Jyväskylän Klubin tilat Osuuskauppa Keskimaan omistukseen

Hannikaisenkatu 37:n kiinteistössä, Original Sokos Hotel Alexandran yhteydessä sijaitsevista Jyväskylän Klubin tilojen myynnistä on tehty esisopimus Osuuskauppa Keskimaan kanssa. Esisopimuksen mukaan kauppa toteutuu alkuvuodesta 2020. Osuuskauppa Keskimaa on vuokrannut tiloja hotelli Alexandran käyttöön Jyväskylän Klubilta jo useita vuosia. Kaupan toteuduttua kokoustoiminta jatkuu tiloissa entisellään.

Kuvan Juhlasali siirtyy kaupan myötä Keskimaan omistukseen.

Osuuskauppa Keskimaa on tehnyt Osakeyhtiö Harju-Talon kanssa, jonka osakekannasta Jyväskylän Klubi omistaa enemmistön, esisopimuksen Hannikaisenkatu 37 sijaitsevista Jyväskylän Klubin tilojen osakekaupasta. Jyväskylän Klubin tilojen osakekaupan on määrä toteutua kaupan ehtojen perusteella alkuvuoden 2020 aikana, jolloin tilat siirtyvät Osuuskauppa Keskimaan omistukseen. Lähes 600 neliön tilat koostuvat erilaisista kokoustiloista, joista tunnetuin lienee Juhlasali. Osuuskauppa Keskimaan omistama Original Sokos Hotel Alexandra on vuokrannut tiloja Jyväskylän Klubilta ja tarjonnut niitä asiakkailleen kokouskäyttöön.

− Olemme tyytyväisiä, että hotellin käytössä olevat tilat siirtyvät tällä kaupalla Osuuskaupan omistukseen. Se mahdollistaa tilojen pitkäaikaisen kehittämisen, toteaa Osuuskauppa Keskimaan talousjohtaja Niko Toivanen.

Jyväskylän Klubin tiloissa on paljon klubin irtaimistoa, joka jää kaupassa pääosin Jyväskylän Klubin omaisuudeksi. Jyväskylän Klubin toiminta siirtyy vaiheittain loppuvuoden 2019 aikana Jyväskylän Kauppakadulle osoitteeseen Kauppakatu 35. Klubi-illat ovat jo siirtyneet Hotelli Verson Kerkkä-saliin kuluvan syksyn aikana.

− Hannikaisenkatu 37:ssä sijaitsevien klubin tilojen osalta tulimme vaiheeseen, jossa yläkerran kokoustilat olisivat vaatineet laajamittaisen ja kalliin saneerauksen, sillä ne ovat pääosin alkuperäiskunnossa. Kokoustilojen käyttö oli Jyväskylän klubin osalta hyvin vähäistä, joten Jyväskylän Klubin jäsenistö antoi hallitukselle valtuudet etsiä korvaavat vuokratilat, jotka sopivat paremmin jäsenistön käyttöön. Uudet klubitilat valmistuvat Kerkkä-salin läheisyyteen joulukuun aikana, jonka jälkeen pääsemme siirtämään irtaimiston tiloihin. Tila saadaan jäsenistön käyttöön ensi vuoden alussa. Kauppa nykyisistä tiloista toteutetaan, kun olemme saaneet irtaimiston siirrettyä uusiin tiloihin, taustoittaa Jyväskylän Klubin hallituksen puheenjohtaja Juhana Jacksén.
− Haluan esittää Osuuskauppa Keskimaalle lämpimän kiitoksen pitkäaikaisesta ja sujuvasta yhteistyöstä koko Jyväskylän Klubin jäsenistön puolesta, Jacksén lisää.

Osuuskauppa Keskimaa, Niko Toivanen, talousjohtaja, 010 767 3030
Jyväskylän Klubi ry, hallituksen puheenjohtaja Juhana Jacksén, 040 705 25 79

Kuvan Juhlasali siirtyy kaupan myötä Keskimaan omistukseen.

