T2H Pirkanmaa Oy

Kaarina Kaikkosen uusin teos Sisulla noustiin julkistetaan Tampereen Vuoreksessa – ylistys suomalaiselle sisulle ja hiihtoperinteelle

Taiteilija Kaarina Kaikkosen uusin teos Sisulla noustiin julkistetaan Tampereen Vuoreksessa. Teos on katsaus suomalaisen hiihtämisen historiaan ja se on koottu sadoista kotimaisista suksipareista koko Suomen itsenäisyyden ajalta. Suksia on saatu lahjoituksina yksityisiltä ihmisiltä pääasiassa Kaarina Kaikkosen kotiseudulta Iisalmesta ja Mäntästä. Suksipareihin sisältyy paljon historiaa, tarinoita ja hiihtokilometrejä. Kaikkoselle sukset tuovat mieleen positiivisia muistoja omasta lapsuudesta.

Kaarina Kaikkosen uusin teos Sisulla noustiin

Vuoreksessa on asuinrakentamiseen kytketty ympäristötaideteoksen toteutus. Sisulla noustiin sijaitsee Tampereen Vuoreksessa, T2H Rakennus Oy:n perustajaurakoimien asuntokohteiden Asunto Oy Tampereen Hellan ja Tamellan yhteydessä, osoitteessa Koukkurannankatu 6. Teos on kiinnitetty rakennuksen seinään ja ilahduttaa kaikkien ohikulkijoiden arkea.

Teos julkistetaan kutsuvierastilaisuudessa maanantaina 8.6.2015 klo 14. Hiihtoperinnettä kunnioittaen, tilaisuudessa on tarjolla mustikkasoppaa ja juhlapuheen pitää hiihtolegenda Juha Mieto.

Tiedotusvälineet ovat tervetulleita paikalle.

Kaarina Kaikkonen (s. 28. maaliskuuta 1952 Iisalmi) on suomalainen kuvanveistäjä, joka tunnetaan muun muassa miesten pikkutakeista tekemistään installaatioista, kuten Tie, joka oli Helsingin tuomiokirkon portailla. Tällä hetkellä pikkutakkeja liehuu Tampereella Satakunnankadulla teoksessa Varjo. Kaikkonen on yksi suomalaisen taiteen eturivin taiteilijoista, ja hän on saanut installaatioillaan kansainvälistä huomiota eri puolilla maailmaa. Kaikkosen installaatiot ovat kooltaan ja vaikutukseltaan monumentaalisia, mutta materiaalien suhteellisen maanläheisiä. Kierrätettyjen arkiesineiden merkitys voi nousta väkijoukkomaisesta anonyymiydestä tai toisaalta henkilökohtaisuudesta. Teokset herättävät mielikuvia suurista yhteiskunnallisista ilmiöistä ja luonnonkatastrofeista, mutta moniselitteisyydestä huolimatta ne ovat helposti lähestyttäviä. www.kaarinakaikkonen.com

T2H Rakennus Oy:ssä rakennetaan Ihania Koteja.  T2H toimii pääkaupunkiseudulla sekä Pirkanmaalla. Tällä hetkellä rakenteilla on noin 300 rivi- ja kerrostaloasuntoa. www.t2h.fi

Lisätietoja:
taiteilija Kaarina Kaikkonen, 040 574 9919
T2H Rakennus Oy, Riikka Vitakoski, 050 527 0795

Kaarina Kaikkosen uusin teos Sisulla noustiin
Kuvassa vasemmalta: Aleksi Huhdanpää, Kaarina Kaikkonen, Tomi Seppälä

T2H Pirkanmaa Oy
Hatanpään valtatie 24
33100 TAMPERE

020 7032 580http://www.t2h.fi

T2H toimii pääkaupunkiseudulla sekä Pirkanmaalla. Tällä hetkellä rakenteilla on noin 500 rivi- ja kerrostalo-asuntoa (tilanne 5/2016). T2H:n tavoitteena on rakentaa ihania koteja - koteja, joissa viihdytään, koteja, joihin on mukava tulla. Suuri osa ihanaa kotia on rakennusten kaunis julkisivu ja lähiympäristö, ja siksi T2H:n julkisivuissa nähdäänkin usein taidevaikutteita.

Tilaa tiedotteet sähköpostiisi

Lue lisää julkaisijalta T2H Pirkanmaa Oy