Jyväskylän Klubin tilat Osuuskauppa Keskimaan omistukseen

Hannikaisenkatu 37:n kiinteistössä, Original Sokos Hotel Alexandran yhteydessä sijaitsevista Jyväskylän Klubin tilojen myynnistä on tehty esisopimus Osuuskauppa Keskimaan kanssa. Esisopimuksen mukaan kauppa toteutuu alkuvuodesta 2020. Osuuskauppa Keskimaa on vuokrannut tiloja hotelli Alexandran käyttöön Jyväskylän Klubilta jo useita vuosia. Kaupan toteuduttua kokoustoiminta jatkuu tiloissa entisellään.

Kuvan Juhlasali siirtyy kaupan myötä Keskimaan omistukseen.

Osuuskauppa Keskimaa on tehnyt Osakeyhtiö Harju-Talon kanssa, jonka osakekannasta Jyväskylän Klubi omistaa enemmistön, esisopimuksen Hannikaisenkatu 37 sijaitsevista Jyväskylän Klubin tilojen osakekaupasta. Jyväskylän Klubin tilojen osakekaupan on määrä toteutua kaupan ehtojen perusteella alkuvuoden 2020 aikana, jolloin tilat siirtyvät Osuuskauppa Keskimaan omistukseen. Lähes 600 neliön tilat koostuvat erilaisista kokoustiloista, joista tunnetuin lienee Juhlasali. Osuuskauppa Keskimaan omistama Original Sokos Hotel Alexandra on vuokrannut tiloja Jyväskylän Klubilta ja tarjonnut niitä asiakkailleen kokouskäyttöön.

− Olemme tyytyväisiä, että hotellin käytössä olevat tilat siirtyvät tällä kaupalla Osuuskaupan omistukseen. Se mahdollistaa tilojen pitkäaikaisen kehittämisen, toteaa Osuuskauppa Keskimaan talousjohtaja Niko Toivanen.

Jyväskylän Klubin tiloissa on paljon klubin irtaimistoa, joka jää kaupassa pääosin Jyväskylän Klubin omaisuudeksi. Jyväskylän Klubin toiminta siirtyy vaiheittain loppuvuoden 2019 aikana Jyväskylän Kauppakadulle osoitteeseen Kauppakatu 35. Klubi-illat ovat jo siirtyneet Hotelli Verson Kerkkä-saliin kuluvan syksyn aikana.

− Hannikaisenkatu 37:ssä sijaitsevien klubin tilojen osalta tulimme vaiheeseen, jossa yläkerran kokoustilat olisivat vaatineet laajamittaisen ja kalliin saneerauksen, sillä ne ovat pääosin alkuperäiskunnossa. Kokoustilojen käyttö oli Jyväskylän klubin osalta hyvin vähäistä, joten Jyväskylän Klubin jäsenistö antoi hallitukselle valtuudet etsiä korvaavat vuokratilat, jotka sopivat paremmin jäsenistön käyttöön. Uudet klubitilat valmistuvat Kerkkä-salin läheisyyteen joulukuun aikana, jonka jälkeen pääsemme siirtämään irtaimiston tiloihin. Tila saadaan jäsenistön käyttöön ensi vuoden alussa. Kauppa nykyisistä tiloista toteutetaan, kun olemme saaneet irtaimiston siirrettyä uusiin tiloihin, taustoittaa Jyväskylän Klubin hallituksen puheenjohtaja Juhana Jacksén.
− Haluan esittää Osuuskauppa Keskimaalle lämpimän kiitoksen pitkäaikaisesta ja sujuvasta yhteistyöstä koko Jyväskylän Klubin jäsenistön puolesta, Jacksén lisää.

Osuuskauppa Keskimaa, Niko Toivanen, talousjohtaja, 010 767 3030
Jyväskylän Klubi ry, hallituksen puheenjohtaja Juhana Jacksén, 040 705 25 79

Kuvan Juhlasali siirtyy kaupan myötä Keskimaan omistukseen.

Osuuskauppa Keskimaa on market- ja tavaratalokauppaa, matkailu- ja ravitsemiskauppaa sekä liikennemyymälä- ja polttonestekauppaa harjoittava monialayritys, joka tarjoaa palveluja yli 100 toimipaikassa. Olemme maakunnan markkinajohtaja kaikilla edustamillamme toimialoilla. Keskimaa on Keski-Suomen maakunnan suurimpia yrityksiä yli 625 miljoonan euron liikevaihdolla. Asiakasomistajia on yli 130 000. Keski-Suomen suurimpana yritystyönantajana työllistämme lähes 2000 keskisuomalaista.

Keskimaan kesätyönhaku alkaa – tavoitteena haastatella jopa 2000 hakijaa19.12.2019 10:00:00 EETTiedote

Osuuskauppa Keskimaan kesätyönhaku alkaa vielä tämän vuoden puolella 19.12.2019. Kyseessä on yksi Keski-Suomen suurimmista työnhakukampanjoista, jonka puitteissa jalkaudutaan ympäri Keski-Suomea haastattelemaan hakijoita. Tavoitteena on haastatella noin 2000 hakijaa heti hakuajan päätyttyä. Keskimaa työllisti kesällä 2019 noin 800 kesätyöntekijää myymälöissä, ravintoloissa, hotelleissa ja liikennemyymälöissään. Kesätyöpaikoista noin puolet oli Tutustu työelämään ja tienaa -harjoittelupaikkoja 15–17 -vuotiaille nuorille.

Jyväskylän Kauppakeskus Sokkariin uusi hampurilaisravintola Friends & Brgrs3.12.2019 13:10:00 EETTiedote

Kauppakeskus Sokkarille saadaan uusi ravintolatoimija, kun hampurilaisketju Friends & Brgrs avaa ravintolan kauppakeskuksessa keväällä 2020. Hampurilaisketju Friends & Brgrs:lle remontoidaan 145 neliön tilat vuodenvaihteen jälkeen ravintolamaailmalta toisesta kerroksesta vapautuviin tiloihin. Ravintola sijoittuu uuden, niin ikään keväällä avattavan, sushiravintola Itsudemon viereen.