KAAPELI 25 - reminiscences and recollections of the Cable Factory is published 14.9.2017

Kaapelitehdas, Cable Factory, will celebrate its 25th anniversary in the fall of 2017. The former cable factory, which was for decades the largest building in Finland and a symbol for Finland's transition from an agrarian society to an industrialized country, has been a center for Finnish art and culture since the early 1990s. Over the years, it has housed numerous high-profile Finnish artists, photographers, writers, musicians, dance artists and filmmakers.

Kaapelitehdas_Kuva Patrik Rastenberger (1).

- It has also become a major venue for art and a hub for creative collaboration. This internationally unique location has survived the challenges of time and been able to renew itself, says Kai Huotari, CEO for Kiinteistö Oy Kaapelitalo.

KAAPELI 25 is an anniversary book that brings together memories of the past and visions of the future of some of the key people in the cultural center's history: artists, politicians and officials who are responsible for the building of the Cable Factory, tenants and employees who have worked in the house at various stages, and partners who have followed the development of the house into a significant European cultural center.

The book is published in hardcover and in full colour printing in three different languages: Finnish, Swedish, English. It will be available on 14 September, 2017.

Into Kustannus will organize a press conference about the book release on 14 September, 2017 at 2.00 pm at Cable Factory’s rooftop sauna. Juhani Tuuttila, the editor-in-chief, will present the book together with others authors who have contributed to the book, amongst them Jörn Donner, Stefan Bremer, Teemu Mäki, Lauri Törhönen and Raija Ojala. Kai Huotari will inform about the SULA Conference, the anniversary party at Merikaapelihalli and the KaapeliWalks guided tours, which are also part of the Cable Factory’s anniversary.Drinks and snacks are available at the press conference.

Photos: http://bit.ly/2gwu6tf

Additional information:
Kai Huotari, Kiinteistö Oy Kaapelitalo, kai.huotari@kaapelitehdas.fi, tel. 050 384 1557

Material requests: Communications Manager Nora Varjama, nora.varjama@intokustannus.fi

Kaapelitehdas_Kuva Patrik Rastenberger (1).

Ensimmäinen kansainvälinen taiteen ja luovien alojen ammattilaistapahtuma SULA järjestetään Kaapelitehtaalla 11.-12.10.20179.10.2017 12:52Tiedote

Helsingin Kaapelitehtaalla järjestettävä SULA – Sustainability and Love for Arts 11.-12.10.2017 nostaa esiin taiteen ja luovien alojen keskeisiä osaajia, selviytymistarinoita ja uusien kestävien toimintamallien luomisen. Tapahtuma on suunnattu luovien alojen toimijoille, yrittäjille, startupeille, taiteilijoille sekä luovien alojen liiketoiminnan kehittäjille.

KAAPELI 25 - muistikuvia ja muistelmia julkaistaan 14.9.201713.9.2017 10:36Tiedote

Kaapelitehdas viettää 25-vuotisjuhliaan syksyllä 2017. Entinen kaapeleita valmistanut tehdas, joka oli vuosikymmeniä Suomen suurin rakennus, ja joka symbolisoi Suomen siirtymistä agraariyhteiskunnasta teollistuneeksi maaksi, on toiminut suomalaisille taide- ja kulttuuritoimijoille omistautuneena keskuksena 1990-luvun alusta lähtien. Näiden vuosien aikana sen suojissa on toiminut Suomen eturivin kuvataiteilijoita, valokuvaajia, kirjailijoita, muusikkoja, tanssitaiteilijoita ja elokuvantekijöitä.

KAAPELI 25 - minnesbilder och hågkomster av Kabelfabriken ges ut 14.9.201713.9.2017 10:36Tiedote

Kabelfabriken firar sitt 25-årsjubileum hösten 2017. Den före detta kabeltillverkande fabriken, som i årtionden var Finlands största byggnad och en symbol för Finlands omvandling från ett agrarsamhälle till ett industrisamhälle, har sedan början av 1990-talet varit ett center för finländska konst- och kulturaktörer. Under de gångna åren har många av landets främsta bildkonstnärer, fotografer, författare, musiker, danskonstnärer och filmmakare verkat i huset.