Jyväskylän Klubin tilat Osuuskauppa Keskimaan omistukseen

Hannikaisenkatu 37:n kiinteistössä, Original Sokos Hotel Alexandran yhteydessä sijaitsevista Jyväskylän Klubin tilojen myynnistä on tehty esisopimus Osuuskauppa Keskimaan kanssa. Esisopimuksen mukaan kauppa toteutuu alkuvuodesta 2020. Osuuskauppa Keskimaa on vuokrannut tiloja hotelli Alexandran käyttöön Jyväskylän Klubilta jo useita vuosia. Kaupan toteuduttua kokoustoiminta jatkuu tiloissa entisellään.

Kuvan Juhlasali siirtyy kaupan myötä Keskimaan omistukseen.

Osuuskauppa Keskimaa on tehnyt Osakeyhtiö Harju-Talon kanssa, jonka osakekannasta Jyväskylän Klubi omistaa enemmistön, esisopimuksen Hannikaisenkatu 37 sijaitsevista Jyväskylän Klubin tilojen osakekaupasta. Jyväskylän Klubin tilojen osakekaupan on määrä toteutua kaupan ehtojen perusteella alkuvuoden 2020 aikana, jolloin tilat siirtyvät Osuuskauppa Keskimaan omistukseen. Lähes 600 neliön tilat koostuvat erilaisista kokoustiloista, joista tunnetuin lienee Juhlasali. Osuuskauppa Keskimaan omistama Original Sokos Hotel Alexandra on vuokrannut tiloja Jyväskylän Klubilta ja tarjonnut niitä asiakkailleen kokouskäyttöön.

− Olemme tyytyväisiä, että hotellin käytössä olevat tilat siirtyvät tällä kaupalla Osuuskaupan omistukseen. Se mahdollistaa tilojen pitkäaikaisen kehittämisen, toteaa Osuuskauppa Keskimaan talousjohtaja Niko Toivanen.

Jyväskylän Klubin tiloissa on paljon klubin irtaimistoa, joka jää kaupassa pääosin Jyväskylän Klubin omaisuudeksi. Jyväskylän Klubin toiminta siirtyy vaiheittain loppuvuoden 2019 aikana Jyväskylän Kauppakadulle osoitteeseen Kauppakatu 35. Klubi-illat ovat jo siirtyneet Hotelli Verson Kerkkä-saliin kuluvan syksyn aikana.

− Hannikaisenkatu 37:ssä sijaitsevien klubin tilojen osalta tulimme vaiheeseen, jossa yläkerran kokoustilat olisivat vaatineet laajamittaisen ja kalliin saneerauksen, sillä ne ovat pääosin alkuperäiskunnossa. Kokoustilojen käyttö oli Jyväskylän klubin osalta hyvin vähäistä, joten Jyväskylän Klubin jäsenistö antoi hallitukselle valtuudet etsiä korvaavat vuokratilat, jotka sopivat paremmin jäsenistön käyttöön. Uudet klubitilat valmistuvat Kerkkä-salin läheisyyteen joulukuun aikana, jonka jälkeen pääsemme siirtämään irtaimiston tiloihin. Tila saadaan jäsenistön käyttöön ensi vuoden alussa. Kauppa nykyisistä tiloista toteutetaan, kun olemme saaneet irtaimiston siirrettyä uusiin tiloihin, taustoittaa Jyväskylän Klubin hallituksen puheenjohtaja Juhana Jacksén.
− Haluan esittää Osuuskauppa Keskimaalle lämpimän kiitoksen pitkäaikaisesta ja sujuvasta yhteistyöstä koko Jyväskylän Klubin jäsenistön puolesta, Jacksén lisää.

Osuuskauppa Keskimaa, Niko Toivanen, talousjohtaja, 010 767 3030
Jyväskylän Klubi ry, hallituksen puheenjohtaja Juhana Jacksén, 040 705 25 79

Kuvan Juhlasali siirtyy kaupan myötä Keskimaan omistukseen.

