T2H Pirkanmaa Oy

Kaarina Kaikkosen ”Onnenpuu” julkistettiin Vuoreksessa maanantaina 25.9.

Kaarina Kaikkosen uusin teos ”Onnenpuu” julkistettiin T2H:n kutsuvierastilaisuudessa Vuoreksessa Tampereella maanantaina 25.9.2017. ”Onnenpuu tuo uuden kasvun ja kukkivan kesän värikästä iloa ja leikkimieltä talon ja alueen asukkaille. Teoksen tehtävänä on suojella taloa ja sen asukkaita ja naapureitakin, jotta elämä olisi onnellista”, kertoo Kaikkonen.

Polttomaalattu alumiiniteos sijaitsee T2H Rakennus Oy:n perustajaurakoiman kerrostalokohteen julkisivussa Tampereen Vuoreksessa, osoitteessa Asuntamaanraitti 2, Tampere (Asunto Oy Tampereen Akvarelli). T2H:n rakennuksissa on nähty taidevaikutteita usein aiemminkin. Yrityksen tavoitteena on rakentaa ihania koteja – koteja, joissa viihdytään. Suuri osa ihanaa kotia on rakennusten kaunis julkisivu ja lähiympäristö, ja se tarkoittaa kotia, johon on myös mukava tulla.

”Kaikkonen on tehnyt aiemmin Vuoreksessa T2H:n kohteisiin vanhoista suksista teoksen ”Sisulla noustiin”. Hänen teoksensa ”Sateenkaari” tuo iloa arkeen kerrostalokohteidemme julkisivussa Kivistössä Vantaalla. Innoissamme ja ylpeinä jatkamme onnistutta yhteistyötä, jossa yhdistyvät upealla tavalla ympäristötaide ja asuinrakentaminen”, kertoo T2H Pirkanmaa Oy:n hallituksen puheenjohtaja Aleksi Huhdanpää.

Kaarina Kaikkonen (s. 28.3.1952 Iisalmi) on suomalainen kuvanveistäjä, joka tunnetaan mm. miesten pikkutakeista tekemistään installaatioista (esim. ”Tie” Helsingin tuomiokirkon portailla). Kaikkonen on yksi suomalaisista eturivin taiteilijoista, ja hän on saanut kansainvälistä huomiota installaatioillaan, jotka ovat kooltaan ja vaikutukseltaan monumentaalisia, mutta materiaaleiltaan maanläheisiä. Useat Kaikkosen teoksista on tehty kierrätetyistä arkiesineistä, joiden merkitys voi nousta väkijoukkomaisesta anonyymiydestä tai toisaalta henkilökohtaisuudesta. Teokset herättävät mielikuvia yhteiskunnallisista ilmiöistä ja luonnonkatastrofeista, mutta moniselitteisyydestä huolimatta niitä on helppo lähestyä.

Materiaalit ladattavissa osoitteessa: www.ihaniakoteja.fi/lehdistolle

T2H Yhtiöt Oy
Riikka Vitakoski
www.ihaniakoteja.fi

taiteilija
Kaarina Kaikkonen
www.kaarinakaikkonen.com

Aleksi Huhdanpää
Eija Muttonen-Mattila
Jarmo Saari ja Emma Salokoski
Kaarina Kaikkonen
Onnenpuu-teos Asunto Oy Tampereen Akvarelli
Onnenpuu-taideteos T2H Tampereen Akvarelli

Hatanpään valtatie 24
33100 TAMPERE

020 7032 580http://www.t2h.fi

Hatanpään valtatie 24
33100 TAMPERE

Vuonna 2010 perustettu T2H toimii pääkaupunkiseudulla, Uudellamaalla ja Pirkanmaalla. Yritys on perustajaurakoitsija, mikä tarkoittaa, että yhtiö sekä hankkii tontin että suunnittelee, rakentaa ja markkinoi rakennuskohteen itse. Tällä hetkellä rakenteilla on noin 800 rivi- ja kerrostaloasuntoa (tilanne 9/2017). T2H:n hankkeissa työskentelee alihankintayritykset mukaanlukien n. 400 työntekijää. T2H lähtee rakennuksen elinkaariajattelusta: tavoite on suunnitella ja rakentaa laadukkaita, aikaa kestäviä rakennuksia, joissa on matalat elinkaarikustannukset sekä ottaa huomioon ympäristön ja rakentamisen ekologisuus. T2H on Rakennusteollisuus RT ry:n jäsenyritys ja sitoutunut vastuulliseen rakennus- ja yritystoimintaan. Lue lisää: www.ihaniakoteja.fi/yritys

Tilaa tiedotteet sähköpostiisi

Lue lisää julkaisijalta T2H Pirkanmaa Oy

Kaarina Kaikkosen uusin teos Sisulla noustiin julkistetaan Tampereen Vuoreksessa – ylistys suomalaiselle sisulle ja hiihtoperinteelle8.6.2015 07:00Tiedote

Taiteilija Kaarina Kaikkosen uusin teos Sisulla noustiin julkistetaan Tampereen Vuoreksessa. Teos on katsaus suomalaisen hiihtämisen historiaan ja se on koottu sadoista kotimaisista suksipareista koko Suomen itsenäisyyden ajalta. Suksia on saatu lahjoituksina yksityisiltä ihmisiltä pääasiassa Kaarina Kaikkosen kotiseudulta Iisalmesta ja Mäntästä. Suksipareihin sisältyy paljon historiaa, tarinoita ja hiihtokilometrejä. Kaikkoselle sukset tuovat mieleen positiivisia muistoja omasta lapsuudesta.