Osuuskauppa Keskimaa on market- ja tavaratalokauppaa, matkailu- ja ravitsemiskauppaa sekä liikennemyymälä- ja polttonestekauppaa harjoittava monialayritys, joka tarjoaa palveluja yli 100 toimipaikassa. Olemme maakunnan markkinajohtaja kaikilla edustamillamme toimialoilla. Keskimaa on Keski-Suomen maakunnan suurimpia yrityksiä yli 625 miljoonan euron liikevaihdolla. Asiakasomistajia on yli 130 000. Keski-Suomen suurimpana yritystyönantajana työllistämme lähes 2000 keskisuomalaista.

Palokan Prisman mittava uudistushanke käynnistyy syyskuussa23.7.2020 10:00:00 EESTTiedote

Osuuskauppa Keskimaa aloittaa Palokan Prismassa Jyväskylässä mittavan uudistuksen syyskuussa 2020. Kyseessä on Prisma Palokan 10-vuotisen historian laajin uudistus. Uudistuksen ensimmäisessä vaiheessa toteutetaan Prisman myymäläuudistus ja toisessa vaiheessa tehdään kiinteistön peruskorjaukseen, julkisivuun ja piha-alueisiin liittyvät muutokset. Myymälän ilme muutetaan uuden Prisma-ilmeen mukaiseksi, valikoimat laajentuvat ja myymälään saadaan uusia palveluja. Asiakkaat pääsevät vaikuttamaan uudistuviin valikoimiin.

Keskimaan avaa lähes kaikki ruokaravintolansa sekä Original Sokos Hotel Alexandran ensi viikolla 1.7.202026.6.2020 09:35:00 EESTTiedote

Koronarajoitusten asteittaiset purkamiset vauhdittivat Osuuskauppa Keskimaan päätöksiä avata heinäkuun alussa Original Sokos Hotel Alexandran ravintolapalveluineen sekä molemmat Rossot Jyväskylässä. Turvalliseen asiointiin kiinnitetään korostetusti huomiota ja asiakkaita ohjeistetaan monin eri tavoin pitämään huolta hygieniasta ja huomioimaan turvavälejä.

Vesa Kyllönen nimitetty Osuuskauppa Keskimaan market- ja tavaratalokaupan toimialajohtajaksi 1.9.2020 alkaen25.6.2020 13:45:00 EESTTiedote

Paluumuuttaja Vesa Kyllönen aloittaa Keskimaan market- ja tavaratalokaupan toimialajohtajana syyskuun alussa. Keskimaalla uransa aloittanut Kyllönen on tehnyt pitkän uran vähittäiskaupan alalla S-ryhmässä. Viimeksi hän on toiminut johtotehtävissä elintarviketeollisuudessa, ja hän siirtyy Keskimaalle Verso Food Oy:n Export Managerin tehtävästä.

Keskimaan edustajisto päätti ylijäämänpalautuksen maksusta ja hyväksyi sääntömuutoksen16.6.2020 09:05:29 EESTTiedote

Osuuskauppa Keskimaan edustajisto päätti kevätkokouksessaan maksaa asiakasomistajilleen ylijäämänpalautusta vuoden 2019 tuloksesta. Ylijäämänpalautus asiakasomistajille on yksi tapa tukea keskisuomalaisten ostovoimaa ja hyvinvointia näin haastavina aikoina. Ylijäämänpalautusta maksetaan asiakasomistajille tänä vuonna lähes 5 miljoonaa euroa. Lisäksi edustajisto hyväksyi esityksen, jossa Keskimaan vaaleissa siirrytään suoraan vaalitapaan.

Keskimaa kutsuu kaikki lomautetut takaisin töihin15.6.2020 11:55:00 EESTTiedote

Osuuskauppa Keskimaa on joutunut koronaviruksen aiheuttamien vaikutusten myötä lomauttamaan osan ravintoloiden, hotellien, ABC-liikennemyymälöiden sekä tavaratalokaupan henkilöstöstä. Yhteensä lomautusuhan alla olleita henkilöitä on ollut yli 700 henkilöä, joista enimmillään 463 on ollut lomautettuina. Rajoitusten purkautuessa asteittain on Keskimaa päättänyt kutsua kaikki lomautetut takaisin töihin mahdollistaakseen ravintola- ja hotelliliiketoimintojen laajemman käynnistämisen.