Osuuskauppa Keskimaa on market- ja tavaratalokauppaa, matkailu- ja ravitsemiskauppaa sekä liikennemyymälä- ja polttonestekauppaa harjoittava monialayritys, joka tarjoaa palveluja yli 100 toimipaikassa. Olemme maakunnan markkinajohtaja kaikilla edustamillamme toimialoilla. Keskimaa on Keski-Suomen maakunnan suurimpia yrityksiä yli 625 miljoonan euron liikevaihdolla. Asiakasomistajia on yli 130 000. Keski-Suomen suurimpana yritystyönantajana työllistämme lähes 2000 keskisuomalaista.

Jyväskylän Kauppakeskus Sokkariin uusi hampurilaisravintola Friends & Brgrs3.12.2019 13:10:00 EETTiedote

Kauppakeskus Sokkarille saadaan uusi ravintolatoimija, kun hampurilaisketju Friends & Brgrs avaa ravintolan kauppakeskuksessa keväällä 2020. Hampurilaisketju Friends & Brgrs:lle remontoidaan 145 neliön tilat vuodenvaihteen jälkeen ravintolamaailmalta toisesta kerroksesta vapautuviin tiloihin. Ravintola sijoittuu uuden, niin ikään keväällä avattavan, sushiravintola Itsudemon viereen.

Joonas Heiskanen Jyväskylän Prisma Seppälän johtajaksi2.12.2019 14:16:16 EETTiedote

KTM Joonas Heiskanen on nimitetty Prisma Seppälän johtajaksi 1.1.2020 alkaen. Hän vastaa Prisman liiketoiminnan tuloksesta, henkilöstöstä sekä yhteistyöstä vuokralaisten ja asiakkaiden kanssa. Joonas Heiskanen on suorittanut S-Trainee-valmennuksen Osuuskauppa Peeässässä vuosina 2010-2011. Hän siirtyy uuteen tehtäväänsä Kuopion S-market Pitkälahdesta, jossa hän on toiminut marketpäällikkönä. − On mahtava päästä osaksi rautaisten ammattilaisten työryhmää, mitä parhaimmalle kauppapaikalle kehittämään edelleen Suomen parasta Prismaa, toteaa tammikuussa aloittava Prisma Seppälän johtaja Joonas Heiskanen.

Jyväskylän ruokakulttuurin lippulaiva Mestarin Herkku uudistuu täysin keväällä 202021.11.2019 10:00:00 EETTiedote

Kauppakeskus Sokkarissa sijaitseva Mestarin Herkku uudistetaan kevään 2020 aikana. Yli 50 vuotta keskisuomalaisia palvelleen myymälän tilat, ilme, brändi ja valikoima modernisoidaan pitkää historiaa, asiakkaiden toiveita ja erinomaista palvelukokemusta kunnioittaen. Samalla PikAteria uudistetaan Mestarin Keittiöksi. Uudistettu Mestarin Herkku avataan huhtikuussa. Uudistuksen kokonaisinvestointi on noin 3,7 miljoonaa euroa.

Osuuskauppa Keskimaan Ilo auttaa -hyväntekeväisyyskampanjan kumppanit ja kohteet on valittu18.11.2019 11:45:59 EETTiedote

Jo kolmannen kerran toteutettava Keskimaan vuosittainen Ilo auttaa -hyväntekeväisyyslahjoitus kohdennetaan tänä vuonna asiakasomistajien toiveiden mukaisesti maakunnan ulkoilureittien sekä leikkialueiden kunnostamiseen. Toteutuskumppaneina ja kohteina lahjoituksessa ovat Metsähallituksen kansallispuistot ja luontokohteet, Green Care -keskus Könkkölän Lumo-ulkoilupolku, Jyväskylän kaupungin satama-alueen leikkipaikka, Jämsän kaupungin Jämsänjoen yhtenäiskoulun leikkipaikka sekä Saarijärven kaupungin uusi skeittipaikka nuorille. Lahjoituksen kokonaissumma 132 849 euroa vastaa Keskimaan asiakasomistajien määrää lokakuussa lopussa.