitetty Metsäteollisuus ry:n työmarkkinajohtajaksi ja johtoryhmän jäseneksi. Hollmén siirtyy tehtävään Kemianteollisuus ry:n työmarkkinajohtajan paikalta. Aiemmin hän on toiminut johtaja- ja asiantuntijatehtävissä Elinkeinoelämän keskusliitossa sekä Teollisuuden ja Työnantajain Keskusliitossa. ”Jyrki Hollménilla on erittäin laaja-alainen ja pitkäaikainen kokemus työmarkkinoiden toiminnasta ja vaikuttamisesta työ- ja sosiaalilainsäädäntöön. Työmarkkinoilla on siirrytty vientivetoisiin alakohtaisiin neuvotteluihin, ja tässä tilanteessa Jyrki Hollménin vankka osaaminen vahvistaa metsäteollisuuden itsenäistä työmarkkinatoimintaa”, Metsäteollisuus ry:n toimitusjohtaja Timo Jaatinen sanoo. ”Suomalaisen metsäteollisuuden tulevaisuuden mahdollisuudet näyttävät poikkeuksellisen innostavilta. Moni globaali trendi tukee voimakkaasti alan kiinnostavuuden kasvua. Olen tehnyt pitkän uran Etelärannassa, nyt on aika tarttua uusiin haasteisiin”, Hollmén toteaa. Hollmén ottaa uude