K-Supermarket täydentämään Kuopion Portin palvelukokonaisuutta

Kuopion Asemanseudulle vaiheittain vuosina 2020-2022 valmistuva Kuopion Portti on monipuolinen kokonaisuus, johon kuuluu asuntoja, palveluasumista, toimisto- ja liiketiloja, pysäköintilaitos ja matkakeskus. Alueelle on nyt tulossa myös ruokakauppa. Kuopion Portin A-vaihe valmistuu alkuvuodesta 2020 ja B-vaihe alkuvuodesta 2021. Kolmannen eli C-vaiheen liike- ja toimistotilojen vuokraaminen on käynnistynyt.

Kuopion tuleva maamerkki Kuopion Portti on monipuolinen kokonaisuus, johon kuuluu asuntoja, palveluasumista, toimisto- ja liiketiloja, pysäköintitalo ja matkakeskus.

Kuopion keskustan pohjoisen sisäänajoväylän varteen, juna-aseman kupeeseen nousevaan Kuopion Porttiin on helppo tulla. Alueelle rakenteilla olevassa P-Matkakeskuksessa on runsaasti parkkipaikkoja myös liityntäliikenteelle.

Kuopion Portissa saman katon alle tulee asuntojen lisäksi monipuolisia toimisto- ja liiketiloja sekä hoiva- ja palveluasuntoja. Alueella tulee myös olemaan päiväkoti, ruokatavarakauppa, Matkahuolto, kioski, ravintola ja pikaruokaravintola sekä pakettien nouto- ja lähetyspalvelut. Nämä kaikki yhdessä kattavien kevyenliikenteen väylien ja pyöräparkkien lisäksi tekevät Kuopion Portista houkuttelevan kaupunkikeskuksen.

Kuopion Portti on tullut tarpeeseen. yritykset ja asukkaat ovat ottaneet hyvin kohteen vastaan, toteaa Rakennusliike Lapti Oy:n aluejohtaja Risto Pekkarinen.

Kuopion Portista on tulossa tekemiemme suunnitelmiemme mukaisesti monipuolinen kaupunkikeskus, joka tarjoaa kohtaamispaikkoja alueen asukkaille, työssäkävijöille ja palvelujen käyttäjille. Kuopion Portin alue on saavutettavuudeltaan aivan kaupungin ykköspaikka ja siksi myös neuvottelut alueelle tulevista yrityksistä ovat edenneet hyvin, Pekkarinen lisää.

Liike- ja toimistotilojen vuokraus edennyt vauhdilla

Kuopion Portin A- ja B-vaiheiden liike- ja toimistotiloja on vuokrattu vilkkaasti. A-vaiheessa on vapaana yksi liiketila, B-vaiheessa yksi liiketila ja kaksi toimistotilaa. Vuokrausaste on 95 %. C-vaiheen markkinointi on alkanut ja tiloista on jo varattu 50 %.

K-Supermarket Kuopion Porttiin

Kuopion Portin C-vaiheen valmistumisen jälkeen kesällä 2022 Kuopion Porttiin avataan K-Supermarket.

On hienoa, että pääsemme nyt täydentämään Kuopion Portin palveluja ja suunnittelemaan ruutukaava-alueen pohjoispuolelle tavallista paremman ruokakaupan. K-Supermarketin valikoimat tullaan rakentamaan asiakaskunnan mukaisesti tarjoten runsaasti sekä paikallisia lähituotteita että erikoisuuksia. Lisäksi haluamme tarjota ideoita, joilla inspiroimme asiakkaitamme innostumaan ja onnistumaan omassa ruoanlaitossa ja laajentamaan ruokareviiriään, kertoo Kesko Itä-Suomen aluejohtaja Jari Kuosmanen.

Kuopion Portti tänään

Risto Pekkarinen, aluejohtaja

Lapti Group on nopeasti kasvava ja kannattava suomalainen rakennusalan konserni. Toimintamme keskittyy asunto-, palvelu- ja toimitilarakentamiseen sekä kiinteistökehitykseen ja talotekniikkapalveluihin Suomessa. Konsernissa työskentelee lähes 800 henkilöä.

www.lapti.fi

Lapti rakentaa 54 asunnon kerrostalon uudelle Hervantajärven asuinalueelle Tampereelle30.6.2020 10:00:00 EESTTiedote

Rakennusliike Lapti Oy rakentaa uudelle Hervantajärven asuinalueelle 5-kerroksisen kerrostalon, johon tulee 54 asuntoa 25,5 m2:n yksiöistä 82,5 m2:n asuntoihin. Osaan ylimmän kerroksen asunnoista tulee lisätilaa tuova parvi. Asunto Oy Hervantajärven Aarre rakennetaan osoitteeseen Makkarajärvenkatu 80. Tulevaisuudessa noin 2900 asukkaan Hervantajärven asuinalue on suunniteltu tehokkaan joukkoliikenteen alueeksi, jonne kulkee raitiotie syksystä 2021 alkaen. Asunto Oy Hervantajärven Aarre valmistuu arviolta loppuvuodesta 2021.

Lapti suunnittelee ekologisen kolmen talon rivitaloyhtiön rakentamista Ristonmaalle Jyväskylään16.6.2020 12:00:00 EESTTiedote

Rakennusliike Lapti Oy suunnittelee Jyväskylään Jyväsjärven kupeeseen Ristonmaalle rivitaloyhtiön Asunto Oy Jyväskylän Kaskenhovin rakentamista. Taloyhtiö sijaitsee osoitteessa Tienristi 1. Kaskenhoviin tulee yhteensä 14 asuntoa kolmeen puurunkoiseen rivitaloon. Asuntojakauma painottuu perheasuntoihin 81,5 m2:n kolmioista tilaviin 121,5 m2:n viiden huoneen asuntoihin. Kohde valmistuu syksyllä 2021.

Lapti käynnistää Kuopion Portin kolmannen ja viimeisen vaiheen5.6.2020 09:00:00 EESTTiedote

Rakennusliike Lapti Oy on tehnyt aloituspäätöksen Kuopion asemanseudulle nousevan Kuopion Portin kolmannen ja viimeisen vaiheen rakentamisesta. Kuopion Portin viimeisessä vaiheessa rakennetaan 15-kerroksinen tornitalo ja siihen liittyvä matalampi rakennusosa, jossa on vuokrattavia toimisto- ja liiketiloja yhteensä 4462 m2. Tornitaloon valmistuu Asunto Oy Kuopion Aseman Kärki. Aseman Kärkeen tulee 90 asuntoa, jotka sijaitsevat 4-15 kerroksissa. Kuopion Portin kolmas vaihe valmistuu keväällä 2022.

Lapti rakentaa kaksi kerrostaloa Huikkaan alueelle Tampereelle20.5.2020 13:00:00 EESTTiedote

Rakennusliike Lapti Oy rakentaa Hakametsän itäpuolella sijaitsevan Huikkaanaukion läheisyyteen Ali-Huikkaantielle kaksi nelikerroksista kerrostaloa, joihin tulee yhteensä 54 huoneistoa. Asunto Oy Huikkaan Harmonian asuntotarjonta on monipuolinen. Taloihin on suunniteltu asuntoja kompakteista yksiöistä tilaviin perheasuntoihin. Kohteen on suunnitellut arkkitehti Harri Mäkiaho Arkkitehtipalvelu Oy:stä. Rakentaminen on käynnissä ja talot valmistuvat kesällä 2021.